Pięć i cztery po cztery

Łódź. Marek Michalik, wiceprezydent Łodzi, uważa że "wysyp" luksusowych hoteli potwierdza rosnące znaczenie Łodzi na biznesowej mapie Polski. W samym centrum miasta została wystawiona na sprzedaż działka o powierzchni 5 tys. m2. Wraz z tzw. naniesieniami wyceniono ją na 12 mln zł. Nieruchomość rozciąga się od ul. Piotrkowskiej do alei Kościuszki. Do przetargu mogły stanąć wyłącznie firmy developerskie, mające jako klientów sieci hotelarskie o ogólnoświatowym zasięgu. Wstępne zainteresowanie budową wyraziło dziesięć firm, w tym: Holiday Inn, Intercontinental, Hilton i Sheraton. W końcu do rywalizacji stanęło pięć. Oferta Hiltona przebiła wszystkich rozmachem i ceną. Bacoli Properties, firma developerska występująca w imieniu Hiltona, zapłaci za działkę 18 mln 150 tys. zł. Inwestorzy od podpisania aktu sprzedaży nieruchomości mają trzy lata na otwarcie hotelu. Przegranych prezydent Łodzi chce zaprosić na kolejny hotelowy przetarg, tym razem na plac Dąbrowskiego. Tam również ma stanąć pięcio- lub czterogwiazdkowy hotel.

Źródło: DZIENNIK ŁÓDZKI(2007-03-31) str.: 20


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *