Autor: Anita Bajdalska
Czy narodowość gości ma wpływ na decyzje dotyczące preferencji zabiegowych w SPA? Czy polscy goście mają inne gusta niż zagraniczni? Wydawać by się mogło, że nie. Jednak, jak mówi przysłowie, „co kraj, to obyczaj” i faktycznie można zaobserwować pewne trendy zabiegowe wśród mieszkańców poszczególnych krajów. Wynika to z wielu przesłanek, m.in. tradycji, kultury oraz standardów piękna w różnych regionach świata.
Oferta zabiegów w hotelowych SPA jest bardzo szeroka: pielęgnacja twarzy, dłoni i stóp, całego ciała, zabiegi „aparaturowe” – można dostać zawrotu głowy. Dlatego kluczowe pytanie, jakie trzeba sobie zadać przygotowując hotel SPA, brzmi: co będzie się cieszyło powodzeniem wśród naszych gości? A żeby na nie odpowiedzieć, trzeba wcześniej postawić pytanie: jaka będzie grupa docelowa hotelu? Jaki gość będzie ten hotel odwiedzał? Bo to „pod niego” trzeba przygotować konkretną ofertę w postaci menu SPA. A wpływ na to ma również narodowość gościa.
Jakie zabiegi preferują Polacy?
Oczywiście, upodobania są wypadkową różnych uwarunkowań, takich jak wiek gościa, jego wykształcenie, zawód, średni czas pobytu oraz cel wyjazdu do hotelu. Jednak bez względu na wymienione czynniki, Polacy mają swoje preferencje zabiegowe i przygotowując ofertę hotelu SPA, w którym mają stanowić oni przeważającą większość, trzeba brać to pod uwagę. Polscy mężczyźni najchętniej korzystają z różnego rodzaju masaży, a najbardziej lubią klasyczne, ponieważ preferują mocne techniki. Nie oznacza to, że wyłącznie masaż klasyczny jest intensywny, inne również mogą być wykonane silniej. Jednak powszechnie panuje przekonanie, że masaż klasyczny (lub sportowy) jest bardzo intensywny i dlatego jest on najczęściej wybierany przez mężczyzn w hotelowych SPA. Polacy bardzo lubią również rytuały w saunie, a także kąpiele z różnymi dodatkami. Nie bez przyczyny w wielu hotelowych SPA oferowana jest kąpiel w piwie, bardzo popularna wśród panów. Mniejszym powodzeniem wśród nich cieszą się zabiegi na twarz, ponieważ przez niektórych uważane są za mało męskie. (Od lat próbuję walczyć z tym stereotypem, bo skóra mężczyzny też ma swoje problemy, podobne jak u kobiety, a poza tym również się starzeje). Czasami, choć niezbyt często, decydują się także na manicure i pedicure. Małym zainteresowaniem u panów cieszą si [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz