Autor: Adam Pilczuk
Coraz większa świadomość inwestorów co do kosztów inwestycji w branży hotelarskiej przekłada się bezpośrednio na możliwość odniesienia w przyszłości sukcesu rynkowego. Istotne jest, aby ten poziom świadomości towarzyszył im do końca inwestycji, szczególnie mając na uwadze proces związany z pre-openingiem, czyli ostatnią fazą zmierzającą do efektywnego otwarcia hotelu.
Z własnego doświadczenia, rozmów z inwestorami oraz osobami odpowiedzialnymi za wprowadzenie obiektów hotelowych na rynek wiem, że relatywnie często zdarza się, iż proces pre-openingu jest traktowany po macoszemu. Tymczasem jakość i terminowość przeprowadzonego procesu przygotowania obiektu do otwarcia, jak również samo otwarcie hotelu, jest kluczowym czynnikiem mającym ogromny wpływ na przyszłe funkcjonowanie hotelu i co za tym idzie, na osiąganie założonych celów finansowych.
Kliknij na tabelę aby ją powiększyć
3–4 proc. całej inwestycji
Każdy z inwestorów branżowych musi zdawać sobie sprawę z faktu, iż budżet na pre-opening obiektu to ważna część składowa całości wydatków. Według raportu firmy HVS (Hotel Development Cost Survey 2014/15) wynosi on 3–4 proc. całości budżetu na inwestycję hotelarską w obiekt średniej lub wyższej kategorii. W tych kosztach mieści się zarówno preopening management fee, czyli opłata za zarządzanie projektem otwarcia obiektu, jak również koszty związane z zakupem pościeli, materiałów eksploatacyjnych, wstępnych stanów magazynowych, wsparciem technicznym, rezerwami operacyjnymi, działaniami marketingowymi oraz najważniejszym czynnikiem, czyli rekrutacją personelu, jako kluczowego czynnika mającego wpływ na powodzenie całego projektu. Właściwie przeprowadzony proces rekrutacji oraz terminowo wdrożony system wewnętrznych szkoleń, którego efektem jest wspólne dążenie całego zespołu do sprawnego uruchomienia hotelu oraz jego dalszego funkcjonowania, jest jednym z najistotniejszych czynników umożliwiających osiąganie przez inwestora założonych celów biznesowy [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz