Autor: Bogusław Budyś
Uznanie kategoryzacji obiektów hotelowych za nadrzędne kryterium dla powstających projektów pomieszczeń hotelu jest dla każdego inwestora w branży hotelarskiej koniecznością. Nie ma łatwiejszego sposobu konfrontacji wyobrażeń z możliwościami niż analiza przepisów kategoryzacyjnych, które w jasny sposób wskazują, co hotel musi posiadać, aby otrzymał określoną liczbę gwiazdek.
Innymi słowy dzięki przestudiowaniu przepisów kategoryzacyjnych będziemy wiedzieć, o jakim standardzie możemy rozmawiać dysponując konkretną kwotą. Sprawdźmy zatem, na co powinien zwracać uwagę w sposób szczególny inwestor, myśląc o pokoju hotelowym (i łazience), mając w zanadrzu rozporządzenie ministra dotyczące wymagań co do wyposażenia hoteli, moteli i pensjonatów.
Po pierwsze bezpieczeństwo: atesty materiałów wykończeniowych, normy dotyczące drzwi
Bezpieczeństwo, komfort oraz walory estetyczne to czynniki uwzględniane przez gości w trakcie oceny obiektu hotelowego pod kątem jego standardu. Komfort i walory estetyczne można zaliczyć do czynników zewnętrznych albo, inaczej rzecz ujmując, czynników namacalnych. Bezpieczeństwo z kolei jest czynnikiem ukrytym, niewidocznym, lecz najbardziej kluczowym. Na co zatem należy zwrócić szczególną uwagę? Wspomnijmy tylko o dwóch kwestiach, tak bardzo istotnych, a nierzadko zupełnie niedostrzeganych przez inwestorów (pozostawiając głębsze rozważania związane z bezpieczeństwem w hotelach na przyszłość). Kwestia pierwsza to zwrócenie uwagi na atesty materiałów wykończeniowych. Wszystkie tkaniny dekoracyjne, tapety i zabudowy meblowe w hotelach powinny być trudnopalne. Jeśli, dajmy na to, wyposażamy hotel w zasłony, firany czy tkaniny tapicerskie, to najważniejsze jest, by sprawdzić, czy dysponują one właściwym certyfikatem trudnopalności. Natomiast w przypadku mebli wbudowanych na stałe (np. szafy wnękowe, okładziny ścienne) należy koniecznie upewnić się co do ich zgodności z klasyfikacją ogniową B, S2, d0 (specjalistyczne płyty oraz lakiery muszą być trudnozapalne). W innym przypadku ryzykujemy, że w trakcie kontroli inspektora straży pożarnej pomieszczenie nie będzie spełniać wymagań przeciwpożarowych, co wiązać się będzie z koniecznością natychmiastowego usunięcia zabudowy meblowej lub dekoracji. Warto, właśnie w imię oszczędno [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz