Autor: Anita Bajdalska, prowadzi firmę doradczą Manager SPA
Inwestycja w SPA jest kosztowna, a wartość wyposażenia dla wielu inwestorów do końca jest zagadką. Oferowane na rynku wyposażenie może mieć różne wersje funkcjonalne, a więc i cenowe. Ale praktyka pokazuję, że w tym przypadku nie warto oszczędzać, bo wartość urządzenia ściśle związana jest z jego jakością.
Przemysł czasu wolnego to już spora gałąź gospodarki. Ludzie wiele czasu spędzają w pracy, więc tym bardziej cenią sobie swój czas wolny. W miarę zasobności portfela szukają takich miejsc do wypoczynku, które będą gwarantować bogatą ofertę usług. Podczas wypoczynku nie zawsze mogą liczyć na dobrą pogodę i przyjemną temperaturę wody w morzu. Za to mogą na nią liczyć w basenie hotelowym i rozgrzać ciało w saunie, po czym poddać się relaksującemu masażowi w hotelowym SPA, na co często brakuje im czasu w miejscu zamieszkania. Goście, decydując się na dany hotel, bardzo często jako kryterium wyboru podają właśnie ofertę usług rekreacyjnych jako kluczową przesłankę w podjęciu decyzji. Dlatego wiele obiektów hotelowych decyduje się na poszerzenie oferty o usługi SPA w celu poprawienia wskaźników obłożenia i pozyskania nowych gości, a w konsekwencji: zwiększenia przychodów i zysków.
Wybór jest olbrzymi
Budowa nowego centrum SPA czy też adaptacja pomieszczeń pod tego typu działalność to spore przedsięwzięcie, które należy dobrze zaplanować. Po stworzeniu koncepcji SPA i określeniu liczby gabinetów oraz ich funkcji, podczas realizacji projektu przychodzi czas na wyposażenie pomieszczeń w urządzenia do zabiegów. A z reguły inwestorzy hotelowi nie mają pojęcia, co podczas takich zabiegów jest niezbędne, aby mogły się odbyć w komfortowych warunkach. Wydawać by się mogło, że od nadmiaru głowa nie boli, jednak nic bardziej mylnego. Na polskim rynku funkcjonuje wiele firm oferujących wyposażenie do gabinetów SPA i zabiegających o zainteresowanie potencjalnego nabywcy, wręcz biją się o niego. Oferowane produkty są różnej jakości i prezentują różne poziomy cenowe, o czym można się przekonać podczas prezentacji ofert poszczególnych dystrybutorów . Ile zatem kosztuje wyposażenie jednego pomieszczenia do zabiegów SPA? To pytanie często zadawane jest podczas rozmów z konsultantami SPA. Przede wszystkim, zależy to od tego, co w takim pomieszczeniu musi bezwzględnie się znaleźć, a co można wybrać jako opcję dodatkową. A na pewno najważniejsze jest łóżko, na którym musimy gościa położyć, aby wykonać zabieg. Tutaj oferta jest olbrzymia. Mamy łóżka – fotele zabiegowe o różnych wymiarach: szersze, węższe, podnoszone automatycznie lub manualnie, a nawet elektrycznie podgrzewane. Jest w czym wybierać, i nie chodzi tylko o kolor tapicerki.
Kluczowe jest łóżko…
Łóżko (fotel) ma kluczowe znaczenie dla jakości wykonywanych na nim zabiegów. Oczywiście kwalifikacje i kompetencje personelu SPA są najważniejsze, jednak łóżko ma ogromny wpływ na efekt końcowy i satysfakcję z zabiegu, o czym nie wolno zapominać. To przecież na nim przez cały zabieg leży gość, więc jeśli jest niewygodne, np. za wąskie, to nawet najlepiej wykonany zabieg nie spełni oczekiwań, co spowoduje, że jego ocena przez gościa będzie niezadawalająca. Jeśli to tego fotel do zabiegów jest mało komfortowy dla terapeuty SPA to wówczas już naprawdę robi się problem. Managerowie SPA bardzo często obserwują sytuacje, kiedy to terapeuci SPA, „walczą” o pomieszczenia zabiegowe i są gotowi nawet przyjść wcześniej do pracy (!), aby zająć najbardziej pożądane i przystosowane do zabiegów pomieszczenia SPA. A te pomieszczenia, w których znajdują się niewygodne fotele zabiegowe, stoją puste. Warto więc się zastanowić, czy pozorna oszczędność na łóżku zabiegowym ma sens, skoro jest on kompletnie niewykorzystany, a więc nie generuje przychodów z zabiegów? To jest częsta przyczyną tego, że niektóre pomieszczenia, nawet najlepiej zaprojektowane, stoją puste a inne nieustannie oblężone. Pracownicy SPA chcą dobrze pracować i widzieć zadowolonych gości, a mają świadomość, że czasami na niewygodnym łóżku [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Niektóre elementy mogą być typowym wyposażeniem domu za rozsądne pieniądze.
Najlepsze dowody macie tutaj – https://www.amart.pl/
Tak więc naprawdę da się to ogarnąć z głową.