Moda na soft brandy

Autor: Rafał Szubstarski
Największe sieci hotelarskie zaczęły w ostatnim czasie tworzyć soft brandy, skupiające niezależne hotele, które mogą działać nadal pod swoimi nazwami. Korzystają z systemu rezerwacyjnego sieci, zostają włączone do programów lojalnościowych, ale nie muszą dopasowywać się do sieciowych standardów ani czegokolwiek zmieniać w swoim działaniu i wizerunku. Skąd wziął się ten trend w globalnym hotelarstwie? W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy sieć Hilton Worldwide ogłosiła wprowadzenie na rynek marki Curio A Collection by Hilton, Best Western – BW Premier Collection, Carlson Rezidor – Quorvus Collection, a Starwood – Tribute Portfolio. Wcześniej Marriott International stworzył Autograph Collection, Starwood zaczął rozwijać The Luxury Collection, a Choice Hotels International – Ascend Hotel Collection. Nad swoim soft brandem pracuje Hyatt. Czym się różnią między sobą? Tak naprawdę prawie niczym, bo pomysł na te marki jest niemal identyczny – skupić jak najwięcej jak najlepszych (czyli z najwyższej kategorii) hoteli, żeby w wyścigu z innymi sieciami powiększyć swój udział w rynku i zwiększyć przychody. Więc gdy zaczęli robić to jedni, inni nie mogli pozostać w tyle. Wysyp miękkich marek Marriott International wprowadzając w 2010 roku Autograph Collection wyjaśniał, że celem jest rozszerzenie segmentu luksusowych obiektów należących do tej sieci. „Każdy obiekt będzie unikatowy i będzie dostarczał gościom nowych wrażeń, niezależnie, czy będzie to hotel w zabytkowym pałacu, kurort czy też obiekt butikowy. Koncepcja ta pozwoli na zainteresowanie ofertą klientów zwykle niewybierających na miejsce pobytu hoteli sieciowych”. Hilton Worldwide ogłaszając utworzenie swojej marki Curio – A Collection by Hilton, składającej się ze „specjalnie dobranych, wyróżniających się hoteli najwyższych kategorii” deklarował: „Hotele Curio – A Collection by Hilton pomyślane są dla osób, które w podróży poszukują autentycznych przeżyć i lokalnych odkryć. Wspólną cechą wszystkich obiektów ma być najwyższy standard usług”. Jak tłumaczył Jim Holthouser, wicedyrektor wykonawczy ds. globalnych marek, Curio stwarza właścicielom hoteli dodatkowe możliwości na pozyskanie nowych klientów i inwestycji. – Marka pozwoli im na wykorzystanie naszej skali, zasięgu i doświadczenia przy równoczesnym zachowaniu niepowtarzalnego charakteru ich obiektów. Każdy z tych hoteli ma własny klimat i jest naprawdę wyjątkowy. Quorvus Collection „oddawać ma prawdziwą wrażliwość współczesnego podróżnika, który docenia każdą kulturę w każdej lokalizacji. Skupiać będzie luksusowe hotele, wyróżniające się oryginalnym designem, architekturą i dziedzictwem, obejmując obiekty zabytkowe i butikowe, ale też nowoczesne rezydencje i miejskie posiadłości”. BW Premier Collection skupiać ma „starannie wyselekcjonowane hotele najwyższej j [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *