Autor: Piotr Stawiński
Google wprowadza rewolucyjne zmiany w prezentacji wyników wyszukiwania hoteli i w biznesowym modelu współpracy z branżą. Teraz na pierwszym ekranie pojawiać się będą tylko te obiekty, które w jakiejś formie za to zapłacą, Google będzie pobierał opłaty nie za samo przekierowanie, tylko prowizję od rezerwacji, a obiekty będzie można też zarezerwować bezpośrednio z wyników wyszukiwania. W odpowiedzi właściciel Booking.com wszedł w sojusz z TripAdvisor, a Expedia kupiła za 1,6 mld dol. firmę Orbitz Worldwide.
Google przedstawia wprowadzane zmiany jako szansę na uniezależnienie się hoteli od Online Travel Agentów typu Booking.com czy Expedia z ich wysokimi stawkami prowizyjnymi, sięgającymi ponad 20 proc. I w pierwszej kolejności na nowych rozwiązaniach rzeczywiście mogą stracić „stare” platformy rezerwacyjne. Jednak docelowo proponowany model niewiele różnić się będzie od modelu funkcjonowania OTA, z tą różnicą, że Google może mieć o wiele większy wpływ na marketing i sprzedaż hotelu niż wszystkie serwisy rezerwacyjne razem wzięte (które zresztą też uzależnione są od Google, dlatego że są jednymi z jego głównych reklamodawców – szacuje się, że ok. pięć proc. [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz