Autor: Łukasz Adamus
Łukasz Adamus
Autor jest współzałożycielem firmy
Fooz.pl, będącej członkiem HJELP
Interdisciplinary Consulting, działającej
w branży social media
Media społecznościowe to gorący temat już od pewnego czasu. Od branżowych konferencji po magazyny kobiece, wszyscy zgodnie deklarują fascynację nową formą komunikacji. Systematycznie zwiększająca się dostępność do internetu oraz spektakularne sukcesy takich sieci społecznościowych jak Facebook wymuszają konieczność zadania sobie pytania: czy nowoczesny marketing hotelarski jest dziś bez nich możliwy?
Mianem medium społecznościowego określa się rodzaj serwisu internetowego, za pomocą którego ludzie tworzą treść, udostępniają ją znajomym, dzielą się nowościami, podzielają wspólne pasje oraz informują się nawzajem o tym, co się z nimi dzieje.
Naturalna chęć dziękowania
O ile indywidualni użytkownicy korzystają z nich po to, aby pielęgnować i utrzymywać relacje ze znajomymi, o tyle firmy inwestujące w marketing oparty o media społecznościowe liczą głównie na generowaną przez użytkowników treść (UGC – User-Genarated Content). Mają nadzieję, że staną się tematem dla internauty, który sam z siebie zarekomenduje produkt czy usługę firmy X wszystkim swoim znajomym. Internetowe serwisy społecznościowe spełniają też inną ważną rolę w życiu codziennym przeciętnego użytkownika internetu – zaspokajają naturalną potrzebę odwdzięczania się. Często, gdy spotykamy się z doskonałą obsługą, podświadomie pragniemy nie tylko powiedzieć dziękuje, ale także ogłosić wszem i wobec, jak dobrze nas potraktowano. Poza tym, polecając usługę innym, po cichu liczmy na podziękowania – nasza rada była przydatna! Jak łatwo zauważyć cała idea social media oparta jest na naturalnych zachowaniach ludzi, w grę wchodzą emocje, relacje, potrzeba akceptacji społecznej. Właśnie te czynniki determinują formę komunikacji z konsumentem, która musi odbywać się na innych niż dotychczasowe zasadach – przede wszystkim jest dwukierunkowa. Z jednej strony media społecznościowe to Święty Gral, na który czekali specjaliści PR, z drugiej zaś jest to jeden z powodów siwienia głów PR Managerów na całym świecie.
Relacja, dialog, sprzedaż
Mediów społecznościowych nie można ignorować z wielu powodów. Pierwszym z nich jest liczba zgromadzonych wokół nich użytkowników. Według badań Eurobarometr (E-communications Household Survey) 43 proc. Polaków aktywni [...]
Autor jest współzałożycielem firmy
Fooz.pl, będącej członkiem HJELP
Interdisciplinary Consulting, działającej
w branży social media
Media społecznościowe to gorący temat już od pewnego czasu. Od branżowych konferencji po magazyny kobiece, wszyscy zgodnie deklarują fascynację nową formą komunikacji. Systematycznie zwiększająca się dostępność do internetu oraz spektakularne sukcesy takich sieci społecznościowych jak Facebook wymuszają konieczność zadania sobie pytania: czy nowoczesny marketing hotelarski jest dziś bez nich możliwy?
Mianem medium społecznościowego określa się rodzaj serwisu internetowego, za pomocą którego ludzie tworzą treść, udostępniają ją znajomym, dzielą się nowościami, podzielają wspólne pasje oraz informują się nawzajem o tym, co się z nimi dzieje.
Naturalna chęć dziękowania
O ile indywidualni użytkownicy korzystają z nich po to, aby pielęgnować i utrzymywać relacje ze znajomymi, o tyle firmy inwestujące w marketing oparty o media społecznościowe liczą głównie na generowaną przez użytkowników treść (UGC – User-Genarated Content). Mają nadzieję, że staną się tematem dla internauty, który sam z siebie zarekomenduje produkt czy usługę firmy X wszystkim swoim znajomym. Internetowe serwisy społecznościowe spełniają też inną ważną rolę w życiu codziennym przeciętnego użytkownika internetu – zaspokajają naturalną potrzebę odwdzięczania się. Często, gdy spotykamy się z doskonałą obsługą, podświadomie pragniemy nie tylko powiedzieć dziękuje, ale także ogłosić wszem i wobec, jak dobrze nas potraktowano. Poza tym, polecając usługę innym, po cichu liczmy na podziękowania – nasza rada była przydatna! Jak łatwo zauważyć cała idea social media oparta jest na naturalnych zachowaniach ludzi, w grę wchodzą emocje, relacje, potrzeba akceptacji społecznej. Właśnie te czynniki determinują formę komunikacji z konsumentem, która musi odbywać się na innych niż dotychczasowe zasadach – przede wszystkim jest dwukierunkowa. Z jednej strony media społecznościowe to Święty Gral, na który czekali specjaliści PR, z drugiej zaś jest to jeden z powodów siwienia głów PR Managerów na całym świecie.
Relacja, dialog, sprzedaż
Mediów społecznościowych nie można ignorować z wielu powodów. Pierwszym z nich jest liczba zgromadzonych wokół nich użytkowników. Według badań Eurobarometr (E-communications Household Survey) 43 proc. Polaków aktywni [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz