O ile w ubiegłym roku konkurs Hotel z Pomysłem miał od początku jednego faworyta: andel’s Łódź, to w tym roku zaciekła walka o zwycięstwo toczyła się do ostatniego oddanego głosu jurora. Efekt? Po raz pierwszy w historii naszego konkursu mamy dwóch zwycięzców, obaj z Gdańska: Hilton i Gdańsk.
1. Hilton Gdańsk i Hotel Gdańsk 61 pkt.
2. City Park Residence w Poznaniu 48 pkt.
3. Aquarius SPA w Kołobrzegu i Młyn Klekotki 42 pkt.
4. Bayjonn w Sopocie 40 pkt .
5. Unicus w Krakowie 38 pkt .
6. Gran d Nosalowy Dwór w Zakopanem 37 pkt .
7. Angelo Katowice 33 pkt .
8. an del ’s Kraków i Hot_Elarnia w Puszczykow ie 30 pkt .
9. Rialto w Warszaw ie i SPA Kocierz w Targan icach 26 pkt .
10. Sielanka na d Pilicą, Warka 25 pkt .
11. Sheraton Poznań 23 pkt .
12. Plat inum SPA & Business w Ostr ódzie 22 pkt .
13.Wilson Hostel Warszawa 19 pkt .
14. Centrum Dana Hotel & SPA w Zielone j Górze i Niedźwiadek we Wdzydzach Kiszewskich 18 pkt .
15. Folwark Walencja w Kazimierzu Dolnym 13 pkt .
Pozostałe hotele wymieniane przez więcej niż jednego jurora
Inne hotele wymieniane przez jurorów:
1 miejsce: Hilton Gdańsk…
Za co?
Igor Galas, PRC Architekci: „Za umiejętny dialog nowej architektury z historycznym otoczeniem pokazujący, że można takowy prowadzić bez wchodzenia na historycznopastiszową ścieżkę. Za eleganckie i czyste wnętrza pokazujące, że hotel sieciowy może i powinien mieć indywidualny charakter”.
Alex Kloszewski, Colliers International: „Produkt wysokiej jakości. Budynek doskonale wpisuje się w tradycyjną architekturę miasta”.
Agata Abramczuk, Proffetional: „Mimo że Hilton postawił na tradycyjne połączenia kolorów jak i materiałów, wnętrze nie jest nudne. Widoczne jest, że komfort gości jest priorytetem”.
Krzystof Gonciarek, dyrektor marketingu i sprzedaży Polskich Wydawnictw Specjalistycznych – Promedia: „Pracowni prof. Kuryłowicza udało się w pełni zrealizować cel stawiany przez inwestora, czyli stworzyć nowoczesny i ekskluzywny hotel, nawiązujący do historycznej architektury miasta. Opinie gości choćby na Trip Advisor potwierdzają, że hotel cieszy się najwyższym uznaniem nie tylko ze względu na walory architektoniczne, ale również ze względu jakość świadczonych usług”, a Tomasz Zukal, Staypoland.com dodaje: „Najpiękniejszy widok w mieście, zwłaszcza kiedy można się nim delektować popijając koktajl na tarasie obok basenu, zlokalizowanego na ostatnim piętrze tego nowoczesnego hotelu. Wszystko to firmowane uznaną w świecie marką. Kto by nie skorzystał?” Elżbieta Nitsze, dyrektor marketingu nowej sieci Elbest, podsumowuje: „Pomysłem na ten hotel jest jego lokalizacja i wystrój wnętrz. Poradzono sobie też w doskonały sposób z wkomponowaniem bryły hotelu w istniejącą wokół architekturę. Nowoczesna wizja projektanta przykuwa wzrok w szczególności w l obby hotelowym”.
Swoje głosy na hotele biorące udział w Hotelu z Pomysłem 2010 mogli też oddawać Czytelnicy
HOTELARZA na stronie www.e-hotelarz.pl. Głosowanie, które trwało od października do końca grudnia, wzbudziło ogromne zainteresowa nie, łącznie oddano prawie 70 tysięcy głosów.
Poniżej najlepsza 15. hoteli według głosowania internautów
(procentowy udział głosów oddanych na danych hotel w stosunku do wszystkich głosów).
1. Rigg a, Władysławo 12,65%
2. Niedźwiadek, Wdzydze Kiszewskie 11,35%
3. Aquarius SPA , Kołobrzeg 9,32%
4. Centrum Dana Hotel & SPA , Zielona Góra 7,32%
5. Hotel Gdańsk 6,34%
6. Ski Hotel, Piwniczna Zdrój 4,24%
7. Przy Oślej Bramie, Książ 4,13%
8. Pałac Nieznanice, Kłomncie 2,82%
9. Gromada Airport, Warszawa 2,41%
10. Wieniawa, Leszno 2,16%
11. Wilson Hostel, Warszawa 1,91%
12. Folwark Walencja, Kazimierz Dolny 1,69%
13. Vesta, Jeleśna i Patria, Wisła 1,59%
14. Lech Resort & SPA , Łeba 1,39%
15. Unicus, Krak ów
i SPA Morena, Łagów 1,27%
…i Gdańsk Gdańsk
Z Hiltonem pierwsze miejsce dzieli rozbudowany w tym roku hotel Gdańsk w starym spichlerzu z nowym skrzydłem i własnym browarem. Co jurorom spodobało się w tym 4-gwiazdkowym hotelu w sąsiedztwie Hiltona?
Igor Galas: „Hotel, który poprzez swoje usytuowan ie najlepiej uzmysławia gościom hanzeatyckie tradycje Gdańska”.
Gdańsk
Hilton
Sylwia Bortniak, Concierge Polska: „Hotel może być uważany za wizytówkę miasta i regionu. Zachował dawną architekturę wykorzystując jednocześnie nowoczesne rozwiązania. Bardzo staranie wykończony. Hotel oddaje atmosferę pięknego miasta, gdzie goście mają okazję przenieść się w historyczny klimat starego Gda ńska”. Małgorzata Chechlińska, Grupa Trip: „Zapierająca dech w piersiach lokalizacja i architektura. Dobry przykład na to, w jaki sposób realizować nowoczesną funkcję usługową w zabytkowej zabudowie”. Tomasz Zukal: „Prawdziwa kopalnia pomysłów: dwa hotele Spichlerz i Yachting w jednym i każdy arcyciekawy. Do tego minibrowar w samym hotelu oraz apartament im. Lecha Wałęsy, firmowany osobiście przez najsłynniejszego Polaka”. „Bardzo przytulny, ciekawa oferta” ocenia Alex Kloszewski. W przypadku hotelu Gdańsk podkreślano jego zabytkowy charakter, w który umiejętnie wpisano nowoczesne rozwiązania. Aleksander Pietyra, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego: „Liczba hoteli w Polsce mieszczących się w zabytkowych obiektach jest niewielka. Hotel Gdański to przykład jak można przywrócić życie niszczejącemu zabytkowi i z sukcesem zmienić jego przeznaczenie”. Dorota Malinowska, Cushman & Wakefield: „Piękny hotel w zabytkowym spichlerzu z własnym minibrowarem, bardzo dobrze wkomponowany w otoczenie – hotele w budynkach zabytkowych zasługują na wyróżnienie, takie inwestycje są znacznie trudniejsze (wyższe nakłady, decyzje konserwatora, ograniczenia konstrukcyjne), ale przy zastosowaniu przemyślanych rozwiązań architektonicznych czy funkcjonalnych uzyskują unikalny klimat”.
2. miejsce dla City Park Residence
Wielu zwolenników miał też luksusowy obiekt o standardzie 5-gwiazdkowym w Poznaniu ulokowany w ramach historycznego kompleksu rezydencyjno-hotelowo-usługowego po byłych koszarach.
City Park Residence
Tomasz Zukal: „Hotelowe apartamenty stworzone z zadziwiającym rozmachem. Nowy standard dla tego rodzaju obiektów noclegowych w Polsce. Umiejętne połączenie nowoczesności z klasyką wystroju wnętrz”. Jerzy Miklewski: „Za umiejętność i za odwagę zaadaptowania obiektu zabytkowego na potrzeby między innymi obiektu hotelowego o wysokim standardzie”. Agata Abramczuk: „Nowoczesność przełamana domową atmosferą w sposób perfekcyjny, jeżeli chodzi o wnętrze. Połączenie zimnego szkła z cieplejszą czerwoną cegłą już z zewnątrz zapowiada ciekawe doznania estetyczne”. Krzysztof Gonciarek: „Doskonale zlokalizowane nowoczesne, ciekawe i luksusowe wnętrza w XIX-wiecznych murach”, Janusz Mitulski: „Jedyny tego typu obiekt w tym mieście. Przestronne pokoje, rewelacyjnie zaprojektowana część fitness”. „A do tego najnowocześniejszy standard bezpieczeństwa, z dostępem na linie papilarne, tego w Polsce jeszcze nie widziałem” Rafał Szubstarski.
Podsumowując słowami Violetty Hamerskiej, szefowej Komisji Dostawców przy IGHP: „Miejsce z pomysłem, znakomicie wkomponowane w otoczenie, czyli miejska rezydencja w wysokim standardzie. Pokoje, które dają wrażenie małego mieszkania, są bardzo przestronne i urządzone w każdym detalu. Odważnie połączone kolory i materiały, świetnie wydzielona przestrzeń w pokoju oraz niezwykle przestronna łazienka z wieloma półkami (nareszcie ktoś pomyślał o miejscu na liczne kosmetyki). Miejsce nowoczesne i wygodne, na krótkie i długie pobyty”.
3. dla Aquarius SPA…
Hotel Aqaurius był najczęściej wymienianym hotelem w punktacjach jurorów. Wskazała go ponad połowa członków jury. Przemysław Swacha, Best Western i Express by Holiday Inn w Krakowie: „Taki nadmorski Hotel Gołębiewski, ogromny, masa możliwości spędzania wolnego czasu, idealny na duże konferencje, wypoczynek, niesamowite SPA – hotel kompletny, dla mnie nr 1 nad polskim morzem”. Elżbieta Nitsze: „Bardzo szeroki wachlarz usług o wysokim standardzie poparty bardzo dobrym marketingiem ofert”. Aleksander Pietyra: „Duży hotel z pomysłem na SPA. Bogata oferta, czysty i estetyczny produkt. Hotel nie zapomniał o klientach biznesowych – proponuje funkcjonalne sale konferencyjne”. Jurorzy zwrócili uwagę na jego architekturę. Alex Kloszewski: „Ciekawa i oryginalna”. Agata Abramczuk: „Architektura zewnętrzna przyciąga gości hotelowych już z daleka. Gra świateł sprawia, że hotel od samego wejścia nabiera atrakcyjności”. Tomasz Zukal: „Mądrze wkomponowany w otoczenie. Minimalistyczna, funkcjonalna architektura, powiew świeżości w mieście, które chce być dobrze przyjmowane przez klientów w każdym wieku”.
Aquarius SPA
Violetta Hamerska: „Hotel, który zachwyca kolorem, światłem i przestrzenią – znakomite pomysły architekta, nowoczesne rozwiązania, przestronne pokoje łazienki, oryginalne meble. Najbardziej kolorowy i dopracowany hotel, gdzie czuje się wpływy lokalizacji, czyli morskie klimaty świetnie wplecione w całość wystroju”. „Dobra i odważna estetyka kreująca nowe trendy w sylwecie miasta” podsumowuje Anna Król z CKK Architekci.
i Młynu Klekotki
Swoją pozycję na rynku potwierdził Młyn Klekotki, ciekawe miejsce „in the midle of nowhere” na Mazurach, w odrestaurowanym budynku z bogatą ofertą SPA i konferencyjną, który zajął drugie miejsce w ubiegłorocznej edycji konkursu:. „Za umiejętność i odwagę zaadaptowania zabytkowego obiektu i stworzenie na jego bazie wyjątkowego, zmysłowego produktu turystycznego” Jerzy Miklewski. „Bardzo oryginalne, ciepłe wnętrza, pokoje urządzone z pomysłem i dużą starannością, ciekawa oferta” Alex Kloszewski.Małgorzata Chechlińska: „To miejsce, w którym pomysł na siebie nabiera realnych kształtów: sposób, w jaki wpisuje się w krajobraz i realia architektoniczne, a także zakres i jakość oferty powodują, że Klekotki to miejsce unikalne – hotel z konkretnym i dobrze wprowadzonym w życie pomysłem. Podoba mi się konsekwencja stylistyczna i architektoniczna”. Czyli jednym zdaniem, ocenia Aleksander Pietyra, „obiekt do którego chce się pojechać”.
Młyn Klekotki
Tuż za podium: Bayjonn…
Bardzo dobre oceny zebrał też 22-pokojowy, nowoczesny hotel Bayjonn zlokalizowany w Sopocie, najlepiej jak można, przy Monte Cassino przed przejściem na molo, naprzeciwko Sheratona. „Złapanie klimatu współczesnego sopockiego kurortu” uzasadnia krótko Anna Król. „Wyróżniająca się nowoczesna architektura i bardzo ciekawy wystrój wnętrz, wyjątkowy, butikowy hotel w świetnej lokalizacji, bardzo dobra kuchnia tajska” Dorota Malinowska. „Pomysł na kameralny obiekt w sąsiedztwie Sheratona i Grandu. Dbałość o każdy szczegół, wyposażenie najwyższej jakości z wykorzystaniem rozwiązań proekologicznych, np. baterie słoneczne. Oryginalna tajska kuchnia. I ta lokalizacja!” Rafał Szubstarski. „Zarówno pomysł, projekt, jak i realizacja na najwyższym poziomie. Wyjątkowa lokalizacja, niebanalna architektura i najwyższa jakość tego hotelu sprawiły, że Rada Miasta uznała go za Najlepszą Inwestycję 2009 roku w Sopocie. W pełni zasłużenie” podsumowuje Krzysztof Gonciarek.
Bayjonn
…Unicus …
Za jeden z ciekawszych hoteli jurorzy uznali 4-gwiazdkowy Unicus, butikowy hotel dopieszczony w każdym szczególe walczący na nader konkurencyjnym rynku krakowskich hoteli wyższej kategorii. Styl, klasa i… gastronomia ułożyły się w tym przypadku w bardzo udany projekt. Janusz Mitulski: „Świetne połączenie tradycji i nowoczesności. A jakie śniadania… I to wszystko przy Floriańskiej”. Krzysztof Gonciarek: „Wyjątkowy hotel w wyjątkowej lokalizacji, u zbiegu ulicy Floriańskiej i św. Marka w Krakowie. Zaprojektowany zgodnie z najnowocześniejszymi trendami z doskonałą restauracją rekomendowaną w przewodniku Michelin”. Dorota Malinowska: „Gustowny butikowy hotel w świetnej lokalizacji, wyjątkowa kuchnia”. Rafał Szubstarski: „nowoczesność w zabytkowej kamienicy z klimatycznymi, dopracowanymi wnętrzami. I jeden z najlepszych kucharzy w Polsce – Rafał Targosz”.
Unicus
…i Grand Nosalowy Dwór
Rozbudowany w ubiegłym roku o część SPA 4-gwiazdkowy Grand Nosalowy Dwór w Zakopanem zyskał uznanie za konsekwentny rozwój i podwyższanie swojej oferty na konkurencyjnym rynku. Tomasz Zukal: „Rozbudowa popularnego hotelu stała się kontynuacją istniejącego i wciąż popularnego konceptu góralskiego. Właściciele wykorzystali znany już brand i uzupełnili obiekt ukierunkowany na turystykę wypoczynkową, obiektem spa-biznesowym na miarę potrzeb naszych czasów”. Elżbieta Nitsze: „Ciekawe ujęcie hotelu o górskim klimacie z ofertą kierowaną do raczej zamożnego klienta. Hotel posiadający pewnymi unikalne cechy dla wybranych, np. prywatne lądowisko dla helikopterów”. Jurorzy podkreślali potrzebę takich obiektów w stolicy polskich gór. Dotota Malinowska: „Zdecydowane wzbogacenie oferty usług hotelowych na wysokim poziomie w polskich górach, dbałość o szeroką ofertę usług i zapewnianie dodatkowych atrakcji (koncerty, imprezy, pokazy)”. Aleksander Pietyra: „Zakopane musi proponować hotele dla turystów, ale też wzbogacać swoją ofertę, tak aby przyciągać klientów konferencyjnych czy szkolenia. Nosalowi Dwór dobrze trafia w ten segment klientów”. Przemysław Swacha: „Elegancki góralski styl połączony z designerskim spojrzeniem, dla mnie hotel kosmiczny już od samego wejścia i zobaczenia lobby, położony vis a vis stoku na Nosal. Hotel zasługujący na 5 gwiazdek”.
Grand Nosalowy Dwór
W pierwszej dziesiątce: andel’s Cracow…
Hotel andel’s Cracow był zwycięzcą pierwszej edycji konkursu Hotel z Pomysłem. I jak wynika z ocen jurorów, nadal można go zaliczyć do grona najlepszych obiektów w Polsce z pomysłem na siebie, który cały czas nie stracił oryginalności, świeżości i siły przyciągania. Agata Abramczuk: „W tym projekcie architekci stworzyli harmonijne wnętrze, gdzie atmosfera lobby baru, restauracji oraz pokoi jest unikatowa. Nowatorskie rozwiązania, połączenia różnych materiałów, światła, niecodziennych form mebli sprawiają że hotel jest nie tylko funkcjonalny, ale także nowoczesny. Uwagę przyciąga idealna gra kolorów i kształtów”. Violetta Hamerska: „Gdy myślę andel’s Kraków, widzę skandynawskie proste formy, dużo koloru, wygoda i element zaskoczenia, czyli wykorzystanie światła i koloru do połączenia pokoju i łazienki. Atutem tego hotelu jest znakomita lokalizacja wtopiona w dynamiczne otoczenie. Miejski hotel w nowoczesnym, dynamicznym wydaniu.” Krzysztof Gonciarek: „Laureat Hotelu z Pomysłem z 2007 roku, pomimo upływu lat wciąż się nie opatrzył i przykuwa uwagę swoją nietuzinkową architekturą”.
andel’s Cracow
…Angelo…
Dostrzeżony został również uruchomiony wiosną ubiegłego roku w centrum Katowic biznesowy hotel konferencyjny Angelo, zarządzany, podobnie jak andel’s przez Vienna International Hotelmanagement. Doceniono go i za doskonałe wpisanie się w potrzeby miasta i za niebanalny design (pomijając fasadę). Janusz Mitulski: „Pierwszy obiekt pod tą marką w Polsce. Świetnie położony, w sercu biznesowym Katowic. Klasa sama w sobie. W segmencie hoteli 4-gwiazdkowych w tym mieście – absolutnie bezkonkurencyjny”. Dorota Malinowska: „Nowoczesny wystrój, ciekawa kolorystyka, Angelo znakomicie uzupełnia ofertę usług hotelowych w Katowicach, projekt doskonale dostosowany do potrzeb lokalnego rynku”. Elżbieta Nitsze: „Prawdziwie biznesowy hotel w doskonałym położeniu w centrum Katowic. Wyposażenie dość minimalistyczne, ale bardzo gustowne i sprawia wrażenie ekologicznego”. Igor Galas: Za racjonalny, konsekwentny design wnętrza, który pokazuje, że ograniczony budżet, jeśli wyraża się w sensownym projekcie, może przełożyć się na niezły hotel”. Agata Abramczuk: „Niebanalne wykorzystanie kolorów, żółty zastąpił wszechobecną czerwień skutkiem tego uzyskano wnętrza pełne świeżości”. Czyli jak podsumowuje Alex Kloszewski: „Produkt, który był potrzebny w Katowicach”.
…Hot _ elarnia…
Niezmiennie dobrze odbierany jest pomysł, jaki ma na siebie kameralna Hot_telnia, kameralny, wysmakowany hotel SPA z własną filozofią. Anna Król: „Po prostu dobry design”. Igor Galas: „Jeden z nielicznych przykładów bezpretensjonalnej architektury i wystroju wnętrz tegorocznej edycji konkursu.
Hot _ elarnia
Nieco zagadkowa w Wielkopolsce architektura zewnętrza, przywołująca niderlandzką secesję, zawiera wnętrza wyróżniające się oryginalnością i wyszukaną prostotą”. Krzysztof Gonciarek: „Niebanalna architektura 4-gwiazdkowego boutique hotelu, indywidualna aranżacja pokoi i bogate zaplecze SPA”. Przemysław Swacha: „W jednym zdaniu – hotel inny niż wszystkie, niesamowity design, odważne przedsięwzięcie niedaleko Poznania.
…Rialto…
Wysoko uplasował się warszawski butikowy hotel Rialto: Igor Galas: „Hotel jest chyba najbardziej jaskrawym przykładem obiektu publicznego, o którego powszechnym odbiorze decyduje architektura wnętrza. Przeciętna XIXwieczna kamienica czynszowa kryje w sobie jeden z najwspanialej wykreowanych klimatów art déco w skali europejskiej. Znawstwo i pietyzm aż do najdrobniejszego szczegółu stworzonych w tym stylu wnętrz i wyposażenia zaświadczają o wielkiej miłości twórców tego unikatowego hotelu do przedwcześnie wygasłego nurtu w architekturze i wzornictwie. Jest wielkim zaszczytem oddać zawodowy hołd tej realizacji przyznając jej pierwsze miejsce”. Krócej ujął to Tomasz Czerwiński: „Niezwykłe połączenie funkcjonalności i wygody z pięknem”, a Sylwia Bortniak uzupełnia: „Architektura obiektu wywiera niemałe wrażenie. Wnętrze wykończone w sposób spełniający wymagania najbardziej wybrednych gości”.
…SPA Kocierz i Sielanka SPA…
W czołówce znalazły się też dwa obiekty, które mają wyraźny pomysł na siebie jako kompleksowe ośrodki hotelowo-konferencyjno- SPA w atrakcyjnej lokalizacji. Ośrodek Kocierz SPA w Targanicach w Beskidzie Żywiecki Violetta Hamerska ocenia tak: „To miejsce, gdzie znakomicie wykorzystano tradycję i dopasowano ją do potrzeb współczesnych. Świetne wykorzystanie regionalnych walorów, dużo drewna, naturalnych elementów. Punkty za pomysł biznesowy – dużo atrakcji o każdej porze roku i za znakomite wkomponowanie obiektu w otaczającą przyrodę, z zachowaniem typowej dla regionu architektury”. Anna Król: „Umiejętne osadzenie współczesnych usług w tradycyjnej regionalnej konwencji”. Elżbieta Nitsze: „Obserwując kilkuletni rozwój tego obiektu można powiedzieć, że właściciel ma pomysł na jego docelowy wygląd i ofertę kierowaną do klientów. Sukcesywnie realizowane kolejne etapy inwestycji są przemyślane i oddające ideę tego miejsca. Regionalna atmosfera w połączeniu z nowoczesną funkcjonalnością, jakiej oczekują klienci, została tu doskonale uchwycona, a lokalizacja całkowicie na uboczu miejskiego zgiełku znajduje uznanie u klientów, szczególnie z segmentu MICE. Wszystko poparte tradycyjną i doskonałą kuchni”. Tomasz Czerwiński: „Hotel w Kocierzu znam jeszcze jako ośrodek wczasowy Kopalni Miechowice i bywając tam przejazdem obserwowałem jego wspaniałą metamorfozę dzięki dużym, przemyślanym inwestycjom, założonym na lata”. Głos na Sielankę nad Pilicą Igor Galas uzasadnia tak: „Za wybór lokalizacji, malowniczy scenograficzny dojazd, umiejętne rozczłonkowanie kubatur hotelu, a przede wszystkim konsekwentną decyzję o charakterze miejsca jako ośrodka jeździectwa, co zyskało oddźwięk w wystroju wnętrz i urbanistyce zespołu hotelowego”. Również Violetta Hamerska daje „duży plus za pomysł na lokalizację – piękny obiekt wśród pięknej przyrody, prawdziwa sielanka dla tych, którzy szukają relaksu i komfortu oraz bliskiego kontaktu z naturą. Oryginalne wnętrza, dopracowane szczegóły i ogromny teren wokół obiektu bardzo starannie utrzymany. Punkt również za ekologiczne, czyli naturalne kosmetyki w SPA”. Przemysław Swacha: „Oaza spokoju i elegancji, idealny hotel na wypoczynek, wyciszenie, przepiękna okolica. Blisko Warszawy – konkurencja dla dużych obiektów konferencyjno-rekreacyjnych. Hotel prowadzony z dużą klasą”.
SPA Kocierz
Sielanka SPA
Wzbudziły zainteresowanie: Sheraton, Platinum, Dana…
Wśród jurorów zainteresowanie wzbudziło też kilka innych obiektów, jak np. Sheraton Poznań. „Otwarty kilka lat temu znalazł swój pomysł – bycie hotelem najbardziej świadomym ekologicznie. I konsekwentnie go realizuje przez kolejne rozwiązania technologiczne oraz akcje skierowane do gości i do pracowników. Inne hotele mogą brać przykład” Rafał Szubstarski. „Nie trzeba być nowym graczem na rynku, aby zrealizować ciekawy pomysł marketingowy. Bardzo dobrym i nośnym tematem jest ekologia. Poznański Sheraton stał się najbardziej ekologicznym hotelem sieci Starwood w Polsce. Wzór dla innych hoteli, że warto robić coś więcej poza informacją, iż ręczniki nie muszą być prane codziennie” Tomasz Zukal. Pozytywne recenzje zbiera też otwarty w 2009 roku 4-gwiazdkowy Platinum Business & SPA w Ostródzie. Elżbieta Nitsze: „Doskonałe rozwiązanie dla klienta biznesowego i indywidualnego. Każdy znajdzie tu coś dla siebie przy zachowaniu dobrej proporcji jakości do ceny. Rozbudowana oferta usług dodatkowych daje temu miejscu dodatkowe atuty – Aqua Park, centrum konferencyjne, Spa & Wellness”. Anna Król: „przyjemnie ujarzmiona nowoczesność”. Dobrze przyjęte zostało też otwarte w wiosną ubiegłego roku Centrum Dana Hotel & SPA w Zielonej Górze z imponującym zakresem usług Wellness & SPA. Tomasz Zukal: „Ultranowoczesne SPA w turystycznie i biznesowo omijanym województwie. Ciekawy i spójny design w całym obiekcie. Dobry powód, aby w końcu odkryć Ziemię Lubuską”. „Za wyjątkowo bogatą ofertę Centrum SPA” Dorota Malinowska. „Nowoczesny obiekt dający pełną ofertę dla tych którzy chcą być aktywni. Funkcjonalność i estetyka to zalety tego hotelu” Aleksander Pietyra.
Platinum
Sheraton
Dana
…Niedźwiadek, Wilson Hostel i Folwark Walencja
Jurorzy ciepło wypowiadali się o malowniczo położonym na Kaszubach hotelu Niedźwiadek. „Renowacja jaką przeszedł hotel spowodowała, że można go zaliczyć do grona ciekawszych miejsc w Polsce na wakacje czy imprezę integracyjną. Hotel ten to dobre połączenie potrzeb, jakie powinien spełniać tego typu obiekt dodatkowo wzbogacony o unikalny kontakt z naturą” Elżbieta Nitsze. „Z zajazdu, jakich wiele pobudowano w dawnych latach, stał się eleganckim centrum wypoczynku i rekreacji” Tomasz Czerwiński. „Bardzo dobra cena do jakości, niezwykle bogata oferta usług, świetne wykorzystanie atutów Kaszub” Dorota Malinowska:
Niedźwiadek
Folwark Walencja
Uznanie zdobył też otwarty na warszawskim Żoliborzu Wilson Hostel z nowym na polskim rynku rozwiązaniem – pokojami kapsułowymi i naciskiem na stosowanie ekologicznych rozwiązań. „W tym projekcie bezdyskusyjnie zawarty jest Pomysł. Nie dość, że to pierwszy eko-hostel w Polsce, to jeszcze posiadający chyba jedyne w tej części świata pokoje kapsułowe. Stał się ulubionym miejscem noclegu w Warszawie backpackers’ów z całego świata, którzy w niejednym hostelu już spali. Best Hostel in Warsaw, a nice surprise !!!, nothing better you can get! Opinie, jakie wystawiają mu goście na Trip Advisor, tylko to potwierdzają” Krzysztof Gonciarek. „Za pokoje kapsułkowe – rzeczywiście nowy pomysł na polskim rynku noclegowym” Rafał Szubstarski. A do tego „duży plus już za samą lokalizację. Jedyny tego typu obiekt w pobliżu sanktuarium ks. Popiełuszki – tani, funkcjonalny, wygodny dojazd” Anna Kłossowska, redaktor naczelna „Rynku Turystycznego”. W pierwszej 15 najlepszych hoteli z pomysłem znalazł się też Folwark Walencja w Kazimierzu Dolnym. „Oto przykład, w jaki sposób twórczo skorzystać z dziedzictwa historii. W Folwarku teraźniejszość przeplata się z historią w przemyślany, mądry sposób” Małgorzata Chechlińska. „Za pomysł ulokowania tego obiektu poza sercem Kazimierza Dolnego, za program i atmosferę w nim panującą” Jerzy Miklewski.
Wskazywano też na…
Z innych obiektów pojawiających się w ankietach jurorów uwagę zwraca m.in. odnowiony hotel Europeum we Wrocławiu („Ciekawy dialog z sąsiedztwem, dobra architektura, a zarazem konsekwencja stylistyczna w detalach, barwach, wnętrzach” Anna Król, CKK Architekci; „Wnętrze wykonane z niesamowitą lekkością, pomimo wielości szczegółów ozdoby nie przytłaczają, lecz wręcz wypracowują przestronność pomieszczeń” Agata Abramczuk, Proffetional), nowo otwarty Arsenal Palace w Chorzowie („Uznanie dla inwestora, który nie przejmując się analizami o nieopłacalności ekonomicznej dobrego hotelu w Chorzowie zdobył fundusze unijne i przebudował nie do poznania stary kompleks budynków” Tomasz Czerwiński, hotel Polonia w Raciborzu; „Chorzów ma hotel z charakterem i stylem. Jakość produktu nie pozostawia nic do życzenia” Aleksander Pietyra, IGHP) i rezydencja Art Villa w Warszawie („Postawiono na sztukę i osobistą obsługę przez właścicieli. Bardzo dobra strategia, ponieważ pomysł można zrealizować z szykiem nie wydając olbrzymich środków na inwestycje” Tomasz Zukal, Staypoland.com; „Kultowe połączenie funkcji obiektu hotelowego z miejscem realizacji życiowych pasji” Anna Król, CKK Architekci). Swoich zwolenników miały też obiekty w mniejszych miejscowościach, jak Kozi Gród z Pomlewa („Sprawdzona konkurencja dla całego Trójmiasta, niecałe 30 km od Gdańska a w zamian cisza, spokój, basen, rekreacja, piękne tereny do imprez plenerowych” Przemysław Swacha, Best Western i Express by Holiday Inn w Krakowie. „Idealne miejsce do wypoczynku czy zorganizowania konferencji w odpowiednich warunkach. Park wodny, SPA, kręgle, quady, pole golfowe czy stadnina sprawiają, że czas gości jest w pełni wykorzystany” Krzysztof Gonciarek, PWSPromedia), Jaś Wędrowniczek w Rymanowie w Beskidzie Niskim („Obiekt rodzinny realizujący ambitną ideę promowania kultury oraz regionu. Propozycje spędzenia wolnego czasu oraz inne atrakcje proponowane przez hotel plasują go wyraźnie powyżej innych obiektów hotelowych” Sylwia Bortniak, Concierge Polska; „Ten kto widział ten obiekt zrozumie” Jerzy Miklewski, Hotelon) czy Chochołowy Dwór w Jerzmanowicach („Ciekawe rozwiązania architektoniczne pozwalają na prowadzenie ciekawego ofertowo hotelu. Wokół obiektu jest przestronnie, zielono – projekt wart wyróżnienia” Małgorzata Chechlińska, Grupa Trip; „Oferta dla turystów na weekendowy wypad za miasto i dla tych co lubią imprezować za miastem” Aleksander Pietyra). Wskazywano też na obiekty zabytkowe, jak Zamek Joannitów w Łagowie („Tu pomysły nie zatrzymały się na zrobieniu hotelu w zamku. Widać zapał w tworzeniu atmosfery i chęć dostarczania atrakcji klientom. Przyroda dodaje uroku całemu przedsięwzięciu” Aleksander Pietyra; „Nie ma w sobie nic z mrocznej warowni – na każdym kroku czuje się przyjazny charakter miejsca, z szacunkiem dla historii. Wspaniała lokalizacja i otoczenie” Małgorzata Chechlińska), czy Pałac Ossolińskich w Sterdyniu („Najpiękniejsze oblicze polskiej tradycji i historii. Przenosi w myślach w czasy świetności, przypomina o wspaniałej historii” Małgorzata Chechlińska; „Takie obiekty, gdzie przywrócenie dawnego blasku i powrót do historii wymagają serca, pasji i oczywiście wielkich pieniędzy, zawsze zasługują na uwagę. Klasyczny pałac wyremontowany z pietyzmem, pokoje i wnętrza z duszą i rysem historycznym – elegancko i w dobrym stylu. Znakomity pomysł na miejsce z duszą oraz duży plus za wykorzystanie historii lokalizacji oraz dóbr regionalnych: degustacja miodów pitnych, skansen, biesiada sarmacka itp.” Violetta Hamerska).
Dostrzeżono też dwa hotele Diament biorące udział w konkursie – Katowice i Wrocław („Ogólnie za pomysł całej sieci hoteli na południu Polski. Hotel w Katowicach to bardzo mocne 3 gwiazdki, idealny na konferencję czy w podróży służbowej” Przemysław Swacha. „Książkowy przykład jak w pudełkowaty blok na wąskiej działce wzdłuż autostrady tchnąć atmosferę miejsca, w którym chce się zatrzymać. Do tego stopnia, że po krótkim czasie niezbędna była rozbudowa” Tomasz Czerwiński; „Bardzo dobra koncepcja sieci hoteli zrealizowana przez polskiego biznesmena. Hotel we Wrocławiu to typowy hotel miejski, położny w dobrym punkcie komunikacyjnym. Na uwagę zasługuje restauracja hotelowa – bardzo ciekawy wystrój. Kolorowo, z fantazją i pomysłem. Jedna z lepszych koncepcji restauracji hotelowych” Violetta Hamerska.)
Gratulujemy zwycięzcom i pozostałym obiektom, które zebrały pozytywne opinie. Dziękujemy wszystkim obiektom, które zgłosiły się do naszego konkursu i jurorom za poświęcony czas na przeanalizowanie zgłoszeń i wytypowanie swoich faworytów. I już zapraszamy wszystkie obiekty noclegowe do wzięcia udziału w 5. edycji konkursu Hotel z Pomysłem (szczegóły na str. 39).
4. edycja Hotelu z Pomysłem była rekordowa pod względem liczby zgłoszonych hoteli (ponad 60), liczby jurorów (21) i odzewu na nasz konkurs. Zgłoszone hotele oceniane były przez jury, do którego zaprosiliśmy najlepszych doradców hotelowych, przedstawicieli portali rezerwacyjnych, właścicieli i dyrektorów hoteli, architektów i projektantów oraz innych ekspertów rynku hotelarskiego. Głosy oddano na 45 hoteli, jurorzy w swoich głosowaniach wskazali 15 różnych obiektów na pierwszym miejscu. W efekcie walka o zwycięstwo była bardzo wyrównana, a praktycznie każdy kolejny głos jurora zmieniał sytuację w czołówce. Niemal do mety o zwycięstwo walczyło 5-6 hoteli, a na ostatniej prostej na czoło wysunęły się dwa hotele leżące niemal przy tej samej ulicy, a właściwie przy tym samym kanale: Hilton i Gdańsk.
WYNIKI 4. EDYCJI KONKURSU
HOTEL Z POMYSŁEM 2010
HOTEL Z POMYSŁEM 2010
1. Hilton Gdańsk i Hotel Gdańsk 61 pkt.
2. City Park Residence w Poznaniu 48 pkt.
3. Aquarius SPA w Kołobrzegu i Młyn Klekotki 42 pkt.
4. Bayjonn w Sopocie 40 pkt .
5. Unicus w Krakowie 38 pkt .
6. Gran d Nosalowy Dwór w Zakopanem 37 pkt .
7. Angelo Katowice 33 pkt .
8. an del ’s Kraków i Hot_Elarnia w Puszczykow ie 30 pkt .
9. Rialto w Warszaw ie i SPA Kocierz w Targan icach 26 pkt .
10. Sielanka na d Pilicą, Warka 25 pkt .
11. Sheraton Poznań 23 pkt .
12. Plat inum SPA & Business w Ostr ódzie 22 pkt .
13.Wilson Hostel Warszawa 19 pkt .
14. Centrum Dana Hotel & SPA w Zielone j Górze i Niedźwiadek we Wdzydzach Kiszewskich 18 pkt .
15. Folwark Walencja w Kazimierzu Dolnym 13 pkt .
Pozostałe hotele wymieniane przez więcej niż jednego jurora
- Europeum we Wrocławiu i Jaś Wędrowniczek w Rymanowie 12 pkt .
- Arsenal Palace w Chorzowie 11 pkt .
- Zamek Joannitów w Łagowie, Przy Oślej Bramie w Zamku Książ 10 pkt .
- Chochołowy Dwór w Jerzmanowicach , Wileński w Olsztynie, Pałac Ossolińskich w Sterdyniu, Art Villa w Warszawie 9 pkt .
- Crocus w Zakopanem i Kozi Gród w Pomlewie 8 pkt .
- Prezydent w Krynicy 7 pkt ..
- Diament Katow ice 3 pkt .
Inne hotele wymieniane przez jurorów:
- Amalia 6 pkt .
- Lech SPA, SPA Faltom SPA 5 pkt .
- SKI Hotel , Meta Szczyrk 4pkt .
- Dziki Potok 3 pkt .
- Vesta , Habenda 2 pkt .
- President Bielsko Biała, Diament Wrocław , Wierchomla SKI & SPA, Pałac Nieznanice, Caspar 1 pkt .
1 miejsce: Hilton Gdańsk…
Za co?
Igor Galas, PRC Architekci: „Za umiejętny dialog nowej architektury z historycznym otoczeniem pokazujący, że można takowy prowadzić bez wchodzenia na historycznopastiszową ścieżkę. Za eleganckie i czyste wnętrza pokazujące, że hotel sieciowy może i powinien mieć indywidualny charakter”.
Alex Kloszewski, Colliers International: „Produkt wysokiej jakości. Budynek doskonale wpisuje się w tradycyjną architekturę miasta”.
Agata Abramczuk, Proffetional: „Mimo że Hilton postawił na tradycyjne połączenia kolorów jak i materiałów, wnętrze nie jest nudne. Widoczne jest, że komfort gości jest priorytetem”.
Krzystof Gonciarek, dyrektor marketingu i sprzedaży Polskich Wydawnictw Specjalistycznych – Promedia: „Pracowni prof. Kuryłowicza udało się w pełni zrealizować cel stawiany przez inwestora, czyli stworzyć nowoczesny i ekskluzywny hotel, nawiązujący do historycznej architektury miasta. Opinie gości choćby na Trip Advisor potwierdzają, że hotel cieszy się najwyższym uznaniem nie tylko ze względu na walory architektoniczne, ale również ze względu jakość świadczonych usług”, a Tomasz Zukal, Staypoland.com dodaje: „Najpiękniejszy widok w mieście, zwłaszcza kiedy można się nim delektować popijając koktajl na tarasie obok basenu, zlokalizowanego na ostatnim piętrze tego nowoczesnego hotelu. Wszystko to firmowane uznaną w świecie marką. Kto by nie skorzystał?” Elżbieta Nitsze, dyrektor marketingu nowej sieci Elbest, podsumowuje: „Pomysłem na ten hotel jest jego lokalizacja i wystrój wnętrz. Poradzono sobie też w doskonały sposób z wkomponowaniem bryły hotelu w istniejącą wokół architekturę. Nowoczesna wizja projektanta przykuwa wzrok w szczególności w l obby hotelowym”.
W internecie wy grała Rigga
Swoje głosy na hotele biorące udział w Hotelu z Pomysłem 2010 mogli też oddawać Czytelnicy
HOTELARZA na stronie www.e-hotelarz.pl. Głosowanie, które trwało od października do końca grudnia, wzbudziło ogromne zainteresowa nie, łącznie oddano prawie 70 tysięcy głosów.
Poniżej najlepsza 15. hoteli według głosowania internautów
(procentowy udział głosów oddanych na danych hotel w stosunku do wszystkich głosów).
1. Rigg a, Władysławo 12,65%
2. Niedźwiadek, Wdzydze Kiszewskie 11,35%
3. Aquarius SPA , Kołobrzeg 9,32%
4. Centrum Dana Hotel & SPA , Zielona Góra 7,32%
5. Hotel Gdańsk 6,34%
6. Ski Hotel, Piwniczna Zdrój 4,24%
7. Przy Oślej Bramie, Książ 4,13%
8. Pałac Nieznanice, Kłomncie 2,82%
9. Gromada Airport, Warszawa 2,41%
10. Wieniawa, Leszno 2,16%
11. Wilson Hostel, Warszawa 1,91%
12. Folwark Walencja, Kazimierz Dolny 1,69%
13. Vesta, Jeleśna i Patria, Wisła 1,59%
14. Lech Resort & SPA , Łeba 1,39%
15. Unicus, Krak ów
i SPA Morena, Łagów 1,27%
…i Gdańsk Gdańsk
Z Hiltonem pierwsze miejsce dzieli rozbudowany w tym roku hotel Gdańsk w starym spichlerzu z nowym skrzydłem i własnym browarem. Co jurorom spodobało się w tym 4-gwiazdkowym hotelu w sąsiedztwie Hiltona?
Igor Galas: „Hotel, który poprzez swoje usytuowan ie najlepiej uzmysławia gościom hanzeatyckie tradycje Gdańska”.
Gdańsk
Hilton
Sylwia Bortniak, Concierge Polska: „Hotel może być uważany za wizytówkę miasta i regionu. Zachował dawną architekturę wykorzystując jednocześnie nowoczesne rozwiązania. Bardzo staranie wykończony. Hotel oddaje atmosferę pięknego miasta, gdzie goście mają okazję przenieść się w historyczny klimat starego Gda ńska”. Małgorzata Chechlińska, Grupa Trip: „Zapierająca dech w piersiach lokalizacja i architektura. Dobry przykład na to, w jaki sposób realizować nowoczesną funkcję usługową w zabytkowej zabudowie”. Tomasz Zukal: „Prawdziwa kopalnia pomysłów: dwa hotele Spichlerz i Yachting w jednym i każdy arcyciekawy. Do tego minibrowar w samym hotelu oraz apartament im. Lecha Wałęsy, firmowany osobiście przez najsłynniejszego Polaka”. „Bardzo przytulny, ciekawa oferta” ocenia Alex Kloszewski. W przypadku hotelu Gdańsk podkreślano jego zabytkowy charakter, w który umiejętnie wpisano nowoczesne rozwiązania. Aleksander Pietyra, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego: „Liczba hoteli w Polsce mieszczących się w zabytkowych obiektach jest niewielka. Hotel Gdański to przykład jak można przywrócić życie niszczejącemu zabytkowi i z sukcesem zmienić jego przeznaczenie”. Dorota Malinowska, Cushman & Wakefield: „Piękny hotel w zabytkowym spichlerzu z własnym minibrowarem, bardzo dobrze wkomponowany w otoczenie – hotele w budynkach zabytkowych zasługują na wyróżnienie, takie inwestycje są znacznie trudniejsze (wyższe nakłady, decyzje konserwatora, ograniczenia konstrukcyjne), ale przy zastosowaniu przemyślanych rozwiązań architektonicznych czy funkcjonalnych uzyskują unikalny klimat”.
2. miejsce dla City Park Residence
Wielu zwolenników miał też luksusowy obiekt o standardzie 5-gwiazdkowym w Poznaniu ulokowany w ramach historycznego kompleksu rezydencyjno-hotelowo-usługowego po byłych koszarach.
City Park Residence
Tomasz Zukal: „Hotelowe apartamenty stworzone z zadziwiającym rozmachem. Nowy standard dla tego rodzaju obiektów noclegowych w Polsce. Umiejętne połączenie nowoczesności z klasyką wystroju wnętrz”. Jerzy Miklewski: „Za umiejętność i za odwagę zaadaptowania obiektu zabytkowego na potrzeby między innymi obiektu hotelowego o wysokim standardzie”. Agata Abramczuk: „Nowoczesność przełamana domową atmosferą w sposób perfekcyjny, jeżeli chodzi o wnętrze. Połączenie zimnego szkła z cieplejszą czerwoną cegłą już z zewnątrz zapowiada ciekawe doznania estetyczne”. Krzysztof Gonciarek: „Doskonale zlokalizowane nowoczesne, ciekawe i luksusowe wnętrza w XIX-wiecznych murach”, Janusz Mitulski: „Jedyny tego typu obiekt w tym mieście. Przestronne pokoje, rewelacyjnie zaprojektowana część fitness”. „A do tego najnowocześniejszy standard bezpieczeństwa, z dostępem na linie papilarne, tego w Polsce jeszcze nie widziałem” Rafał Szubstarski.
Podsumowując słowami Violetty Hamerskiej, szefowej Komisji Dostawców przy IGHP: „Miejsce z pomysłem, znakomicie wkomponowane w otoczenie, czyli miejska rezydencja w wysokim standardzie. Pokoje, które dają wrażenie małego mieszkania, są bardzo przestronne i urządzone w każdym detalu. Odważnie połączone kolory i materiały, świetnie wydzielona przestrzeń w pokoju oraz niezwykle przestronna łazienka z wieloma półkami (nareszcie ktoś pomyślał o miejscu na liczne kosmetyki). Miejsce nowoczesne i wygodne, na krótkie i długie pobyty”.
3. dla Aquarius SPA…
Hotel Aqaurius był najczęściej wymienianym hotelem w punktacjach jurorów. Wskazała go ponad połowa członków jury. Przemysław Swacha, Best Western i Express by Holiday Inn w Krakowie: „Taki nadmorski Hotel Gołębiewski, ogromny, masa możliwości spędzania wolnego czasu, idealny na duże konferencje, wypoczynek, niesamowite SPA – hotel kompletny, dla mnie nr 1 nad polskim morzem”. Elżbieta Nitsze: „Bardzo szeroki wachlarz usług o wysokim standardzie poparty bardzo dobrym marketingiem ofert”. Aleksander Pietyra: „Duży hotel z pomysłem na SPA. Bogata oferta, czysty i estetyczny produkt. Hotel nie zapomniał o klientach biznesowych – proponuje funkcjonalne sale konferencyjne”. Jurorzy zwrócili uwagę na jego architekturę. Alex Kloszewski: „Ciekawa i oryginalna”. Agata Abramczuk: „Architektura zewnętrzna przyciąga gości hotelowych już z daleka. Gra świateł sprawia, że hotel od samego wejścia nabiera atrakcyjności”. Tomasz Zukal: „Mądrze wkomponowany w otoczenie. Minimalistyczna, funkcjonalna architektura, powiew świeżości w mieście, które chce być dobrze przyjmowane przez klientów w każdym wieku”.
Aquarius SPA
Violetta Hamerska: „Hotel, który zachwyca kolorem, światłem i przestrzenią – znakomite pomysły architekta, nowoczesne rozwiązania, przestronne pokoje łazienki, oryginalne meble. Najbardziej kolorowy i dopracowany hotel, gdzie czuje się wpływy lokalizacji, czyli morskie klimaty świetnie wplecione w całość wystroju”. „Dobra i odważna estetyka kreująca nowe trendy w sylwecie miasta” podsumowuje Anna Król z CKK Architekci.
i Młynu Klekotki
Swoją pozycję na rynku potwierdził Młyn Klekotki, ciekawe miejsce „in the midle of nowhere” na Mazurach, w odrestaurowanym budynku z bogatą ofertą SPA i konferencyjną, który zajął drugie miejsce w ubiegłorocznej edycji konkursu:. „Za umiejętność i odwagę zaadaptowania zabytkowego obiektu i stworzenie na jego bazie wyjątkowego, zmysłowego produktu turystycznego” Jerzy Miklewski. „Bardzo oryginalne, ciepłe wnętrza, pokoje urządzone z pomysłem i dużą starannością, ciekawa oferta” Alex Kloszewski.Małgorzata Chechlińska: „To miejsce, w którym pomysł na siebie nabiera realnych kształtów: sposób, w jaki wpisuje się w krajobraz i realia architektoniczne, a także zakres i jakość oferty powodują, że Klekotki to miejsce unikalne – hotel z konkretnym i dobrze wprowadzonym w życie pomysłem. Podoba mi się konsekwencja stylistyczna i architektoniczna”. Czyli jednym zdaniem, ocenia Aleksander Pietyra, „obiekt do którego chce się pojechać”.
Tuż za podium: Bayjonn…
Bardzo dobre oceny zebrał też 22-pokojowy, nowoczesny hotel Bayjonn zlokalizowany w Sopocie, najlepiej jak można, przy Monte Cassino przed przejściem na molo, naprzeciwko Sheratona. „Złapanie klimatu współczesnego sopockiego kurortu” uzasadnia krótko Anna Król. „Wyróżniająca się nowoczesna architektura i bardzo ciekawy wystrój wnętrz, wyjątkowy, butikowy hotel w świetnej lokalizacji, bardzo dobra kuchnia tajska” Dorota Malinowska. „Pomysł na kameralny obiekt w sąsiedztwie Sheratona i Grandu. Dbałość o każdy szczegół, wyposażenie najwyższej jakości z wykorzystaniem rozwiązań proekologicznych, np. baterie słoneczne. Oryginalna tajska kuchnia. I ta lokalizacja!” Rafał Szubstarski. „Zarówno pomysł, projekt, jak i realizacja na najwyższym poziomie. Wyjątkowa lokalizacja, niebanalna architektura i najwyższa jakość tego hotelu sprawiły, że Rada Miasta uznała go za Najlepszą Inwestycję 2009 roku w Sopocie. W pełni zasłużenie” podsumowuje Krzysztof Gonciarek.
Bayjonn
…Unicus …
Za jeden z ciekawszych hoteli jurorzy uznali 4-gwiazdkowy Unicus, butikowy hotel dopieszczony w każdym szczególe walczący na nader konkurencyjnym rynku krakowskich hoteli wyższej kategorii. Styl, klasa i… gastronomia ułożyły się w tym przypadku w bardzo udany projekt. Janusz Mitulski: „Świetne połączenie tradycji i nowoczesności. A jakie śniadania… I to wszystko przy Floriańskiej”. Krzysztof Gonciarek: „Wyjątkowy hotel w wyjątkowej lokalizacji, u zbiegu ulicy Floriańskiej i św. Marka w Krakowie. Zaprojektowany zgodnie z najnowocześniejszymi trendami z doskonałą restauracją rekomendowaną w przewodniku Michelin”. Dorota Malinowska: „Gustowny butikowy hotel w świetnej lokalizacji, wyjątkowa kuchnia”. Rafał Szubstarski: „nowoczesność w zabytkowej kamienicy z klimatycznymi, dopracowanymi wnętrzami. I jeden z najlepszych kucharzy w Polsce – Rafał Targosz”.
Unicus
…i Grand Nosalowy Dwór
Rozbudowany w ubiegłym roku o część SPA 4-gwiazdkowy Grand Nosalowy Dwór w Zakopanem zyskał uznanie za konsekwentny rozwój i podwyższanie swojej oferty na konkurencyjnym rynku. Tomasz Zukal: „Rozbudowa popularnego hotelu stała się kontynuacją istniejącego i wciąż popularnego konceptu góralskiego. Właściciele wykorzystali znany już brand i uzupełnili obiekt ukierunkowany na turystykę wypoczynkową, obiektem spa-biznesowym na miarę potrzeb naszych czasów”. Elżbieta Nitsze: „Ciekawe ujęcie hotelu o górskim klimacie z ofertą kierowaną do raczej zamożnego klienta. Hotel posiadający pewnymi unikalne cechy dla wybranych, np. prywatne lądowisko dla helikopterów”. Jurorzy podkreślali potrzebę takich obiektów w stolicy polskich gór. Dotota Malinowska: „Zdecydowane wzbogacenie oferty usług hotelowych na wysokim poziomie w polskich górach, dbałość o szeroką ofertę usług i zapewnianie dodatkowych atrakcji (koncerty, imprezy, pokazy)”. Aleksander Pietyra: „Zakopane musi proponować hotele dla turystów, ale też wzbogacać swoją ofertę, tak aby przyciągać klientów konferencyjnych czy szkolenia. Nosalowi Dwór dobrze trafia w ten segment klientów”. Przemysław Swacha: „Elegancki góralski styl połączony z designerskim spojrzeniem, dla mnie hotel kosmiczny już od samego wejścia i zobaczenia lobby, położony vis a vis stoku na Nosal. Hotel zasługujący na 5 gwiazdek”.
Grand Nosalowy Dwór
W pierwszej dziesiątce: andel’s Cracow…
Hotel andel’s Cracow był zwycięzcą pierwszej edycji konkursu Hotel z Pomysłem. I jak wynika z ocen jurorów, nadal można go zaliczyć do grona najlepszych obiektów w Polsce z pomysłem na siebie, który cały czas nie stracił oryginalności, świeżości i siły przyciągania. Agata Abramczuk: „W tym projekcie architekci stworzyli harmonijne wnętrze, gdzie atmosfera lobby baru, restauracji oraz pokoi jest unikatowa. Nowatorskie rozwiązania, połączenia różnych materiałów, światła, niecodziennych form mebli sprawiają że hotel jest nie tylko funkcjonalny, ale także nowoczesny. Uwagę przyciąga idealna gra kolorów i kształtów”. Violetta Hamerska: „Gdy myślę andel’s Kraków, widzę skandynawskie proste formy, dużo koloru, wygoda i element zaskoczenia, czyli wykorzystanie światła i koloru do połączenia pokoju i łazienki. Atutem tego hotelu jest znakomita lokalizacja wtopiona w dynamiczne otoczenie. Miejski hotel w nowoczesnym, dynamicznym wydaniu.” Krzysztof Gonciarek: „Laureat Hotelu z Pomysłem z 2007 roku, pomimo upływu lat wciąż się nie opatrzył i przykuwa uwagę swoją nietuzinkową architekturą”.
andel’s Cracow
…Angelo…
Dostrzeżony został również uruchomiony wiosną ubiegłego roku w centrum Katowic biznesowy hotel konferencyjny Angelo, zarządzany, podobnie jak andel’s przez Vienna International Hotelmanagement. Doceniono go i za doskonałe wpisanie się w potrzeby miasta i za niebanalny design (pomijając fasadę). Janusz Mitulski: „Pierwszy obiekt pod tą marką w Polsce. Świetnie położony, w sercu biznesowym Katowic. Klasa sama w sobie. W segmencie hoteli 4-gwiazdkowych w tym mieście – absolutnie bezkonkurencyjny”. Dorota Malinowska: „Nowoczesny wystrój, ciekawa kolorystyka, Angelo znakomicie uzupełnia ofertę usług hotelowych w Katowicach, projekt doskonale dostosowany do potrzeb lokalnego rynku”. Elżbieta Nitsze: „Prawdziwie biznesowy hotel w doskonałym położeniu w centrum Katowic. Wyposażenie dość minimalistyczne, ale bardzo gustowne i sprawia wrażenie ekologicznego”. Igor Galas: Za racjonalny, konsekwentny design wnętrza, który pokazuje, że ograniczony budżet, jeśli wyraża się w sensownym projekcie, może przełożyć się na niezły hotel”. Agata Abramczuk: „Niebanalne wykorzystanie kolorów, żółty zastąpił wszechobecną czerwień skutkiem tego uzyskano wnętrza pełne świeżości”. Czyli jak podsumowuje Alex Kloszewski: „Produkt, który był potrzebny w Katowicach”.
…Hot _ elarnia…
Niezmiennie dobrze odbierany jest pomysł, jaki ma na siebie kameralna Hot_telnia, kameralny, wysmakowany hotel SPA z własną filozofią. Anna Król: „Po prostu dobry design”. Igor Galas: „Jeden z nielicznych przykładów bezpretensjonalnej architektury i wystroju wnętrz tegorocznej edycji konkursu.
Hot _ elarnia
Nieco zagadkowa w Wielkopolsce architektura zewnętrza, przywołująca niderlandzką secesję, zawiera wnętrza wyróżniające się oryginalnością i wyszukaną prostotą”. Krzysztof Gonciarek: „Niebanalna architektura 4-gwiazdkowego boutique hotelu, indywidualna aranżacja pokoi i bogate zaplecze SPA”. Przemysław Swacha: „W jednym zdaniu – hotel inny niż wszystkie, niesamowity design, odważne przedsięwzięcie niedaleko Poznania.
…Rialto…
Wysoko uplasował się warszawski butikowy hotel Rialto: Igor Galas: „Hotel jest chyba najbardziej jaskrawym przykładem obiektu publicznego, o którego powszechnym odbiorze decyduje architektura wnętrza. Przeciętna XIXwieczna kamienica czynszowa kryje w sobie jeden z najwspanialej wykreowanych klimatów art déco w skali europejskiej. Znawstwo i pietyzm aż do najdrobniejszego szczegółu stworzonych w tym stylu wnętrz i wyposażenia zaświadczają o wielkiej miłości twórców tego unikatowego hotelu do przedwcześnie wygasłego nurtu w architekturze i wzornictwie. Jest wielkim zaszczytem oddać zawodowy hołd tej realizacji przyznając jej pierwsze miejsce”. Krócej ujął to Tomasz Czerwiński: „Niezwykłe połączenie funkcjonalności i wygody z pięknem”, a Sylwia Bortniak uzupełnia: „Architektura obiektu wywiera niemałe wrażenie. Wnętrze wykończone w sposób spełniający wymagania najbardziej wybrednych gości”.
…SPA Kocierz i Sielanka SPA…
W czołówce znalazły się też dwa obiekty, które mają wyraźny pomysł na siebie jako kompleksowe ośrodki hotelowo-konferencyjno- SPA w atrakcyjnej lokalizacji. Ośrodek Kocierz SPA w Targanicach w Beskidzie Żywiecki Violetta Hamerska ocenia tak: „To miejsce, gdzie znakomicie wykorzystano tradycję i dopasowano ją do potrzeb współczesnych. Świetne wykorzystanie regionalnych walorów, dużo drewna, naturalnych elementów. Punkty za pomysł biznesowy – dużo atrakcji o każdej porze roku i za znakomite wkomponowanie obiektu w otaczającą przyrodę, z zachowaniem typowej dla regionu architektury”. Anna Król: „Umiejętne osadzenie współczesnych usług w tradycyjnej regionalnej konwencji”. Elżbieta Nitsze: „Obserwując kilkuletni rozwój tego obiektu można powiedzieć, że właściciel ma pomysł na jego docelowy wygląd i ofertę kierowaną do klientów. Sukcesywnie realizowane kolejne etapy inwestycji są przemyślane i oddające ideę tego miejsca. Regionalna atmosfera w połączeniu z nowoczesną funkcjonalnością, jakiej oczekują klienci, została tu doskonale uchwycona, a lokalizacja całkowicie na uboczu miejskiego zgiełku znajduje uznanie u klientów, szczególnie z segmentu MICE. Wszystko poparte tradycyjną i doskonałą kuchni”. Tomasz Czerwiński: „Hotel w Kocierzu znam jeszcze jako ośrodek wczasowy Kopalni Miechowice i bywając tam przejazdem obserwowałem jego wspaniałą metamorfozę dzięki dużym, przemyślanym inwestycjom, założonym na lata”. Głos na Sielankę nad Pilicą Igor Galas uzasadnia tak: „Za wybór lokalizacji, malowniczy scenograficzny dojazd, umiejętne rozczłonkowanie kubatur hotelu, a przede wszystkim konsekwentną decyzję o charakterze miejsca jako ośrodka jeździectwa, co zyskało oddźwięk w wystroju wnętrz i urbanistyce zespołu hotelowego”. Również Violetta Hamerska daje „duży plus za pomysł na lokalizację – piękny obiekt wśród pięknej przyrody, prawdziwa sielanka dla tych, którzy szukają relaksu i komfortu oraz bliskiego kontaktu z naturą. Oryginalne wnętrza, dopracowane szczegóły i ogromny teren wokół obiektu bardzo starannie utrzymany. Punkt również za ekologiczne, czyli naturalne kosmetyki w SPA”. Przemysław Swacha: „Oaza spokoju i elegancji, idealny hotel na wypoczynek, wyciszenie, przepiękna okolica. Blisko Warszawy – konkurencja dla dużych obiektów konferencyjno-rekreacyjnych. Hotel prowadzony z dużą klasą”.
SPA Kocierz
Sielanka SPA
Wzbudziły zainteresowanie: Sheraton, Platinum, Dana…
Wśród jurorów zainteresowanie wzbudziło też kilka innych obiektów, jak np. Sheraton Poznań. „Otwarty kilka lat temu znalazł swój pomysł – bycie hotelem najbardziej świadomym ekologicznie. I konsekwentnie go realizuje przez kolejne rozwiązania technologiczne oraz akcje skierowane do gości i do pracowników. Inne hotele mogą brać przykład” Rafał Szubstarski. „Nie trzeba być nowym graczem na rynku, aby zrealizować ciekawy pomysł marketingowy. Bardzo dobrym i nośnym tematem jest ekologia. Poznański Sheraton stał się najbardziej ekologicznym hotelem sieci Starwood w Polsce. Wzór dla innych hoteli, że warto robić coś więcej poza informacją, iż ręczniki nie muszą być prane codziennie” Tomasz Zukal. Pozytywne recenzje zbiera też otwarty w 2009 roku 4-gwiazdkowy Platinum Business & SPA w Ostródzie. Elżbieta Nitsze: „Doskonałe rozwiązanie dla klienta biznesowego i indywidualnego. Każdy znajdzie tu coś dla siebie przy zachowaniu dobrej proporcji jakości do ceny. Rozbudowana oferta usług dodatkowych daje temu miejscu dodatkowe atuty – Aqua Park, centrum konferencyjne, Spa & Wellness”. Anna Król: „przyjemnie ujarzmiona nowoczesność”. Dobrze przyjęte zostało też otwarte w wiosną ubiegłego roku Centrum Dana Hotel & SPA w Zielonej Górze z imponującym zakresem usług Wellness & SPA. Tomasz Zukal: „Ultranowoczesne SPA w turystycznie i biznesowo omijanym województwie. Ciekawy i spójny design w całym obiekcie. Dobry powód, aby w końcu odkryć Ziemię Lubuską”. „Za wyjątkowo bogatą ofertę Centrum SPA” Dorota Malinowska. „Nowoczesny obiekt dający pełną ofertę dla tych którzy chcą być aktywni. Funkcjonalność i estetyka to zalety tego hotelu” Aleksander Pietyra.
Platinum
Sheraton
Dana
…Niedźwiadek, Wilson Hostel i Folwark Walencja
Jurorzy ciepło wypowiadali się o malowniczo położonym na Kaszubach hotelu Niedźwiadek. „Renowacja jaką przeszedł hotel spowodowała, że można go zaliczyć do grona ciekawszych miejsc w Polsce na wakacje czy imprezę integracyjną. Hotel ten to dobre połączenie potrzeb, jakie powinien spełniać tego typu obiekt dodatkowo wzbogacony o unikalny kontakt z naturą” Elżbieta Nitsze. „Z zajazdu, jakich wiele pobudowano w dawnych latach, stał się eleganckim centrum wypoczynku i rekreacji” Tomasz Czerwiński. „Bardzo dobra cena do jakości, niezwykle bogata oferta usług, świetne wykorzystanie atutów Kaszub” Dorota Malinowska:
Niedźwiadek
Hostel Wilson
Folwark Walencja
Uznanie zdobył też otwarty na warszawskim Żoliborzu Wilson Hostel z nowym na polskim rynku rozwiązaniem – pokojami kapsułowymi i naciskiem na stosowanie ekologicznych rozwiązań. „W tym projekcie bezdyskusyjnie zawarty jest Pomysł. Nie dość, że to pierwszy eko-hostel w Polsce, to jeszcze posiadający chyba jedyne w tej części świata pokoje kapsułowe. Stał się ulubionym miejscem noclegu w Warszawie backpackers’ów z całego świata, którzy w niejednym hostelu już spali. Best Hostel in Warsaw, a nice surprise !!!, nothing better you can get! Opinie, jakie wystawiają mu goście na Trip Advisor, tylko to potwierdzają” Krzysztof Gonciarek. „Za pokoje kapsułkowe – rzeczywiście nowy pomysł na polskim rynku noclegowym” Rafał Szubstarski. A do tego „duży plus już za samą lokalizację. Jedyny tego typu obiekt w pobliżu sanktuarium ks. Popiełuszki – tani, funkcjonalny, wygodny dojazd” Anna Kłossowska, redaktor naczelna „Rynku Turystycznego”. W pierwszej 15 najlepszych hoteli z pomysłem znalazł się też Folwark Walencja w Kazimierzu Dolnym. „Oto przykład, w jaki sposób twórczo skorzystać z dziedzictwa historii. W Folwarku teraźniejszość przeplata się z historią w przemyślany, mądry sposób” Małgorzata Chechlińska. „Za pomysł ulokowania tego obiektu poza sercem Kazimierza Dolnego, za program i atmosferę w nim panującą” Jerzy Miklewski.
Wskazywano też na…
Z innych obiektów pojawiających się w ankietach jurorów uwagę zwraca m.in. odnowiony hotel Europeum we Wrocławiu („Ciekawy dialog z sąsiedztwem, dobra architektura, a zarazem konsekwencja stylistyczna w detalach, barwach, wnętrzach” Anna Król, CKK Architekci; „Wnętrze wykonane z niesamowitą lekkością, pomimo wielości szczegółów ozdoby nie przytłaczają, lecz wręcz wypracowują przestronność pomieszczeń” Agata Abramczuk, Proffetional), nowo otwarty Arsenal Palace w Chorzowie („Uznanie dla inwestora, który nie przejmując się analizami o nieopłacalności ekonomicznej dobrego hotelu w Chorzowie zdobył fundusze unijne i przebudował nie do poznania stary kompleks budynków” Tomasz Czerwiński, hotel Polonia w Raciborzu; „Chorzów ma hotel z charakterem i stylem. Jakość produktu nie pozostawia nic do życzenia” Aleksander Pietyra, IGHP) i rezydencja Art Villa w Warszawie („Postawiono na sztukę i osobistą obsługę przez właścicieli. Bardzo dobra strategia, ponieważ pomysł można zrealizować z szykiem nie wydając olbrzymich środków na inwestycje” Tomasz Zukal, Staypoland.com; „Kultowe połączenie funkcji obiektu hotelowego z miejscem realizacji życiowych pasji” Anna Król, CKK Architekci). Swoich zwolenników miały też obiekty w mniejszych miejscowościach, jak Kozi Gród z Pomlewa („Sprawdzona konkurencja dla całego Trójmiasta, niecałe 30 km od Gdańska a w zamian cisza, spokój, basen, rekreacja, piękne tereny do imprez plenerowych” Przemysław Swacha, Best Western i Express by Holiday Inn w Krakowie. „Idealne miejsce do wypoczynku czy zorganizowania konferencji w odpowiednich warunkach. Park wodny, SPA, kręgle, quady, pole golfowe czy stadnina sprawiają, że czas gości jest w pełni wykorzystany” Krzysztof Gonciarek, PWSPromedia), Jaś Wędrowniczek w Rymanowie w Beskidzie Niskim („Obiekt rodzinny realizujący ambitną ideę promowania kultury oraz regionu. Propozycje spędzenia wolnego czasu oraz inne atrakcje proponowane przez hotel plasują go wyraźnie powyżej innych obiektów hotelowych” Sylwia Bortniak, Concierge Polska; „Ten kto widział ten obiekt zrozumie” Jerzy Miklewski, Hotelon) czy Chochołowy Dwór w Jerzmanowicach („Ciekawe rozwiązania architektoniczne pozwalają na prowadzenie ciekawego ofertowo hotelu. Wokół obiektu jest przestronnie, zielono – projekt wart wyróżnienia” Małgorzata Chechlińska, Grupa Trip; „Oferta dla turystów na weekendowy wypad za miasto i dla tych co lubią imprezować za miastem” Aleksander Pietyra). Wskazywano też na obiekty zabytkowe, jak Zamek Joannitów w Łagowie („Tu pomysły nie zatrzymały się na zrobieniu hotelu w zamku. Widać zapał w tworzeniu atmosfery i chęć dostarczania atrakcji klientom. Przyroda dodaje uroku całemu przedsięwzięciu” Aleksander Pietyra; „Nie ma w sobie nic z mrocznej warowni – na każdym kroku czuje się przyjazny charakter miejsca, z szacunkiem dla historii. Wspaniała lokalizacja i otoczenie” Małgorzata Chechlińska), czy Pałac Ossolińskich w Sterdyniu („Najpiękniejsze oblicze polskiej tradycji i historii. Przenosi w myślach w czasy świetności, przypomina o wspaniałej historii” Małgorzata Chechlińska; „Takie obiekty, gdzie przywrócenie dawnego blasku i powrót do historii wymagają serca, pasji i oczywiście wielkich pieniędzy, zawsze zasługują na uwagę. Klasyczny pałac wyremontowany z pietyzmem, pokoje i wnętrza z duszą i rysem historycznym – elegancko i w dobrym stylu. Znakomity pomysł na miejsce z duszą oraz duży plus za wykorzystanie historii lokalizacji oraz dóbr regionalnych: degustacja miodów pitnych, skansen, biesiada sarmacka itp.” Violetta Hamerska).
Dostrzeżono też dwa hotele Diament biorące udział w konkursie – Katowice i Wrocław („Ogólnie za pomysł całej sieci hoteli na południu Polski. Hotel w Katowicach to bardzo mocne 3 gwiazdki, idealny na konferencję czy w podróży służbowej” Przemysław Swacha. „Książkowy przykład jak w pudełkowaty blok na wąskiej działce wzdłuż autostrady tchnąć atmosferę miejsca, w którym chce się zatrzymać. Do tego stopnia, że po krótkim czasie niezbędna była rozbudowa” Tomasz Czerwiński; „Bardzo dobra koncepcja sieci hoteli zrealizowana przez polskiego biznesmena. Hotel we Wrocławiu to typowy hotel miejski, położny w dobrym punkcie komunikacyjnym. Na uwagę zasługuje restauracja hotelowa – bardzo ciekawy wystrój. Kolorowo, z fantazją i pomysłem. Jedna z lepszych koncepcji restauracji hotelowych” Violetta Hamerska.)
Gratulujemy zwycięzcom i pozostałym obiektom, które zebrały pozytywne opinie. Dziękujemy wszystkim obiektom, które zgłosiły się do naszego konkursu i jurorom za poświęcony czas na przeanalizowanie zgłoszeń i wytypowanie swoich faworytów. I już zapraszamy wszystkie obiekty noclegowe do wzięcia udziału w 5. edycji konkursu Hotel z Pomysłem (szczegóły na str. 39).
Dodaj komentarz