Chińczcy walczą z Marriottem o Starwood

Na ostatniej prostej przed podpisaniem umowy zakupu przez Marriott International sieci Starwood Hotels & Resorts Worldwide za 12,2 mld dolarów, do walki włączyło się chińskie konsorcjum Anbang Insurance Group, proponując ponad 13,2 mld dolarów w akcjach, a łącznie blisko 14 mld. Starwood zaczął się wahać, więc Marriott podniósł swoją ofertę o blisko 15 proc., do 13,6 mld dolarów

Po otrzymaniu oferty Chińczyków, Starwood w oficjalnym komunikacie stwierdził, że jest to „lepsza propozycja”. Zgodnie z przedwstępną umową Marriott zapłaciłby 63,3 dol. za akcję, a Anbang zaproponował 78 dol. Więc Marriott zaoferował 79,5 dol. Zgromadzenie wspólników Starwood ma teraz do wyboru dwie zbliżone oferty, a zrywając umowę z Marriottem musiałby zapłacić 450 mln dolarów kary (i dodatkowo pokryć dotychczasowe koszty poniesione przez Marriott w wysokości 18 mln dol.). Co istotne, Marriott w ramach zapłaty oferuje 3,6 mld dolarów w gotówce, a pozostałą część w akcjach, co jest znacznie korzystniejsze dla akcjonariuszy Starwooda pod względem podatkowym. Walne zgromadzenie wspólników Starwood, na którym mogą zapaść kluczowe decyzje, zostało przesunięte z 28 marca na 8 kwietnia. W listopadzie ub.r. Starwood podpisał przedwstępną umowę z Marriottem, który miał kupić tę sieć za 11,9 mld dolarów w akcjach i 340 mln dol. w gotówce. O Anbang Insurance Group pierwszy raz na rynku hotelowym stało się głośno, kiedy w ubiegłym roku firma ta kupiła od Hilton Worldwide hotel Waldorf Astoria w Nowym Jorku za 1,95 mld dolarów. Na początku marca Anbang kupił za 6,5 mld dol. od Blackstone Group sieć Strategic Hotels & Resorts, dysponującą 16 hotelami, m.in. JW Marriott w Nowym Jorku, Ritz-Carlton w Kalifornii, Fairmont w Arizonie czy Four Seasons Resort w Wyoming. Gra toczy się o pozycję największej firmy hotelarskiej na świecie. Po zakupie Starwood Hotels & Resorts z takimi markami jak Sheraton, Westin, W Hotels, Aloft czy Four Points), Marriott Int. dysponowałby ponad 1,1 mln pokoi w 5,5 tys. hoteli.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *