W marcu odbyła się czwarta edycja Meetings Week Poland. W centrum konferencyjnym stadionu PGE Narodowy w ramach pięciodniowego cyklu wydarzeń, konferencji i warsztatów spotkali się liderzy i członkowie branży przemysłu spotkań, zajmujący się profesjonalną organizacją kongresów, konwencji, targów, wystaw i innych spotkań o charakterze biznesowym.
Wcałym cyklu wydarzeń udział wzięło ponad 750 osób. To największe tego rodzaju krajowe wydarzenie stanowi platformę wymiany doświadczeń i okazję do dyskusji na temat potrzeb, przeszkód i priorytetów rozwoju tej branży. Celem organizatorów Meetings Week Poland 2016 było zarówno zaprezentowanie skali branży spotkań w Polsce, jak i integracja środowiska twórców przemysłu wydarzeń. Spotkania miały za zadanie zachęcenie do dyskusji na temat wyzwań i problemów, jakie stoją przed środowiskiem eventowym. Organizatorzy Meetings Week Poland 2016 przygotowali rozbudowany program eventu. Szereg różnych paneli tematycznych skierowano do przedstawicieli korporacji, stowarzyszeń zawodowych, hotelarzy i studentów. Każdy dzień poświęcony został innej tematyce. 1. dzień poświęcony był potencjałowi gospodarki przemysłu spotkań w Polsce. W formie dyskusji panelowych zastanawiano się nad rolą przemysłu spotkań i jego wpływem na lokalną i krajową gospodarkę. Zaproszeni eksperci przedstawiali swoją wizję branży i analizowali jej działania w procesie realizacji przedsięwzięć. 2. dzień to warsztat Stowarzyszenia Branży Eventowej – jak przetrwać w świecie event managementu i skąd czerpać moc do działania. Celem organizatorów było zachęcenie do dyskusji na temat wyzwań i problemów, jakie stoją przed środowiskiem eventowym. Dlatego SBE zaproponowało formułę warsztatów, aby każdy mógł zabrać głos w poruszanych kwestiach. Taka forma spotkania pozwoliła na wzajemne poznanie się i nawiązanie tak cennych w branży kontaktów. 3. dzień poświęcony był branży incentive travel, która w XXI wieku w obliczu dynamicznie zachodzących zmian rynkowych i technologicznych stoi przed kolejnymi wyzwaniami. Organizatorzy dostarczyli uczestnikom solidną porcję najnowszej wiedzy z zakresu motywacji, komunikacji i sprzedaży. 4. dzień to Forum Hoteli i Zleceniodawców – dobre praktyki na rynku konferencji i eventów, jak hotele powinny współpracować z organizatorami nadchodzących wydarzeń. Podczas spotkania zastanawiano się nad ekonomicznym wpływem branży na gospodarkę Polski. Szukano niestandardowych możliwości międzynarodowej promocji polskich obiektów kongresowych i konferencyjnych. Przedstawiano m.in. możliwości rozwoju przemysłu spotkań przy współpracy z samorządem oraz ze wsparciem funduszy unijnych. Ostatni dzień był przeznaczony dla profesjonalistów branży spotkań i poświęcony kreatywnemu myśleniu o planowaniu spotkań. Forum Obiektów stanowiło obowiązkową pozycję dla pracowników hoteli i centrów konferencyjnych oraz eventowych. Było to dynamiczne wydarzenie edukacyjno- motywacyjne dla hotelarzy i reprezentantów centrów konferencyjnych. Nowoczesna formuła opierała się na krótkich autorskich wystąpieniach praktyków branży. – Meetings Week Poland integruje branżę, edukuje ją i jest dla niej bodźcem do dalszego rozwoju. W tym roku rozmawialiśmy m.in. o potencjale branży dla polskiej gospodarki, o sile i pasji, które niezbędne są w zawodzie event managera, o tym, skąd czerpać inspirację do budowania swojego biznesu oraz tworzenia innowacyjnych, kreatywnych projektów eventowych – podsumowała czwartą edycję Mettings Week Poland prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej, Marta Dunin-Michałowska. Podczas Meetings Week Poland 2016 odbyły się także dwie premiery. Pierwsza z nich to premierowa prezentacja raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2016”. Dokument opracowany został już po raz siódmy przez Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej. Druga to premiera przygotowanego przez SBE Kodeksu Dobrych Praktyk Branży Eventowej, który ma się przyczynić do promowania etycznych postaw i tworzenia przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu w branży. Stowarzyszenie Branży Eventowej zajęło się także koordynacją tegorocznej edycji Meetings Week Poland. Meetings Week zakończyła uroczysta gala finałowa w warszawskim Teatrze Palladium, podczas której swój finał miał konkurs MP Power Awards, skupiający się na poszukiwaniu najlepszych realizacji i praktyk w branży. Od 2013 roku Meetings Week organizowany jest przez najważniejszych przedstawicieli przemysłu wydarzeń. Tegoroczną edycję współtworzyli: Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, MPI Poland Chapter, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, SITE Poland oraz Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie, przy udziale Poland Convention Bureau, MeetingPlanner.pl oraz The Warsaw Voice Conferences. Honorowy patronat nad całością wydarzenia objął Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka, partnerem strategicznym zostało Lubelskie Centrum Konferencyjne, a patronem medialnym był „Hotelarz”.
Wcałym cyklu wydarzeń udział wzięło ponad 750 osób. To największe tego rodzaju krajowe wydarzenie stanowi platformę wymiany doświadczeń i okazję do dyskusji na temat potrzeb, przeszkód i priorytetów rozwoju tej branży. Celem organizatorów Meetings Week Poland 2016 było zarówno zaprezentowanie skali branży spotkań w Polsce, jak i integracja środowiska twórców przemysłu wydarzeń. Spotkania miały za zadanie zachęcenie do dyskusji na temat wyzwań i problemów, jakie stoją przed środowiskiem eventowym. Organizatorzy Meetings Week Poland 2016 przygotowali rozbudowany program eventu. Szereg różnych paneli tematycznych skierowano do przedstawicieli korporacji, stowarzyszeń zawodowych, hotelarzy i studentów. Każdy dzień poświęcony został innej tematyce. 1. dzień poświęcony był potencjałowi gospodarki przemysłu spotkań w Polsce. W formie dyskusji panelowych zastanawiano się nad rolą przemysłu spotkań i jego wpływem na lokalną i krajową gospodarkę. Zaproszeni eksperci przedstawiali swoją wizję branży i analizowali jej działania w procesie realizacji przedsięwzięć. 2. dzień to warsztat Stowarzyszenia Branży Eventowej – jak przetrwać w świecie event managementu i skąd czerpać moc do działania. Celem organizatorów było zachęcenie do dyskusji na temat wyzwań i problemów, jakie stoją przed środowiskiem eventowym. Dlatego SBE zaproponowało formułę warsztatów, aby każdy mógł zabrać głos w poruszanych kwestiach. Taka forma spotkania pozwoliła na wzajemne poznanie się i nawiązanie tak cennych w branży kontaktów. 3. dzień poświęcony był branży incentive travel, która w XXI wieku w obliczu dynamicznie zachodzących zmian rynkowych i technologicznych stoi przed kolejnymi wyzwaniami. Organizatorzy dostarczyli uczestnikom solidną porcję najnowszej wiedzy z zakresu motywacji, komunikacji i sprzedaży. 4. dzień to Forum Hoteli i Zleceniodawców – dobre praktyki na rynku konferencji i eventów, jak hotele powinny współpracować z organizatorami nadchodzących wydarzeń. Podczas spotkania zastanawiano się nad ekonomicznym wpływem branży na gospodarkę Polski. Szukano niestandardowych możliwości międzynarodowej promocji polskich obiektów kongresowych i konferencyjnych. Przedstawiano m.in. możliwości rozwoju przemysłu spotkań przy współpracy z samorządem oraz ze wsparciem funduszy unijnych. Ostatni dzień był przeznaczony dla profesjonalistów branży spotkań i poświęcony kreatywnemu myśleniu o planowaniu spotkań. Forum Obiektów stanowiło obowiązkową pozycję dla pracowników hoteli i centrów konferencyjnych oraz eventowych. Było to dynamiczne wydarzenie edukacyjno- motywacyjne dla hotelarzy i reprezentantów centrów konferencyjnych. Nowoczesna formuła opierała się na krótkich autorskich wystąpieniach praktyków branży. – Meetings Week Poland integruje branżę, edukuje ją i jest dla niej bodźcem do dalszego rozwoju. W tym roku rozmawialiśmy m.in. o potencjale branży dla polskiej gospodarki, o sile i pasji, które niezbędne są w zawodzie event managera, o tym, skąd czerpać inspirację do budowania swojego biznesu oraz tworzenia innowacyjnych, kreatywnych projektów eventowych – podsumowała czwartą edycję Mettings Week Poland prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej, Marta Dunin-Michałowska. Podczas Meetings Week Poland 2016 odbyły się także dwie premiery. Pierwsza z nich to premierowa prezentacja raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2016”. Dokument opracowany został już po raz siódmy przez Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej. Druga to premiera przygotowanego przez SBE Kodeksu Dobrych Praktyk Branży Eventowej, który ma się przyczynić do promowania etycznych postaw i tworzenia przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu w branży. Stowarzyszenie Branży Eventowej zajęło się także koordynacją tegorocznej edycji Meetings Week Poland. Meetings Week zakończyła uroczysta gala finałowa w warszawskim Teatrze Palladium, podczas której swój finał miał konkurs MP Power Awards, skupiający się na poszukiwaniu najlepszych realizacji i praktyk w branży. Od 2013 roku Meetings Week organizowany jest przez najważniejszych przedstawicieli przemysłu wydarzeń. Tegoroczną edycję współtworzyli: Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, MPI Poland Chapter, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, SITE Poland oraz Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie, przy udziale Poland Convention Bureau, MeetingPlanner.pl oraz The Warsaw Voice Conferences. Honorowy patronat nad całością wydarzenia objął Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka, partnerem strategicznym zostało Lubelskie Centrum Konferencyjne, a patronem medialnym był „Hotelarz”.
Dodaj komentarz