W marcu odbyły się dwa szkolenia w ramach Akademii Hotelarza, w tym pierwsze od lat poza Warszawą – w Krakowie. Kilkudziesięciu hotelarzy i inwestorów miało okazję zdobyć wiedzę z zakresu revenue managementu oraz gastronomii hotelowej.
3 marca w krakowskim hotelu andel’s odbyło się szkolenie poświęcone Zyskownej gastronomi hotelowej, które poprowadził Andrzej Przeniosło. Przedstawił on zasady menu engineeringu, kontroli kosztów i metody maksymalizacji zysku w gastronomii hotelowej, a także zasady negocjacji z dostawcami i kontroli warunków współpracy, skutecznego szkolenia i premiowania personelu w restauracji oraz promocji i sprzedaży usług gastronomicznych. Uczestnicy mogli dowiedzieć się m.in. jaki powinien być prawidłowy food cost w przypadku śniadań, karty menu i bankietów oraz beverage cost przy drogich i tanich alkoholach sprzedawanych z karty i w ramach open barów, a także – jakie są przyczyny zbyt wysokiego poziomu tych wskaźników. Andrzej Przeniosło przedstawił też m.in. zasady ustalania cen sprzedaży poszczególnych dań, metody analizy popytu i zyskowności oraz sposoby kontrolowania szefów kuchni. W ramach części poświęconej kontroli kosztów wytłumaczył uczestnikom jak kontrolować koszty surowca, koszty pracy i optymalizować pozostałe koszty gastronomiczne. Omówił też zasady optymalizacji zysku z serwisu śniadaniowego, bankietowego i restauracyjnego oraz z open barów, a także główne zagrożenia powstające w procesie zakupów i jak im przeciwdziałać.
10 marca w warszawskim Airport Hotel Okęcie szkolenie poświęcone tematowi Revenue management – strategia ustalania cen w hotelarstwie” poprowadziła Agnieszka Kasprzak. Podczas pierwszej części spotkania omówiła zagadnienia związane z podstawowymi pojęciami i wskaźnikami w RM, a także z obliczaniem indeksów rynkowych jak MPI (Market Penetration Index), ARI (Average Rate Index) czy RGI (RevPAR Generation Index) i kontrolą cennika. Podczas drugiej sesji przedstawiła podstawowe metody optymalizacji frekwencji i zarządzania ceną oraz ich wpływ na zwiększenie przychodów hotelu.
Uczestnicy, tradycyjnie już, bardzo wysoko ocenili w ankietach obydwa szkolenia, zarówno pod względem ich poziomu, jak i użyteczności otrzymanych informacji. Kolejne szkolenie z zakresu Akademii Hotelarza – warsztaty praktyczne z zakresu revenue managementu (praca z komputerami) odbędzie się 7 kwietnia.
3 marca w krakowskim hotelu andel’s odbyło się szkolenie poświęcone Zyskownej gastronomi hotelowej, które poprowadził Andrzej Przeniosło. Przedstawił on zasady menu engineeringu, kontroli kosztów i metody maksymalizacji zysku w gastronomii hotelowej, a także zasady negocjacji z dostawcami i kontroli warunków współpracy, skutecznego szkolenia i premiowania personelu w restauracji oraz promocji i sprzedaży usług gastronomicznych. Uczestnicy mogli dowiedzieć się m.in. jaki powinien być prawidłowy food cost w przypadku śniadań, karty menu i bankietów oraz beverage cost przy drogich i tanich alkoholach sprzedawanych z karty i w ramach open barów, a także – jakie są przyczyny zbyt wysokiego poziomu tych wskaźników. Andrzej Przeniosło przedstawił też m.in. zasady ustalania cen sprzedaży poszczególnych dań, metody analizy popytu i zyskowności oraz sposoby kontrolowania szefów kuchni. W ramach części poświęconej kontroli kosztów wytłumaczył uczestnikom jak kontrolować koszty surowca, koszty pracy i optymalizować pozostałe koszty gastronomiczne. Omówił też zasady optymalizacji zysku z serwisu śniadaniowego, bankietowego i restauracyjnego oraz z open barów, a także główne zagrożenia powstające w procesie zakupów i jak im przeciwdziałać.
10 marca w warszawskim Airport Hotel Okęcie szkolenie poświęcone tematowi Revenue management – strategia ustalania cen w hotelarstwie” poprowadziła Agnieszka Kasprzak. Podczas pierwszej części spotkania omówiła zagadnienia związane z podstawowymi pojęciami i wskaźnikami w RM, a także z obliczaniem indeksów rynkowych jak MPI (Market Penetration Index), ARI (Average Rate Index) czy RGI (RevPAR Generation Index) i kontrolą cennika. Podczas drugiej sesji przedstawiła podstawowe metody optymalizacji frekwencji i zarządzania ceną oraz ich wpływ na zwiększenie przychodów hotelu.
Uczestnicy, tradycyjnie już, bardzo wysoko ocenili w ankietach obydwa szkolenia, zarówno pod względem ich poziomu, jak i użyteczności otrzymanych informacji. Kolejne szkolenie z zakresu Akademii Hotelarza – warsztaty praktyczne z zakresu revenue managementu (praca z komputerami) odbędzie się 7 kwietnia.
Dodaj komentarz