Dzięki Grand Lubicz Ustka pozostanie uzdrowiskiem

Autor: Rozmawiał Rafał Szubstarski
Rozmowa z Łukaszem de Lubicz Szeliskim, prezesem spółki Uzdrowisko Ustka, do której należy 5-gwiazdkowy obiekt Grand Lubicz - Uzdrowisko Ustka Grand Lubicz – Uzdrowisko Ustka promuje się jako „największy 5-gwiazdkowy hotel na polskim Wybrzeżu”. Jaka była droga do stworzenia takiego obiektu? To przedsięwzięcie rodzinne. Wszystko zaczęło się ponad 20 lat temu od uruchomienia przez mojego ojca firmy kosmetycznej Pierre Rene. Firma przynosiła spore zyski, środki się odkładały, więc można je było zainwestować. A że jesteśmy z Ustki, która jako miejscowość uzdrowiskowa ma duży potencjał noclegowy, postanowiliśmy wejść w branżę hotelarską. W 1998 roku otworzyliśmy hotel Lubicz z 23 pokojami, który potem rozbudowaliśmy do 55 pokoi i wzbogaciliśmy o centrum SPA & wellness. Pięć lat temu skarb państwa przystąpił do prywatyzacji polskich uzdrowisk i wtedy kupiliśmy za 14 mln zł spółkę Uzdrowisko Ustka, którą nabyliśmy przez spółkę Hotel Lubicz. Kupiliście Uzdrowisko Ustka, czyli co? Zakład Przyrodoleczniczy nad samym morzem, małe sanatorium Promyk oraz w dzierżawie miejsca noclegowe w dwóch sanatoriach – Perła i Radość. W tych trzech sanatoriach w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia przyjmujemy przez cały rok 450 osób na pobytach uzdrowiskowych. W skład majątku Uzdrowiska Ustka, w miejscu gdzie jest teraz Grand Lubicz, wchodziła też niedokończona budowa w stanie surowym Zakładu Przyrodoleczniczego z gabinetami rehabilitacji i niewielkim basenem. Ta stara część została wchłonięta przez nowy budynek i mieści się tam obecnie strefa medical Grand Lubicz. Teraz cały kompleks to blisko trzy hektary pod dachem, 28 tys. mkw. – to największy obiekt tego typu na Pomorzu, od Świnoujścia po Trójmiasto. A nawet po Mazury, bo aż po Mikołajki z Gołębiewskim nie ma obiektu tej wielkości: 311 pokoi, 26 gabinetów SPA, centrum uzdrowiskowe medical, gdzie mamy dziesięć wanien z hydromasażami, kąpiele solankowe, borowinowe itp., tyle samo wirówek kończyn górnych, dolnych i środkowych części ciała, bicze szkockie, gabinety lekarskie i różnego rodzaju terapie. Ale tutaj z NFZ-u nie można przyjechać? Nie, tutaj jesteśmy nastawieni na działalność komercyjną. Grand Lubicz to oprócz tego ogromny aquapark z trzema basenami o łącznej pow. 1,2 tys. mkw. lustra wody, włącznie z basenem solankowym z głośnikami podwodnymi, trzema jacuzzi, centrum saun, 70-metrową zjeżdżalnią. Grand Lubicz jest mocno nastawiony na rodziny z dziećmi, gdyż jako hotelarze wcześniej przekonaliśmy się, że taki profil ma ogromny potencjał. Już hotel Lubicz pokazał nam, że Ustka jest bardzo popularną destynacją dla rodzin z dziećmi, nie tylko w wakacje, ale i poza nimi, bo np. lekarz zaleca dziecku zmienić klimat, a Ustka doskonale się w to wpisuje ze swoim bardzo czystym powietrzem. Do tego również rodzice mogą skorzystać z odpowiednich dla siebie zabiegów zdrowotnych. Grand Lubicz jest pionierem na polskim rynku, czymś czego jeszcze nie było. Pionierem czego? Jesteśmy obiektem 5-gwiazdkowym przyjaznym rodzinie, a z reguły w pięciu gwiazdkach dzieci są niemile widziane. U nas wpros [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *