Autor: Wiktor Kołakowski
Może to się wydać zaskakującym spostrzeżeniem,
ale pierwsze na co natyka
się gość wchodząc do pokoju hotelowego
to… drzwi. Dlatego pełnią one
ważną, choć bardziej podświadomą,
funkcję w ocenie estetycznej hotelu. Ale
już gdy słychać każdy szept z korytarza,
ocena ta jest bardzo świadoma:
kiepski hotel, bo słychać wszystko co
się dzieje za drzwiami. Dlatego podstawa
to właściwości akustyczne.
Obecnie dobór drzwi do pokoi hotelowych wydaje się, że nie stwarza inwestorom i architektom wnętrz większego problemu. Mogą wybierać z niemal dowolnego materiału, wzoru i koloru, a nawet kształtu. Jednak gdy zagłębić się w temat to nie okazuje się on wcale taki prosty, zarówno od strony estetycznej, jak i technicznej.
Jakie i z czego
Pytań, na jakie musi sobie odpowiedzieć sobie każdy inwestor, albo wymagać odpowiedzi od projektanta, jest wiele. Czy powinny one „zlewać się” ze ścianami w korytarzu, a z drugiej strony w pokoju, czy wprost przeciwnie: powinny wyróżniać się od nich tworząc oryginalne rozwiązanie i „wchodząc w dialog” z resztą otoczenia
Z jakiego materiału powinny być wykonane? Z mahoniu, dębu, orzecha, sosny. Ze sklejki, płyty pilśniowej, okleiny naturalnej, laminatu? O powierzchniach fornirowanych, laminowanych czy lakierowanych lakierami kryjącymi? Na te pytania trzeba sobie odpowiedzieć na etapie tworzenia projektu wnętrz razem z architektem czy projektantem wnętrz, a nie zostawiać tego na ostatnią chwilę zadawalając się tylko „miejscem na drzwi” w projekcie, bo wiadomo, że jakieś drzwi tam będą.
Obecnie dobór drzwi do pokoi hotelowych wydaje się, że nie stwarza inwestorom i architektom wnętrz większego problemu. Mogą wybierać z niemal dowolnego materiału, wzoru i koloru, a nawet kształtu. Jednak gdy zagłębić się w temat to nie okazuje się on wcale taki prosty, zarówno od strony estetycznej, jak i technicznej.
Jakie i z czego
Pytań, na jakie musi sobie odpowiedzieć sobie każdy inwestor, albo wymagać odpowiedzi od projektanta, jest wiele. Czy powinny one „zlewać się” ze ścianami w korytarzu, a z drugiej strony w pokoju, czy wprost przeciwnie: powinny wyróżniać się od nich tworząc oryginalne rozwiązanie i „wchodząc w dialog” z resztą otoczenia
Z jakiego materiału powinny być wykonane? Z mahoniu, dębu, orzecha, sosny. Ze sklejki, płyty pilśniowej, okleiny naturalnej, laminatu? O powierzchniach fornirowanych, laminowanych czy lakierowanych lakierami kryjącymi? Na te pytania trzeba sobie odpowiedzieć na etapie tworzenia projektu wnętrz razem z architektem czy projektantem wnętrz, a nie zostawiać tego na ostatnią chwilę zadawalając się tylko „miejscem na drzwi” w projekcie, bo wiadomo, że jakieś drzwi tam będą.
- Najczęściej wykonywanymi projektami są drzwi proste, pełne, fornirowane, które zawsze pozostaną modne. Większość hoteli stawia na prostotę, dlatego wybiera klasyczny model podziału drzwi na dwa pola: górne większe i dolne mniejsze – tłumaczy Maciej Kamiński, pełnomocnik ds. jakości w z Zakładzie Produkcji Drzewnej Westo, który wyposażał w drzwi m.in. hotel Zamek Ryn, Dyplomat w Olsztynie czy Niedźwiadek we Wdzydzach. – Kolejnym często wybieranym wzorem w ostatnich czasach jest wzór aplikacji jednego pola. W drzwiach drewnianych fornirowanych elementem dominującym są li
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz