Autor: Elżbieta Nitsze
W poprzednim numerze „Hotelarza” szeroko poruszyliśmy temat stworzenia właściwej organizacji systemu pracy w hotelu w świetle prawidłowo ułożonej i sprawnie funkcjonującej struktury zatrudnienia. Skupiliśmy się wówczas na technicznych i finansowych aspektach budowania struktury organizacyjnej, takich jak profil działalności hotelu, standard definiowany liczbą gwiazdek, sezonowość lokalizacji, multifunkcyjność niektórych stanowisk, komplementarność personalna czy dojrzałość organizacyjna firmy.
Jednym z końcowych wniosków był fakt, że aby strukturę organizacyjną można było optymalizować na bieżąco (np. pod względem kosztowym), zmieniać (np. stosować awanse poziomie i pionowe w korelacji z właściwie dobranymi kandydatami) lub też rozwijać (np. poprzez dopasowany do potrzeb konkretnego hotelu plan szkoleń), powinniśmy skorzystać z elementów wspierających stworzenie właściwej organizacji struktury zatrudnienia i efektywnego korzystania z zasobów personalnych, jakimi są poniższe obszary:
– zmapowane procesy firmowe i wykorzystywanie ich jako optymalnej trajektorii działania,
– standardy (np. obsługi klienta, kolejności czynności przy sprzątaniu pokoju) i procedury (np. reagowania w sytuacjach kryzysowych),
– algorytmy sprzedaży i obsługi klienta,
– proces rekrutacji i wdrażania nowo zatrudnionych osób, – systemowe zarządzanie zmianą,
– zdefiniowany proces sprzedaży (np. nowoczesny dzisiaj 5-etapowy proces sprzedaży),
– lejki sprzedaży jako narzędzie planowania,
– System Zarządzania Czasem,
– kultura zarządzania projektami.
Każdy z powyższych punktów to kolejny etap wchodzenia hotelu, przede wszystkim w aspekcie personalnym, na wyższy poziom dojrzałości organizacyjnej, a oparty on jest przede wszystkim na filozofii Myślenia i Działania Systemowego. Jest to kluczowe narzędzie skuteczności managerskiej – również w wymiarze obszaru zatrudnienia i zarządzania potencjałem ludzkim w hotelach – rozwiniętym w krajach o wysokiej konkurencyjności. Oparte jest na następującym założeniu: Jeżeli przewidzimy zaistnienie przyszłych zjawisk (wydarzenia, zachowania, reakcje) oraz ich parametry i wykorzystamy tę wiedzę (przygotujemy różnorodne sposoby/warianty reakcji na te zjawiska), to prawdopodobieństwo lepszego kontrolowania przebiegu tych zjawisk i ich wpływu na rzeczywistość jest zdecydowanie wyższe.
Kluczowa jest komunikacja z klientem
MiDS pozwala na wykorzystanie potencjału wiedzy całej firmy, jej wszystkich pracowników, a także potencjału zewnętrznego (outsourcing). Opiera się on na jedynym i fundamentalnym działaniu: przygotowaniu sposobów i wariantów reagowania z wyprzedzeniem. Jeżeli robione jest to wcześniej, nie na bieżąco, to nie towarzyszy [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz