Sprzedaż i marketing czynniki decydujące o pozycji hotelu na rynku

Autor: Guy Simmons. Autor jest dyrektorem działu special projects & operations w firmie Hotel Professionals oraz wiceprezesem w Hotel Professionals Management Group, które wprowadziły nową usługę Hotel Doctor
W drugim artykule z cyklu „Hotel Doctor, czyli organizm hotelowy pod lupą” skupimy się na dwóch obszarach niezwykle istotnych w procesie zarządzania obiektem hotelowym – na roli strategii sprzedażowej oraz strategii marketingowej przy wprowadzaniu i pozycjonowaniu obiektu na rynku hotelowym. W prowadzeniu działalności hotelowej priorytetową kwestią dla właścicieli są wyniki sprzedaży – wzrost liczby gości przy jednoczesnym wzroście przychodów ze świadczonych usług. Aby wyniki te były satysfakcjonujące, konieczne jest opracowanie indywidualnej oraz popartej gruntowną analizą strategii marketingowej oraz sprzedażowej już na etapie tzw. pre-openingu, czyli przed wprowadzeniem hotelu na rynek. Obiekty hotelowe działające w oparciu o umowę franczyzową lub kontrakt na zarzadzanie mają zwykle ułatwione zadanie ze względu na otrzymywane wsparcie od sieci hotelowych, które zazwyczaj posiadają ustandaryzowane wytyczne dotyczące działań marketingowych i sprzedażowych. Na podstawie naszych wieloletnich doświadczeń przy współpracy z hotelarzami, zauważamy, że problemy pojawiają się częściej w obiektach niemarkowych, gdzie procesy marketingowe oraz sprzedażowe często nie są odpowiednio rozumiane, a co za tym idzie opracowywane i wdrażane. A sukces rynkowy osiągają te obiekty, które ukierunkują właściwie strategie i konsekwentnie je realizują. Poniżej kilka wskazówek dotyczących działań w zakresie strategii marketingowych i sprzedażowych, które przyczyniają się do zajęcia przez obiekt wysokiej pozycji na rynku. Działania sprzedażowe i marketingowe w fazie pre-opening Po pierwsze, ważne jest wykreowanie profilu naszego hotelu oraz dostosowanie oferty do potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów jeszcze przed uruchomieniem obiektu. Niezbędna jest tutaj skuteczna strategia marketingowa opracowana z uwzględnieniem indywidualnych cech obiektu, jego pozycji względem konkurencji oraz w oparciu o analizę lokalnego rynku. Zatem wprowadzenie hotelu na rynek wymaga przeprowadzenia odpowiednich badań, planowania strategicznego i przede wszystkim odpowiednich funduszy. Kluczowe na tym etapie jest przygotowanie planu budżetowego dla fazy pre-opening [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Jedna odpowiedź do “Sprzedaż i marketing czynniki decydujące o pozycji hotelu na rynku”

  1. lamia1 pisze:

    Każdy hotel reklamuje się tak samo : dla rodziny , dla dwojga i konferencje – nikt się niczym nie wyróżnia , no może kilka hoteli postawiło na specjalizacje , szkoda ze tylko kilka. Dzisja w/g mnie towarem deficytowym w hotelu jest CISZA , reklama brzmi :np. ” uraczymy was ciszą i spokojem ” bo np. las za oknem ,a na miejscu często można się rozczrować szczególnie w hotelach tzw. przyjaznych rodzinie .

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *