20 edycja targów EuroGastro

276 wystawców z 17 krajów, kilkudziesięciu branżowych ekspertów, w tym światowej sławy mistrzowie kulinarni oraz tysiące odwiedzających – tak wyglądała 20. edycja Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro, która odbyła się w dniach 6-8 kwietnia w Warszawie. W ciągu dwóch dekad impreza stała stała się kluczowym wydarzeniem dla profesjonalistów branży HoReCa. Z okazji jubileuszu wydano okolicznościowy album z przepisami i wspomnieniami z ostatnich 20 lat.







Kolejki chętnych do wejścia na teren wystawowy Centrum Targowo- Kongresowego MT Polska ustawiały się już od rana. – Rokrocznie 20 tys. branżowych odwiedzających przyjeżdża do Warszawy na EuroGastro. Właśnie tu mogą zapoznać się z aktualnymi trendami, nawiązują kontakty handlowe oraz wymieniają się wiedzą i doświadczeniem – mówi Urszula Potęga, prezes zarządu MT Targi Polska, organizatora wydarzenia. Wysokiej jakości markowe produkty przyciągają na targi profesjonalistów z branży gastronomicznej, m.in. przedstawicieli kadry zarządzającej, właścicieli hoteli i kawiarni, szefów kuchni oraz pracowników restauracji. – Zdarzyło się kilkakrotnie, że nasze stoisko nie było w stanie pomieścić odwiedzających. To, co mnie cieszy, to duża liczba nowych klientów, których napływ widoczny jest w naszych wynikach sprzedażowych – powiedział Tadeusz Rydel, opiekun produktu z firmy Winterhalter Gastronom Polska. Wiele z firm podkreślało, że obecność na targach to nie tylko działanie wizerunkowe, ale wymierne korzyści sięgające nawet setek nowych kontaktów. – Poza tym Targi EuroGastro pełnią cenną rolę integrującą branżę HoReCa. Rozrzuceni po całej Polsce przedstawiciele poszczególnych firm mogą tu spotkać się i zacieśnić relacje. To przynosi efekty w postaci efektywniejszej współpracy – stwierdził Tomasz Michalski, doradca handlowy z firmy Komat. Wagę wydarzenia podkreślił również Piotr Kopańczuk, dyrektor ds. sprzedaży HoReCa spółki North Coast. – Na targach EuroGastro jesteśmy po raz osiemnasty i porównując je do podobnych imprez w Europie Centralnej, są największe i najbardziej znaczące dla regionu. Spotykamy się tu przede wszystkim ze stałymi klientami oraz poszukujemy nowych odbiorców. W tym roku prezentujemy szerszy asortyment oraz sporo nowości. Na stoisku firmy Rational odbywały się pokazy gotowania z zastosowaniem urządzeń Self Cooking Senses. Przedstawiciele handlowi wcielili się w rolę ekspertów kulinarnych, opowiadając o kolejnych potrawach, które co chwila wędrowały w tłum. Konkurencyjny show poprowadziła firma Hendi Polska. Tam z kolei duży stół nakryty białym obrusem z elegancką zastawą czekał na biesiadników chcących spróbować potraw z pieca konwekcyjnoparowego Naboo. Atrakcję dla zwiedzających targi stanowiła gigantyczna atrapa zmywarki firmy Winterhalter, do której można było wejść i przekonać się jak wygląda cykl zmywania. Równie imponująco prezentował się na targach segment wyposażenia sal restauracyjnych i barów. W tej sekcji prezentowano m.in. zastawy, oryginalne meble, sprzęt piwowarski oraz ekspresy. Uwagę przyciągała prezentacja wyjątkowo odpornej na zanieczyszczenia innowacyjnej kolekcji odzieży 3D Clean firmy Tedmar. – Specjalna struktura tkaniny 3D Clean zbudowana z nici bawełnianych i poliestrowych odpycha zabrudzenia, tworząc na powierzchni krople. Do ich usunięcia wystarczy zwykła woda – mówiła Barbara Maciążek z firmy Tedmar. Osobny dział targów EuroGastro stanowiła sekcja żywność i napoje.– W naszej ofercie znajduje się wszystko, co potrzebne klientom z sektora HoReCa: świeże ryby i owoce morza, najwyższej jakości mięso, wędliny, nabiał, warzywa, owoce, zioła i przyprawy – opowiadał Djamel Djellouli, dyrektor ds. HoReCa z firmy Selgros Cash Carry. Na targach dostępny był również szeroki wybór win oraz produktów włoskich, ktore wciąż zyskują na popularności. Szczególną rolę podczas EuroGastro odgrywa kawa, która posiada ponad 1200 smaków i aromatów. – Kawa jest w Polsce modna, a my staramy się tę kulturę jeszcze bardziej rozbudować. Na targach EuroGastro od wielu lat organizujemy mistrzostwa baristów i olimpiadę kawy oraz prowadzimy warsztaty dla profesjonalistów, jak i pozostałych miłośników tego napoju. Zapraszamy specjalnych gości z różnych zakątków świata. W tym roku towarzyszą nam Brazylia, będąca największym producentem kawy na świecie oraz Jamajka, z której pochodzi ulubiona kawa Jamesa Bonda: Blue Mountain Coffee – opowiadał Tomasz Obracaj z Apro Trade/Akademia Kawy. Wśród propozycji Jamajki oprócz ekskluzywnych kaw, których cena sięgała nawet 200 dolarów za kg, znalazła się kawa organiczna Marley Coffee, pochodząca z plantacji prowadzonej przez rodzinę artysty. 21. edycja EuroGastro odbędzie się w dniach 5-7 kwietnia 2017 roku.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *