Jak dbać o komfort cieplny gości hotelowych

Brak komfortu cieplnego, zbyt niska lub zbyt wysoka temperatura, problemy z użytkowaniem instalacji grzewczej i chłodniczej to częste zjawiska występujące w hotelach. Związany z tym wzrost zużycia energii i wysokie koszty ogrzewania oraz chłodzenia, to dla wielu właścicieli obiektów hotelowych spore wyzwanie. Według ekspertów Danfoss, wystarczy zastosować kilka gotowych rozwiązań, które pomogą usunąć częste problemy spotykane w hotelach.
  • Likwidacja zagrożeń: Podczas mroźnej zimy warto pomyśleć o zewnętrznym ogrzewaniu przeciwoblodzeniowym, które usuwa oblodzenie i zalegający na podjazdach i schodach śnieg oraz lód. Systemy takie, jak np. DEVI zapewniają bezpieczne poruszanie się gości zimą po zewnętrznych powierzchniach, a także bezpieczne prowadzenie pojazdów. Rozwiązanie eliminuje problem ręcznego usuwania śniegu oraz konieczność stosowania mieszanek rozmrażających, które wpływają szkodliwie na środowisko naturalne. Systemy przeciwoblodzeniowe zapobiegają także powstawaniu oblodzenia na dachach i w rynnach, co z kolei chroni konstrukcje dachowe oraz fasady budynków przed powstawaniem uszkodzeń spowodowanych przez sople i zalegający śnieg. Zapewniają również drożność systemów rynnowych. Warto zaznaczyć, że koszt wytopienia śniegu z rynien i rur spustowych dla średnio śnieżnej zimy wynosi tylko 5 zł/mb i może być ok. 10-15 razy mniejszy od mechanicznego usuwania śniegu. Co więcej, przy bezśnieżnej zimie nie ma kosztów eksploatacyjnych.
  • Obniżenie kosztów: Niewłaściwy rozkład energii w poszczególnych odbiornikach przekłada się na brak komfortu cieplnego i generuje niepotrzebne zużycie energii, a tym samym wysokie koszty ogrzewania i chłodzenia. Odpowiednio zrównoważona instalacja pozwala na optymalne i efektywne zużycie energii przy jednoczesnym obniżeniu kosztów eksploatacyjnych. Dodatkowo, stosując pompę ciepła wykorzystującą odnawialne źródła energii w celu ogrzewania, chłodzenia i produkcji ciepłej wody użytkowej, koszty te będą jeszcze niższe. Na przykład w Pałacu Sulisław na Opolszczyźnie, który został zmodernizowany i pełni funkcję hotelu, koszty ogrzewania obiektu i ciepłej wody użytkowej zostały zredukowane o 50% w stosunku do dotychczasowych kosztów. Jest to zasługa gruntowych pomp ciepła Danfoss.
  • Poprawa komfortu cieplnego: Przegrzanie czy niedogrzanie pomieszczeń jest spowodowane złym rozłożeniem energii w poszczególnych odbiornikach. Zmienne zapotrzebowanie na ciepło i chłód w ciągu całego roku, duża liczba pomieszczeń w budynku to nie lada wyzwanie dla poprawnej pracy całej instalacji. Dzięki zaworom równoważącym instalację, wszystkie odbiorniki ciepła (chłodu) mają zapewniony prawidłowy przepływ. Elastyczność systemu sprawia, że dostosowuje się on do zapotrzebowania na ciepło i chłód, w zależności od obłożenia hotelu oraz warunków zewnętrznych. Poza tym, każdy z gości może dostosować temperaturę według własnych preferencji. Takie rozwiązanie funkcjonuje np. w hotelu Hilton Inn w Rzeszowie, gdzie za komfortowe warunki wypoczynku odpowiada właściwa praca instalacji klimatyzacji wodnej, w której równoważenie i regulacja opiera się na zaworach regulacyjno-równoważących AB-QM Danfoss. Gwarantuje to optymalne zużycie energii i obniża koszty eksploatacji hotelu. Dodatkowym atutem jest brak konieczności równoważenia, co daje gwarancję na długoletnią pracę zaworów. Zmiana obciążeń cieplnych obiektu nie ma wpływu na działanie instalacji i komfort.
  • Lustra wolne od pary i eliminacja problemu zimnej podłogi: Systemy do ogrzewania, np. maty grzejne DEVI zapewniają przyjemność stąpania po ciepłej podłodze, co jest szczególnie pożądane w łazienkach. Można je ułożyć zarówno w zupełnie nowej łazience, jak i w remontowanej, na starych płytkach. Dodatkowo, dzięki zabezpieczeniu luster klienci od razu po wyjściu z kąpieli będą mogli się w nich swobodnie przejrzeć.
Dzięki takim rozwiązaniom ograniczone są także interwencje działu technicznego związane z instalacjami grzewczymi/wody lodowej/c.w.u.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *