Nowe obciążenie podatkowe nośników reklamy

Autor: Anna Fierek
Wolnostojące powierzchnie reklamowe to w Polsce bardzo popularne medium promocyjne, z którego korzysta też wiele hoteli. Przedsiębiorcy posługują się różnego rodzaju banerami, wieszają reklamy na budynkach, stawiają billboardy. W związku z niekontrolowanym rozpowszechnieniem się tego typu nośników, ustawodawca postanowił ograniczyć te praktyki m.in. poprzez wprowadzenie nowych obciążeń podatkowych. Zgodnie z przepisami, które weszły w życie 11 września 2015 roku, od niektórych nośników reklamy przedsiębiorcy będą musieli odprowadzać tzw. opłatę reklamową. Opłata reklamowa – co to takiego? W brzmieniu ustawy o podatkach i opłatach lokalnych obowiązującym do 10 września 2015 roku, podatkowi od nieruchomości podlegały grunty, budynki lub ich części, a także budowle lub ich części związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Ustawą z 24 kwietnia 2015 r., w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu (Ustawa krajobrazowa), wprowadzono do ustawy o podatkach i opłatach lokalnych dodatkowe obciążenie, z którego mogą (ale nie muszą) korzystać gminy w celu realizacji założeń związanych z ochroną polskiego krajobrazu. Obciążeniem tym jest właśnie opłata reklamowa nakładana na wskazane w ustawie nośniki reklamy, do których zalicza się: • tablice reklamowe, • urządzenia reklamowe. Warto zaznaczyć, że opłata będzie pobierana nie tylko w sytuacji, gdy na urządzeniach czy tablicach reklama zostanie zamieszczona, lecz również gdy stoją one puste, opłacie bowiem podlega sam obiekt, jakim jest tablica czy urządzenie, [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *