Autor: Wojciech Nartowski
Wojciech Nartowski
Autor jest adwokatem,
prowadzi indywidualną
kancelarię adwokacką
w Krakowie
Jak postępować w przypadku kradzieży samochodu z hotelowego parkingu (lub jego uszkodzenia)? Jak kształtuje się kwestia odpowiedzialności za utratę auta?
Na te pytania postaram się odpowiedzieć, przy czym nie zajmuję się tu kwestiami związanymi z ubezpieczeniem samego pojazdu lub jego wyposażenia, gdyż o zasadach odpowiedzialności decydują także w dużej mierze, obok przepisów bezwzględnie obowiązujących, ogólne warunki umów ubezpieczenia.
Czy samochód jest rzeczą wniesioną do hotelu?
Zgodnie z art. 846 kodeksu cywilnego (k.c.) osoba utrzymująca zarobkowo hotel lub podobny zakład jest odpowiedzialna za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez osobę korzystającą z usług hotelu lub podobnego zakładu, chyba że szkoda wynikła z właściwości rzeczy wniesionej lub wskutek siły wyższej albo powstała wyłącznie z winy poszkodowanego lub osoby, która mu towarzyszyła, była u niego zatrudniona, albo go odwiedzała.
Przepis ten zawiera definicję rzeczy wniesionej. A więc jest nią [...]
Autor jest adwokatem,
prowadzi indywidualną
kancelarię adwokacką
w Krakowie
Jak postępować w przypadku kradzieży samochodu z hotelowego parkingu (lub jego uszkodzenia)? Jak kształtuje się kwestia odpowiedzialności za utratę auta?
Na te pytania postaram się odpowiedzieć, przy czym nie zajmuję się tu kwestiami związanymi z ubezpieczeniem samego pojazdu lub jego wyposażenia, gdyż o zasadach odpowiedzialności decydują także w dużej mierze, obok przepisów bezwzględnie obowiązujących, ogólne warunki umów ubezpieczenia.
Czy samochód jest rzeczą wniesioną do hotelu?
Zgodnie z art. 846 kodeksu cywilnego (k.c.) osoba utrzymująca zarobkowo hotel lub podobny zakład jest odpowiedzialna za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez osobę korzystającą z usług hotelu lub podobnego zakładu, chyba że szkoda wynikła z właściwości rzeczy wniesionej lub wskutek siły wyższej albo powstała wyłącznie z winy poszkodowanego lub osoby, która mu towarzyszyła, była u niego zatrudniona, albo go odwiedzała.
Przepis ten zawiera definicję rzeczy wniesionej. A więc jest nią [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Będąc przy tym temacie…jaka umowa kupna sprzedaży samochodu? W tę treść można zaufać – https://motocontroler.com/umowa-kupna-sprzedazy-samochodu/ ? Ewentualnie – czy zlecać przygotowanie dokumentu indywidualnie?