Pierwszy Four Points by Sheraton w Polsce

W zagłębiu biurowym na warszawskim Służewcu powstanie pierwszy w Polsce hotel pod marką Four Points by Sheraton ze 192 pokojami, 500 mkw. pow. konferencyjnej, dwoma lokalami gastronomicznymi i centrum fitness. Otwacie planowane jest pod koniec 2018 roku. Sieć Starwood Hotels & Resorts podpisała umowę na jego uruchomienie ze spółką Mokotów Business & Airport Hotel. Ta wcześniej kupiła też w Zakopanem budynek po przedwojennym hotelu Bristol, gdzie planuje uruchomić 5-gwiazdkowy hotel.



Four Points by Sheraton to jedyna oprócz Alofta marka ze średniego segmentu w portfolio sieci Starwood. Skierowana jest do gości biznesowych, stąd idealne dla niej są lokalizacje przy centrach biurowych (Aloft skierowany jest do gości z pokolenia millenials i szuka lokalizacji bliżej centrów turystyczno-rozrywkowych). W Europie Starwood stawia na rozwój głównie przez te dwie marki. Obecnie działa ponad 200 hoteli Four Points by Sheraton w 40 krajach i, jak deklaruje sieć, ta marka „rozwija się bardzo intensywnie, co jest odpowiedzią na rosnący popyt na nieskomplikowane usługi na rynku hotelarskim”. – W Polsce rośnie popyt na międzynarodowe marki hotelarskie, takie jak Four Points, które oferują nowy poziom usług – mówi Murat Yilmaz, dyrektor ds. przejęć i rozwoju na Europę Środkową i Turcję. – Widzimy duże możliwości ekspansji w tym segmencie, zwłaszcza w Europie, gdzie ponad 50 proc. nowych hoteli Starwood będzie operować w kategorii obiektów klasy średniej. Four Points by Sheraton Warszawa Mokotów zlokalizowany będzie u zbiegu ulic Suwak i Konstruktorskiej, w największej dzielnicy biurowej w Polsce, z ok. milionem mkw. powierzchni biurowej, gdzie pracuje ok. 80 tys. ludzi. Franczyzobiorcą hotelu jest spółka Mokotów Business & Airport Hotel, która należy do grupy inwestycyjnej działającej w branży nieruchomości w Polsce. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że będziemy pierwszym franczyzobiorcą sieci Starwood w Polsce [dotychczas wszystkie sześć hoteli Starwood w Polsce pod trzema markami Sheraton, Westin i Luxury Collection były zarządzane przez sieć]. Zdajemy sobie sprawę, że wprowadzenie nowej marki na rynek, zwłaszcza tak konkurencyjny jak warszawski, nigdy nie jest łatwym zadaniem, jednak mając wsparcie sieci Starwood jesteśmy przekonani, że inwestycja będzie kolejnym sukcesem – mówi Sławomir Janiszewski, prezes firmy Mokotów Business & Airport Hotel, która w tym roku kupiła też w Zakopanem za siedem mln zł budynek, gdzie przed wojną działał luksusowy hotel Bristol (a potem ośrodek Funduszu Wczasów Pracowniczych). Po generalnym remoncie i rozbudowie ma to być najbardziej luksusowy hotel w Zakopanem, według nieoficjalnych informacji działający pod którąś z marek Starwood (np. Luxury Collection, podobnie jak warszawski hotel Bristol, od którego wziął nazwę). Ale Starwood został ostatnio kupiony przez Marriott International, więc marka może się zmienić (np. na Autograph Collection).


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *