Autor: Wiktor Kołakowski
Bez względu na kategorię hotelu i bez względu na rodzaj hotelu jego goście oczekiwali będą w nim dobrej kawy.
I dobrze podanej, bo są przecież „w hotelu”. Po hotelu (kawiarni, restauracji hotelowej) oczekuje się więcej niż
po „zwykłej” kawiarni.
„Może ta poranna hotelowa kawa postawi mnie na nogi”, „kawa w hotelu była najgorszą, jaką w życiu piliśmy, przypuszczalnie z powodu chlorowanej wody”, „hotelowa kawa przywróciła siły witalne i nawet przemoczone buty miały urok na swój sposób”, „hotelowa kawa naprawdę niezła”, „podła kawa w hotelu, lepsza w miejskiej kawiarni”, „przynajmniej hotelowa kawa przypada mi do gustu. Wypijam cały dzbanek”, „hotelowa kawa dość podrzędna, ale ujdzie”, „podobno całkiem ok jest kawa w hotelu X, słyszałem już tak od paru osób”, „ale ciastko i kawa w hotelu przednie – niezmiennie, i obsługa niezmiennie sympatyczna” – goście hotelowej gastronomii, którzy zresztą zazwyczaj nawet nie są kawoszami (a może właśnie dlatego) przywiązują dużą wagę do spożywania tego napoju akurat w tym miejscu. „Nasza poranna kawa w hotelu [zdjęcia na portalu społecznościowym z podróży poślubnej], „pierwsza kawa w hotelu po powrocie ze szczytu”, „na śniadanie kawa w hotelu za jedyne 30 yuanów za 2 osoby!”, „na śniadaniu między hotelową kawą, hotelową jajecznicą z żółtek a smażonym bekonem poznałem blond doktor z Polski” – świadomi hotelarze zdają sobie sprawę z tego, że jakość kawy, sposób jej podania i profesjonalizm serwisu ma ogromny wpływ na ocenę przez gościa jego pobytu w hotelu, tym większy, że często traktują ją podświadomie jako element luksusu, choć pijają ją codziennie w domu. Nie wspominając o „zwykłych”, biznesowych gościach hoteli, którzy spędzają w nich sporą część swojego życia, bo taką mają pracę, więc dobrą poranną kawę i jej duży wybór uznają za „psi obowiązek” każdego hotelu. I biorą to pod uwagę przy dokonywaniu kolejnej rezerwacji w tym samym mieście.
Dwa rodzaje kawy Kawa odgrywa najważniejszą rolę w dwóch miejscach hotelu: rano w restauracji śniadaniowej, gdy niemal wszyscy goście liczą na to, że rozpoczną dobrze dzień od spożycia aromatycznej, mocnej filiżanki lub dwóch tego napoju oraz w lobby barach ewentualnie kawiarniach, gdzie tak mieszkańcy hotelu jak i osoby z zewnątrz przychodzą praktycznie przez cały dzień specjalnie dla smaku kawy. Dlatego firmy zajmujące się dostawami kawy do hoteli sprzedają dwa rodzaje ziaren: śniadaniowe oraz do baru, gdzie działa zazwyczaj ekspres ciśnieniowy. Szefowie gastronomii powinni zwrócić uwagę, aby rano serwować mieszanki o sporej zawartości kofeiny, dobrze mieszające się z mlekiem, bo poranne pretensje często dotyczą właśnie kawy, najczęściej tego że jest zbyt słaba. Najlepiej dobrać odpowiednie mieszanki na bazie Arabiki i przygotowywać je w dobrej jakości ekspresie przelewowym. Wysokiej jakości produkty kosztują ok. 50−60 zł za 1 kg netto, ale przy zakupach hurtowych można osiągnąć cenę nawet 30 zł netto za 1 kg kawy. W barach powinny znaleźć się odmiany jeszcze wyższej jakości od 80 do 120 zł za 1 kg, choć, jak przyznają dostawcy kawy, polski gość w hotelu zazwyczaj nie szuka wyrafinowanych produktów. [...]
„Może ta poranna hotelowa kawa postawi mnie na nogi”, „kawa w hotelu była najgorszą, jaką w życiu piliśmy, przypuszczalnie z powodu chlorowanej wody”, „hotelowa kawa przywróciła siły witalne i nawet przemoczone buty miały urok na swój sposób”, „hotelowa kawa naprawdę niezła”, „podła kawa w hotelu, lepsza w miejskiej kawiarni”, „przynajmniej hotelowa kawa przypada mi do gustu. Wypijam cały dzbanek”, „hotelowa kawa dość podrzędna, ale ujdzie”, „podobno całkiem ok jest kawa w hotelu X, słyszałem już tak od paru osób”, „ale ciastko i kawa w hotelu przednie – niezmiennie, i obsługa niezmiennie sympatyczna” – goście hotelowej gastronomii, którzy zresztą zazwyczaj nawet nie są kawoszami (a może właśnie dlatego) przywiązują dużą wagę do spożywania tego napoju akurat w tym miejscu. „Nasza poranna kawa w hotelu [zdjęcia na portalu społecznościowym z podróży poślubnej], „pierwsza kawa w hotelu po powrocie ze szczytu”, „na śniadanie kawa w hotelu za jedyne 30 yuanów za 2 osoby!”, „na śniadaniu między hotelową kawą, hotelową jajecznicą z żółtek a smażonym bekonem poznałem blond doktor z Polski” – świadomi hotelarze zdają sobie sprawę z tego, że jakość kawy, sposób jej podania i profesjonalizm serwisu ma ogromny wpływ na ocenę przez gościa jego pobytu w hotelu, tym większy, że często traktują ją podświadomie jako element luksusu, choć pijają ją codziennie w domu. Nie wspominając o „zwykłych”, biznesowych gościach hoteli, którzy spędzają w nich sporą część swojego życia, bo taką mają pracę, więc dobrą poranną kawę i jej duży wybór uznają za „psi obowiązek” każdego hotelu. I biorą to pod uwagę przy dokonywaniu kolejnej rezerwacji w tym samym mieście.
Dwa rodzaje kawy Kawa odgrywa najważniejszą rolę w dwóch miejscach hotelu: rano w restauracji śniadaniowej, gdy niemal wszyscy goście liczą na to, że rozpoczną dobrze dzień od spożycia aromatycznej, mocnej filiżanki lub dwóch tego napoju oraz w lobby barach ewentualnie kawiarniach, gdzie tak mieszkańcy hotelu jak i osoby z zewnątrz przychodzą praktycznie przez cały dzień specjalnie dla smaku kawy. Dlatego firmy zajmujące się dostawami kawy do hoteli sprzedają dwa rodzaje ziaren: śniadaniowe oraz do baru, gdzie działa zazwyczaj ekspres ciśnieniowy. Szefowie gastronomii powinni zwrócić uwagę, aby rano serwować mieszanki o sporej zawartości kofeiny, dobrze mieszające się z mlekiem, bo poranne pretensje często dotyczą właśnie kawy, najczęściej tego że jest zbyt słaba. Najlepiej dobrać odpowiednie mieszanki na bazie Arabiki i przygotowywać je w dobrej jakości ekspresie przelewowym. Wysokiej jakości produkty kosztują ok. 50−60 zł za 1 kg netto, ale przy zakupach hurtowych można osiągnąć cenę nawet 30 zł netto za 1 kg kawy. W barach powinny znaleźć się odmiany jeszcze wyższej jakości od 80 do 120 zł za 1 kg, choć, jak przyznają dostawcy kawy, polski gość w hotelu zazwyczaj nie szuka wyrafinowanych produktów. [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz