Autor: Anita Bajdalska
Coraz częściej już w hotelach 3-gwiazdkowych można doświadczyć usług SPA, a w hotelach 4- i 5-gwiazdkowych stały się obecnie bardziej standardem niż luksusem. Wynika to ze stale rosnącej konkurencji na rynku hotelarskim, a co za tym idzie z rosnących oczekiwań gości. W przypadku obiektów SPA nie doczekaliśmy się jeszcze kategoryzacji i nic nie zapowiada się, abyśmy się jej doczekali. Ale sama kategoria hotelu ma wpływ na projektowanie oferty SPA.
Oferta hotelowego SPA nie może być dziełem przypadku. Menu SPA musi być ściśle skorelowane z grupą docelową hotelu. Przypadkowe, nieprzemyślane i czysto intuicyjne decyzje skutkować będą brakiem zainteresowania tą ofertą gości przyjeżdżających do hotelu. Kluczem jest kategoria obiektu hotelowego, a konkretnie – wynikający z niej poziom cen za nocleg, bo usługi SPA swoją ceną muszą odpowiadać możliwościom nabywczym gościa, który nocuje w hotelu.
Cena zabiegu na poziomie ceny za pokój
W hotelach o standardzie trzech gwiazdek, oferujących pokoje w granicach 150- 250 zł, nie ma mowy o cenach za zabiegi SPA wyższych niż 400 zł, a i to w najdroższej opcji. Klasyczny masaż nie może kosztować 200 zł za 50-minutową usługę, bo nikt go nie kupi. Hotele tej kategorii powinny oferować zabiegi w cenach oscylujących wokół ceny za jedną dobę hotelową. Nie ma sensu w oferować droższych usług, bo są nikłe szanse, aby znalazł się na nie nabywca. Trudno też wyobrazić sobie sens, aby w 3-gwiazdkowym hotelu pojawiła się marka kosmetyczna, której cena zaczyna się od 200 zł. Również w hotelach 4-gwiazdkowych należy przyjąć zasadę, że średnia cena za zabieg SPA nie powinna być wyższa ni [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz