Autor: Wiktor Kołakowski
Sieć Marriott International za 12,2 mld dolarów kupiła Starwood Hotels & Resorts. W ten sposób stanie się największą grupą hotelarską na świecie dysponującą ponad 1,1 mln pokoi w 5,5 tys. hoteli pod 30 markami. O sprzedaży Starwooda mówiło się już od kilku miesięcy. Kupnem zainteresowane były m.in. IHG i Hyatt, a także chińska sieć Jing Jang.
Transakcja sfinansowana została wartymi 11,9 mld dolarów akcjami Marriott International i 340 mln dol. w gotówce. Zakończyć ma się w połowie przyszłego roku. To największa transakcja na rynku hotelarskim od 2007 roku, gdy firma Blackstone Group LP przejęła firmę Hilton za 26 mld dolarów.
Czym dysponują sieci?
Marriott dysponował dotąd ponad 700 tys. pokoi w 4,3 tysiącach hoteli pod 19 markami i był jedną z trzech największych światowych sieci hotelarskich, obok IHG i Hilton Worldwide. Starwood z ok. 300 tys. pokoi w ponad 1,2 tys. hoteli pod 11 markami był siódmą hotelarską siecią świata. Obydwie sieci mają podobne portfolio marek i działają głównie w segmencie obiektów wyższej kategorii. Do Marriotta należą m.in. Ritz-Carlton, Bvlgari, JW Marriott, Renaissance, Courtyard, Edition oraz soft brand Autograph Collection, a ostatnio stworzono pierwszą niżej pozycjonowaną markę Moxy skierowaną do nowego pokolenia gości. W programie lojalnościowym M [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz