Rozmowa z Arkadiuszem Dawidowskim,
dyrektorem zarządzającym firmą konsultingową ForSpa
Jaki był dla branży SPA rok 2010, szczerze?
Z całą pewnością można stwierdzić, że ten rok nie należał do łatwych. Spadek obrotów doświadczyła większość obiektów zlokalizowanych zarówno w hotelach, jak i miastach. Jest to związane ze zmianą struktury wydatków konsumentów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na relację jakość/cena. Dlatego najwięcej problemów miały miejsca, które przygotowały swoją ofertę SPA nie określając jasno, dla jakiego klienta jest skierowana. Odczuły to zwłaszcza obiekty typu konferencyjnego, których oferta nie odpowiadała strukturze gości. Niestety był to efekt nieprzemyślanych decyzji na etapie inwestycyjnym oraz braku profesjonalnego doradztwa. Oczywiście są obiekty na rynku, które doskonale sobie radzą w trudnych warunkach. Są to jednak obiekty, które mają jasno sprecyzowaną filozofię miejsca, odpowiadającą potrzebom rynku, a w przypadku hotelu – korespondującą z charakterem i założeniami operacyjnymi obiektu.
Jakie, według Pana, były najważniejsze w [...]
dyrektorem zarządzającym firmą konsultingową ForSpa
Jaki był dla branży SPA rok 2010, szczerze?
Z całą pewnością można stwierdzić, że ten rok nie należał do łatwych. Spadek obrotów doświadczyła większość obiektów zlokalizowanych zarówno w hotelach, jak i miastach. Jest to związane ze zmianą struktury wydatków konsumentów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na relację jakość/cena. Dlatego najwięcej problemów miały miejsca, które przygotowały swoją ofertę SPA nie określając jasno, dla jakiego klienta jest skierowana. Odczuły to zwłaszcza obiekty typu konferencyjnego, których oferta nie odpowiadała strukturze gości. Niestety był to efekt nieprzemyślanych decyzji na etapie inwestycyjnym oraz braku profesjonalnego doradztwa. Oczywiście są obiekty na rynku, które doskonale sobie radzą w trudnych warunkach. Są to jednak obiekty, które mają jasno sprecyzowaną filozofię miejsca, odpowiadającą potrzebom rynku, a w przypadku hotelu – korespondującą z charakterem i założeniami operacyjnymi obiektu.
Jakie, według Pana, były najważniejsze w [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz