Autor: Mateusz Brajczewski
Jak stworzyć ogródek przy restauracji hotelowej, aby przyciągał jak najwięcej gości również poza letnim sezonem? Jak go zaaranżować i wyposażyć, aby służył jak najdłużej, nie tylko jeśli chodzi o wytrzymałość mebli, ale również o porę roku?
Podobnie jak w samym hotelarstwie, również w odniesieniu do ogródka przy restauracji hotelowej, najważniejsza jest lokalizacja. Aby stworzyć miejsce przyciągające, tak gości hotelu, jak i gości z zewnątrz, trzeba zacząć od ulokowania go w odpowiednim miejscu. Ogródek najczęściej znajduje się oczywiście bezpośrednio przy restauracji, a większość lokali wykorzystuje przestrzeń przed wejściem. Jednak w dużych miastach jest ona często pozbawiona roślinności i dosyć głośna. Zyskuje się na dostępności, ale traci na klimacie. Jeśli tylko jest taka możliwość, dobrze jest wygospodarować miejsce na dziedzińcu czy z tyłu budynku, jeśli otacza go zieleń, a nie jest to strefa dostaw.
Układ funkcjonalny
Najistotniejsze jest, aby goście mogli czuć się komfortowo i swobodnie, a to można osiągnąć właśnie przez bliskość natury i niezobowiązujący klimat tworzony w ogródku, dzięki jego odpowiedniej aranżacji. Ale trzeba też pamiętać, że powinien być on kontynuacją wnętrza restauracji, zachować spójność, zarówno w kwestii wystroju, jak i menu, choć może być utrzymany w nieco „luźniejszym” stylu. Odległości pomiędzy stolikami powinny być możliwe duże, aby każdy mógł czuć się swobodnie. Należy powstrzymać się przed pokusą umieszczenia jak największej liczby stolików i miejsc. W przypadku ogródków takie rozwiązanie może być fatalne w skutkach. Jeśli jest dostatecznie dużo przestrzeni, można stworzyć w ogródku kilka stref. Warto aby pojawiły się pojedyncze stoliki dla par, większe stoły dla rodzin czy nawet duże, wygodne loże. W niektórych lokalach sprawdzają się leżaki, w innych hamaki rozwieszone pomiędzy drzewami. Wszystko zależy od konkretnego miejsca i specyfiki lokalu. W większych ogródkach restauracyjnych dużą wygodą dla rodzin jest miejsce zabaw dla dzieci lub chociażby na pozostawienie wózka. Wielu gości chętnie korzysta z rowerów bez względu na porę roku, więc warto zaplanować miejsce na ich pozostawienie. Rowerzyści cenią trwałe elementy, do których mogą przypiąć swój jednoślad. Dobrze w ogródku sprawdzają się wszelkiego rod [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz