Autor: Cezary Ławida
Wymiana wykładzin to jedna z najszybszych metod na skuteczne i zauważalne odświeżenie hotelu. Przy czym czasem warto wymienić wykładziny zanim będzie widać za dużo plam i przetarć na kiepsko wykonanych łączeniach. Warto też wymienić wykładziny, jeśli chce się odświeżyć wnętrza i móc np. podnieść ceny pokoi albo zatrzymać tendencję spadających cen.
Wykładzina to, wydawałoby się, błaha sprawa, ale wbrew pozorom bardzo istotna dla hotelowych wnętrz, pełni ona bowiem różne funkcje użytkowe, z których część inwestorów nie zdaje sobie sprawy.
Tłumi hałasy, zbiera brud
Po pierwsze, tłumi halasy – zwłaszcza na korytarzach, klatkach schodowych i przy windach, ale także tłumi hałas sztućców i talerzy w restauracji. Wielu inwestorów ignoruje tę funkcję, bo uważa, że oszczędniej jest położyć twarde podłogi, z którymi jest mniej zachodu. Taniość w hotelu przekłada sie automatycznie na niższe ceny, jakich można oczekiwać. Pokazał to wyraźnie serial „Piekielny Hotel”. Po drugie, zbiera brud – drobne pyłki osadzają się na wykładzinie i nie fruwają po całym pomieszczeniu. Zaglądając pod łóżko nie znajdzie się kurzu. Oczywiście, wykładzina wymaga regularnego odkurzania, tzw. masowania, aby zachować sprężystość i pamięć kształtu. Niestety, normy czasowe dla sprzątaczek rzadko umożliwiają porządne odkurzenie wykładziny. Po trzecie, określa charakter hotelu – poprzez odpowiednio dobrane wzory i kolory tworzy atmosferę hotelu, którą gość hotelowy zapamiętuje Po czwarte, wykładzina pachnie – nowa pachnie świeżością, ale trzeba też pamiętać, że zabrudzona, zalana pachnie brudem, a w szczególności papierosami. Tak naprawdę to nie wykładzina pachnie, bo wykładziny są chemicznie obojętne – pachnie wszystko to, co się do wykładziny przyczepiło, w tym lotne substancje smołowe z dymu papierosowego, które osiadają n [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Pragnę zaznaczyć, iż w hotelu nie ma sprzątaczek tylko są Panie Pokojowe!!