Autor: Anita Bajdalska
Napiwki to dzisiaj ogólnie przyjęta forma dodatkowego zarobku dla pracowników w sektorze usług. Nie inaczej sprawa wygląda w pracy terapeutów SPA, którzy są w ten sposób doceniani przez gości, choć w tym przypadku nie jest to tak oczywiste jak np. w restauracji. Zależy to od wielu czynników, poza samą jakością zabiegu, także np. od osobowości terapeuty czy narodowości gościa.
Napiwek to nic innego jak wyraz zadowolenia z jakości wykonanej usługi i włożonej w nią pracy. Najczęściej dostają go ci pracownicy, którzy bezpośrednio obsługują gościa, np. kelnerzy w hotelowej restauracji, choć przecież zbierają zamówienia i serwują oni potrawy przygotowywane przez kucharzy, niemających bezpośredniego kontaktu z gościem, a przez to i szans na bezpośrednie docenienie swojego kunsztu kulinarnego. Podobnie jest w hotelowych strefach SPA & wellness, gdzie pracownicy wykonujący zabiegi obdarowywani są przez gości napiwkami bezpośrednio w gabinetach zabiegowych, a gorzej jest z ratownikami i recepcjonistkami, którzy już nie mają tak bezpośrednich relacji z gościem, jak kosmetyczka czy masażysta.
Satysfakcja z zabiegu i osobowość terapeuty
Jak konkretnie wygląda kwestia napiwków w polskich SPA? Czy ich pracownicy są nimi często obdarowywani, czy też nie mają co na nie liczyć? Od czasu do czasu mogą, jednak zależy to od kilku czynników. Jednym z podstawowych jest satysfakcja z jakości wykonanego zabiegu i efektów pracy terapeuty SPA. Nie ma mowy o napiwku, jeśli gość się nie zrelaksuje, łóżko jest niewygodne lub z różnych powodów zabieg nie przyniósł oczekiwanych rezultatów. Mam na myśli różnego rodzaju reakcje alergiczne lub też masaż, który w opinii gościa nie spowodował rozluźnienia mięśni. No cóż, nie zawsze wszystko się udaje, reakcji alergicznych nie zawsze można uniknąć, a masaż przy bardzo napiętych mięśniach nie zawsze spowoduje usunięcie bólu i napięcia po pierwszym zabiegu. Inną sprawą jest, że należy profesjonalnie komunikować się z gośćmi i opowiedzieć wszystko o zabiegu, aby na koniec nie było rozczarowania. W przypadku podrażnień należy poinformować gościa o tym, że jeśli poczuje dyskomfort na skórze, ma natychmiast o tym powiedzieć, a masaż przy bardzo spiętych mięśniach cudów nie zdziała, jeśli zostanie zrobiony jeden ra [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz