Obecnie hotele stosują zamki na karty magnetyczne, chipowe i zbliżeniowe. Do każdego z tych typów można zastosować opcjonalny moduł BTLE (Bluetooth Low Energy), który umożliwia otwieranie zamków za pomocą telefonu z bluetoothem. Przy jednoczesnym odpowiednio zaprojektowanym oprogramowaniu hotelowym, cały proces meldowania gościa może się odbyć online (zdalnie przez internet), a gość po przybyciu do hotelu może pominąć wizytę w recepcji i od razu skierować się do swojego pokoju.
Jakie są wady i zalety poszczególnych rodzajów zamków?
Karty magnetyczne:
– zalety:
niska cena, ogólnodostępne na rynku, łatwość integracji systemu zamków z systemami POS (rozliczenia w restauracji i za dodatkowe usługi: wykorzystanie kart zakodowanych w systemie kluczy do rozliczeń w systemie innego dostawcy, np. rozliczenia w restauracji)
– wady:
podatność na rozmagnesowanie (są dwa typy kart magnetycznych: LoCo – najbardziej popularne, ale potrafią się szybciej rozkodować i HiCo – droższe, często wymagają specjalnego kodera, bardziej odporne na rozkodowanie np. przez telefony komórkowe); zamki na karty magnetyczne posiadają czytnik, który może się zabrudzić, ktoś może coś wepchnąć, czytnik [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz