Autor: Piotr Stawiński
Największa afera dotycząca szpiegostwa przemysłowego w branży hotelarskiej została zakończona. Hilton Worldwide zapłaci 75 mln dol. Starwoood Hotels & Resorts za próbę skopiowania pomysłu na swoją lifestylową markę hotelową Denizen z sieci W Hotels. Hilton ma też zakaz inwestowania w ten segment przez dwa lata.
Taki jest efekt ugody sądowej zawartej między obydwoma koncernami po ostrym sporze trwającym ponad dwa lata. Starwood zarzucił Hiltonowi kradzież tajemnicy handlowej, kopiowanie rozwiązań i przejęcie dwóch wysokich managerów, którzy wprowadzali na rynek markę W Hotels dla Starwooda, a później przeszli do Hilton Worldwide i pracowali nad wprowadzeniem podobnej marki Denizen.
Hilton płaci, pracownicy poza branżą
W ramach ugody Hilton ma zakaz inwestowania w segment hoteli lifestylowych przez dwa lata do 2013 roku, a sąd federalny wyznaczy nadzorców, którzy będą tego pilnowali. Hilton będzie też musiał zapłacić Starwoodowi 75 mln dol. kary, a także przez dwa lata nie będzie mógł zatrudniać pracowników Starwood Hotels & Resorts w swojej dywizji hoteli luksusowych Luxury & Lifestyle Brands Group (Waldorf Astoria i Conrad). Dwaj managerowie Starwood, którzy byli oskarżeni razem z Hilto [...]
Taki jest efekt ugody sądowej zawartej między obydwoma koncernami po ostrym sporze trwającym ponad dwa lata. Starwood zarzucił Hiltonowi kradzież tajemnicy handlowej, kopiowanie rozwiązań i przejęcie dwóch wysokich managerów, którzy wprowadzali na rynek markę W Hotels dla Starwooda, a później przeszli do Hilton Worldwide i pracowali nad wprowadzeniem podobnej marki Denizen.
Hilton płaci, pracownicy poza branżą
W ramach ugody Hilton ma zakaz inwestowania w segment hoteli lifestylowych przez dwa lata do 2013 roku, a sąd federalny wyznaczy nadzorców, którzy będą tego pilnowali. Hilton będzie też musiał zapłacić Starwoodowi 75 mln dol. kary, a także przez dwa lata nie będzie mógł zatrudniać pracowników Starwood Hotels & Resorts w swojej dywizji hoteli luksusowych Luxury & Lifestyle Brands Group (Waldorf Astoria i Conrad). Dwaj managerowie Starwood, którzy byli oskarżeni razem z Hilto [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz