Autor: Bogusław Budyś
Poprzedni artykuł odnosił się do pokolenia millenialsów. A raczej do tego, w jaki sposób pokolenie to zmieniło sposób definiowania hotelu. Hotelu, który przestał być tylko budynkiem, stał się inkubatorem trendów w architekturze, sztuce, miejscem ciekawie wykorzystującym nowoczesne technologie, mikroprzestrzenią współczesnego stylu życia młodego pokolenia. Teraz przyjrzymy się hotelom, które chcą przyciągnąć rodziców pokolenia milenijnego, czyli pokolenie baby boomers.
Do pokolenia baby boomers należą osoby urodzone w okresie od drugiej połowy lat 40. do pierwszej połowy lat 60. O tym, jak istotna jest to grupa w rozumieniu ekonomii, świadczą statystyki. Tylko w USA ich liczba to ok. 75 mln osób. Dodając do tego starzejące się społeczeństwo Europy Zachodniej (w Niemczech osoby powyżej 65. roku życia stanowią ponad 16 mln obywateli, we Francji ponad 11 mln) oraz Japonii (ponad 32 mln osób) otrzymujemy trzycyfrową liczbę. A trzeba przyznać, że pokolenie baby boomers chętnie i często podróżuje.
Starszych ludzi stać na podróże
Magazyn „Forbes” szacuje, że co roku amerykańska branża turystyczna generuje przychód wysokości ponad 150 bilionów dolarów przy średniej 3,7 wyjazdów w ciągu roku na osobę powyżej 50. roku życia. Dane dotyczące innych krajów nie zostały podane, niemniej jednak można szacować, że są to kolejne biliony dolarów płynące z kieszeni francuskiego, japońskiego czy niemieckiego dojrzałego turysty. Skąd biorą się tak gigantyczne kwoty? Ano stąd, że to pokolenie na to zwyczajnie stać (pamiętać należy, że cały czas mowa jest o Zachodzie). Po pierwsze, nie są to ludzie na dorobku, wręcz przeciwnie, korzystają oni z funduszy zgromadzonych w trakcie kilkudziesięcioletniej pracy. Po drugie, nie opiekują się już dziećmi i generalnie raczej ich nie finansują, ponieważ wyfruneły już one z rodzinnego gniazda. Po trzecie, baby boomers to pierwsze pokolenie w historii, które nie uważa podróżowania za luksus, lecz za naturalną część życia, prawo które się im należy za ciężką i wieloletnią pracę. Przechodząc do meritum, czyli do współczesnych tr [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz