Autor: Arkadiusz Dawidowski
Dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii stał się faktem we wszystkich branżach. Światowy przemysł wellness & SPA też podąża za tym trendem, ponieważ do głosu dochodzi nowe pokolenie, dla którego nowe technologie są czymś absolutnie naturalnym. Zmieniają one sposób funkcjonowania obiektów SPA na całym świecie i już teraz kształtują ich przyszłość. Czy zagwarantują jednak hotelom SPA rynkowy sukces?
Dotychczasowy model biznesowy SPA opierał się generalnie na założeniu, że jest to przestrzeń gdzie buduje się bardzo bliskie relacje z klientem (high-touch) minimalizując udział technologii (low -tech). – Dziś nie mamy już wątpliwości, że nowe technologie (high-tech) będą istotne w rozwoju branży. Jednak nie spowoduje to, że SPA przestaną koncentrować się na high -touch. Nasze SPA będą połączeniem high-tech i high-touch – twierdzi Andrew Gibson, wiceprezes SPA & wellness sieci FRHI, do której należą marki Raffles, Fairmont i Swissotel. Gdzie zatem będzie można zauważyć wpływ rozwijających się technologii w obiektach SPA?
Technologia młodości
Niewątpliwe w pierwszej kolejności nowy trend widoczny jest w gabinetach zabiegowych SPA, które w wielu krajach zaczynają przypominać gabinety medycyny estetycznej. Związane jest to z bardzo dynamicznym rozwojem branży produkcji urządzeń kosmetycznych, które proponują niechirurgiczne technologie odmładzania zarówno twarzy, jak i ciała. Trend konsumencki i zarazem lobbing ze strony tego przemysłu jest tak duży, że nawet marki kosmetyczne SPA, które do tej pory kojarzyły się głównie z relaksacją i rozpieszczaniem, wprowadzają własne urządzenia gwarantujące natychmiastowe rezultaty. To z kolei powoduje, że tego rodzaju nieinwazyjne zabiegi jak niechirurgiczny lifiting mięśni twarzy pojawiają się nawet w menu obiektów, do tej pory kojarzących się tylko z filozofią wellness, jak Mandarin Oriental czy Sha Wellness Clinic. Nie chcąc przegrywać walki o klienta z typowymi medi -SPA lub klinikami medycyny estetycznej proponują one zabiegi gwarantujące natychmiastowe i widoczne rezultaty.
Kamera prawdę ci powie
Hotele SPA nie poprzestają jednak tylko na wprowadzaniu nowoczesnych urządzeń zabiegowych. W luksusowych SPA w Wielkiej Brytanii czy Emiratach Arabskich standardem s [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz