Autor: Anna Fierek
Wolnostojące powierzchnie reklamowe to w Polsce bardzo popularne medium promocyjne, z którego korzysta też wiele hoteli. Przedsiębiorcy posługują się różnego rodzaju banerami, wieszają reklamy na budynkach, stawiają billboardy. W związku z niekontrolowanym rozpowszechnieniem się tego typu nośników, ustawodawca postanowił ograniczyć te praktyki m.in. poprzez wprowadzenie nowych obciążeń podatkowych.
Zgodnie z przepisami, które weszły w życie 11 września 2015 roku, od niektórych nośników reklamy przedsiębiorcy będą musieli odprowadzać tzw. opłatę reklamową.
Opłata reklamowa – co to takiego?
W brzmieniu ustawy o podatkach i opłatach lokalnych obowiązującym do 10 września 2015 roku, podatkowi od nieruchomości podlegały grunty, budynki lub ich części, a także budowle lub ich części związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Ustawą z 24 kwietnia 2015 r., w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu (Ustawa krajobrazowa), wprowadzono do ustawy o podatkach i opłatach lokalnych dodatkowe obciążenie, z którego mogą (ale nie muszą) korzystać gminy w celu realizacji założeń związanych z ochroną polskiego krajobrazu. Obciążeniem tym jest właśnie opłata reklamowa nakładana na wskazane w ustawie nośniki reklamy, do których zalicza się:
• tablice reklamowe,
• urządzenia reklamowe. Warto zaznaczyć, że opłata będzie pobierana nie tylko w sytuacji, gdy na urządzeniach czy tablicach reklama zostanie zamieszczona, lecz również gdy stoją one puste, opłacie bowiem podlega sam obiekt, jakim jest tablica czy urządzenie, [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz