Autor: Wojciech Liszka
Długo wzbraniałem się przed tym tematem – wydawał mi się zbyt błahy dla czytelników „Hotelarza”. Bo kto na własnym przykładzie nie przerabiał już z tysiąc razy kwestii strony internetowej? Jednak niedawno przekonałem się, że warto w tej materii uporządkować kilka wiadomości.
Stało się tak, ponieważ moja firma została partnerem konkursu MP Power Awards, gdzie w ramach współpracy audytujemy dwanaście nominowanych obiektów. Szybko przekonaliśmy się, że nawet wśród najlepszych łatwo o poważne niedociągnięcia w materii przejrzystości strony internetowej, zwłaszcza pod kątem przyjazności dla organizatorów imprez. Chociaż niektórym temat może wydawać się elementarny, to zapraszam do powtórzenia sobie podstaw w tym zakresie. Jakie działania online podjąć by organizatorzy imprez chętniej chcieli z nami współpracować?
Po pierwsze
– strona musi być odnajdywalna w internecie. Pozycjonowanie to długotrwały proces, więc trzeba pomyśleć o tym już na etapie planowania i budowania strony (on-page), a także poświecić trochę czasu i środków na tzw. link building (off-page) oraz wszelką promocję oferty poza naszą stroną. Szczególną rolę w procesie pozycjonowania odgrywają dziś media społecznościowe – Facebook, Google+, Twitter, które jeśli już posiadamy, muszą być zintegrowane z naszą stroną internetową. Przykładowo: jeśli wpiszemy hasło, po którym goście najczęściej wyszukują hotelu w naszej okolicy i znajdziemy się na „nastym”, a co gorsza „dziestym” miejscu wśród wyników wyszukiwania, to tym samym nie mamy najmniejszych szans na biznes. Kiedy ostatnio sami przeprowadzili Państwo taki mały test dla swojego obiektu?
Po drugie
– strona mus być czytelna. Organizator bez wysiłku musi znaleźć wszelkie potrzebne mu informacje. Tę rozgrywkę wygrają ci, którzy na swojej stronie w najbardziej czytelny i interesujący sposób przedstawią wszystko to, co może go zainteresować. Aby organizator imprez znalazł na naszej stronie wszystkie potrzebne informacje zadbajmy, by znalazła się na niej specjalna zakładka, a w niej chociażby: •informacje o liczbie pokoi jakimi dysponuje hotel – w tym ile wśród nich jest apartamentów, pokoi jedno- i dwuosobowych, czy są możliwe dostawki, •informacje o liczbie i wielkości oraz wysokości sal konferencyjnych, a także ich pojemności w różnych ustawieniach oraz lista wyposażenia, •plan powierzchni konferencyjnej, który da [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz