Ruszył pierwszy Hilton Garden Inn w Polsce

Pierwszy w Polsce hotel marki Hilton Garden Inn wystartował 10 stycznia w Krakowie. Biznesowy hotel o standardzie 4-gwiazdkowym oferuje 154 pokoje, część konferencyjną na 200 osób, restaurację i salę fitness. Koszt budowy wyniósł blisko 65 mln zł (105 tys. euro na pokój), a nocleg kosztuje średnio 80 euro.


6-piętrowy Hilton Garden Inn zlokalizowany jest po lewej stronie Wisły naprzeciwko Wawelu przy ul. Konopnickiej, w sąsiedztwie hotelu Park Inn i powstającego Centrum Kongresowego. Pokoje wyposażone są m.in. w specjalnie zaprojektowane na potrzeby tej sieci łóżka Garden Sleep System z możliwością regulacji twardości, ergonomiczne krzesła Mirra projektu Hermana Millera, 32-calowe telewizory LCD Samsunga, lodówki, zestawy do parzenia kawy i herbaty oraz bezprzewodowy i przewodowy dostęp do internetu za darmo. W każdym pokoju znajduje się też suszarka, żelazko i deska do prasowania. Hotel oferuje też 280 mkw. powierzchni konferencyjnej z sześcioma salami, Business Center, 24-godzinny samoobsługowy sklepik Pavilion Pantry z artykułami higienicznymi, spożywczymi i alkoholowymi po rozsądnych cenach, restaurację, samoobsługową pralnię oraz salkę fitness i parking podziemny na blisko 80 samochodów. – HGI to odnosząca sukcesy na całym świecie globalna marka, która niedawno świętowała otwarcie swojego pięćsetnego hotelu. Ponieważ ciągle rozwijamy się na rynku międzynarodowym, pragniemy, aby coraz więcej gości przekonało się, co odróżnia naszą markę od konkurencji.



Udogodnienia, takie jak całodobowy sklep Pavilion Pantry, bezpłatny dostęp do internetu, stacje drukowania, Garden Sleep System, stylowe wnętrza i doskonała obsługa w przystępnej cenie, sprawiają, że HGI jest idealnym wyborem dla biznesu średniego sektora rynku oraz turystów – zaznaczył Adrian Kurre, szef Globalny Hilton Garden Inn. Start hotelu zapowiadany był już na wiosnę ubiegłego roku. Na opóźnienie wpłynęła m.in. wiosenna powódź, w wyniku której zalane zostały tereny wokół obiektu i cała podziemna infrastruktura techniczna. Franczyzobiorcą hotelu jest krakowska spółka powołana specjalnie do tej inwestycji Hotels Global Investment Group. Jej prezesem jest Maciej Sikorski, związany z krakowskim rynkiem deweloperskim.


Dyrektorem hotelu został Robert Dylewski, który w 2008 roku otwierał w Poznaniu pierwszy hotel hiszpańskiej marki NH, a wcześniej pracował w hotelach m.in. w Afryce, Dubaju i Kuala Lampur. Hilton Garden Inn jest marką lokowaną w segmencie Upper Mid-Scale – wyższa klasa średnia, nastawioną przede wszystkim na gości biznesowych. Na świecie działa ok. 530 HGI (większość w USA i Kanadzie). W Polsce kolejny hotel tej marki ruszyć ma pod koniec tego roku w Rzeszowie ze 102 pokojami w centrum hadlowo-usługowym Millenium Tower. Podpisane są też umowy franczyzowe na Garden Inn w Warszawie (projekt zawieszony) i we Wrocławiu oraz na dwa hotele nowej w Polsce marki DoubleTree by Hilton w Łodzi i Wawrze pod Warszawą i na Hiltona we Wrocławiu, który otwarty miał być przed Euro 2012, ale już wiadomo, że z powodu kłopotów ze sfinansowaniem tego projektu jego otwarcie zostanie poważnie opóźnione. Obecnie działają w Polsce dwa hotele Hilton w Warszawie, otwarty w 2007 roku i Gdańsku, który ruszył w czerwcu ubiegłego roku. Sieć Hilton Worldwide zaczęła się intensywnie rozwijać w całej Europie w ciągu ostatnich trzech lat. W tym czasie otwarto ok. 50 nowych hoteli w Europie pod różnymi markami, a w ciągu kolejnych trzech lat sieć chce otworzyć kolejnych 90. Ekspansja ta możliwa była dzięki połączeniu się w 2006 roku amerykańskiej części Hilton Corporation z Hilton International, działającym na rynkach międzynarodowych. Ich podział nastąpił w 1964 roku i od tego czasu Hilton International mógł rozwijać jedynie główną markę: Hilton, a nie miał prawa do pozostałych. Sieć intensywnie rozwija się też w Europie Wschodniej.


Ostatnio marka DoubleTree by Hilton zadebiutowała w Rosji 188-pokojowym hotelem, który jest częścią kompleksu wielofunkcyjnego w Nowosybirsku. Franczyzobiorcą jest LR Russia Development, filia angielskiej firmy deweloperskiej London & Regional Propoerties, która w ramach Strategicznego Porozumienia Deweloperskiego z Hiltonem chce postawić w Rosji 25 hoteli. Kolejnym hotelem DoubleTree w Rosji ma być obiekt w Soczi, gdzie odbędą się zimowe Igrzyska w 2014 roku. Z kolei pierwszy hotel DoubleTree w Bułgarii otwarty zostanie wiosną w Warnie nad Morzem Czarnym. Hotel będzie liczył 196 pokoi. – Mamy nadzieję, że ten hotel wraz wieloma innymi projektami, które rozwijamy w Rumunii, Polsce, Rosji i Turcji, przyczyni się do naszego dalszego wzrostu w tej części Europy, a marka DoubleTree by Hilton przyciągnie tu wielu gości z całego świata – powiedział Rob Palleschi, szef marki DoubleTree. Obecnie w Bułgarii działa jeden hotel marki Hilton w Sofii, podpisano też umowę na budowę drugiego Hiltona w Złotych Piaskach. Umowę franczyzową na otwarcie DoubleTree podpisano też w Rumunii. 88-pokojowy hotel powstanie w Bukareszcie w wyremontowanym budynku po działającym tam wcześniej hotelu. W Rumunii działa już pięć hoteli pod różnymi markami. Sieć Hilton Worldwide, do której należą też m.in. Waldorf Astoria, Conrad i ekonomiczna marka Hampton, posiada 3,6 tys. hoteli z 600 tys. pokoi w 82 krajach.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *