Autor: Marta Lipińska
Po co jest regulamin hotelu? Przede wszystkim ma on stanowić „podkładkę” w razie ewentualnych sporów z klientem, których finał może mieć miejsce na sali sądowej. Warto w nim uzupełnić luki, które nie są regulowane żadnymi przepisami wyższej rangi. Niech regulamin stanowi widoczną i integralną część umowy, którą zawiera z nami gość decydując się na pobyt w naszym hotelu.
Od strony prawnej regulamin to akt, który ma charakter wewnętrznie obowiązujący, a więc swoim zakresem obejmuje adresatów w nim określonych, czyli w przypadku hotelu – po prostu jego gości. Regulamin stawia sprawę jasno – gościu, wiesz co ci wolno, a czego nie wolno. Wiesz na co możesz liczyć ze strony hotelu, a o co musisz zadbać sam. W obowiązującej hierarchii aktów prawnych regulamin, jako akt obowiązujący wewnętrznie, nie może naruszać aktów z wyższej półki, czyli przepisów powszechnie obowiązujących, a więc ustaw, w tym przypadku najbardziej istotnego Kodeksu cywilnego. Przygotowanie takiego regulaminu krok po kroku wygląda następująco:
KROK NR 1. Zawartość – co można zyskać
Hotelarz chce mieć czarno na białym zasady dotyczące: zameldowania i wymeldowania, ciszy nocnej, zwierząt, płatności, palenia tytoniu na terenie obiektu, przebywania innych osób na terenie obiektu. Jeśli wielbiciel papierosów nie odmówi sobie przyjemności „puszczenia dy [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz