Duży wzrost obłożenia i RevPAR w hotelach Orbisu

Grupa Orbis podała wyniki za I półrocze tego roku. Przychód na jeden dostępny pokój (RevPAR) w tym okresie wyniósł 140,7 zł i był o 11,8% wyższy w porównaniu do danych pro forma za pierwsze półrocze 2014 r. To efekt przede wszystkim wzrostu frekwencji o 7,0 p.p.
Gilles Stephane Clavie, prezes Orbis SA
Poprawę wyników operacyjnych odnotowano we wszystkich segmentach geograficznych. Wraz ze zwiększonymi przychodami z gastronomii zaowocowało to osiągnięciem wyższych skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży netto na poziomie 591,6 mln zł (wzrost o 10,8% r/r pro forma). Wskaźnik EBITDAR w pierwszym półroczu 2015 r. wyniósł 193,2 mln zł i wzrósł o 17,0% w porównaniu do wyników pro forma w analogicznym okresie roku 2014, podczas gdy wartość wskaźnika EBITDA wyniosła 143,1 mln zł, co oznacza wzrost o 23,2% r/r. Zysk przed opodatkowaniem był wyższy o 34,7% (na poziomie 68,4 mln zł w porównaniu do wyników pro forma w analogicznym okresie roku 2014), podczas gdy zysk netto wyniósł 53,3 mln zł. Zmiany i modernizacje hoteli W pierwszym półroczu 2015 r. zakończono prace remontowe w hotelach Mercure Gdynia Centrum i Mercure Gdańsk Posejdon, które zostały ponownie otwarte dla gości hotelowych po modernizacji i zmianie marki, podobnie jak Orbis Magura w Bielsku-Białej, który od lipca 2015 r. nosi nazwę ibis Styles. Ostatni hotel działający pod marką Orbis (300 pokojowy Orbis Wrocław) przechodzi aktualnie remont i proces zmiany marki, w następstwie czego przekształci się w kompleks 2 hoteli - Novotel i ibis. Poza zmianami podnoszącymi standard hoteli, Orbis koncentrował się również na wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań tj. nowych mobilnych aplikacji ułatwiających rezerwację usług i organizację pobytu gości. Wartość dla akcjonariuszy Wzmocnienie pozycji Grupy Orbis w Europie Wschodniej, dobre wyniki finansowe, przejrzysta komunikacja i polityka wypłaty dywidendy przyczyniły się do znacznego wzrostu wartości rynkowej spółki Orbis S.A. W pierwszej połowie roku cena akcji na GPW wzrosła o 22,1%. Wynik zakończonej w czerwcu 2015 r. emisji obligacji korporacyjnych o wartości 300 mln zł potwierdził wiarygodność spółki oraz korzystne perspektywy jej rozwoju. Odpowiedź na ofertę znacznie przekroczyła wielkość emisji, plasując marżę poniżej 100 punktów bazowych. Dzięki emisji obligacji Orbis dokonał wcześniejszej spłaty 300 mln zł z łącznej kwoty 480 mln zł kredytu zaciągniętego na zakup hoteli w Europie Wschodniej od AccorHotels i zdywersyfikował długoterminowe zadłużenie. Dalsze plany Celem spółki jest umocnienie pozycji lidera na rynku Europy Wschodniej. Do końca roku 2017 Grupa Orbis rozwinie swoją sieć o co najmniej 13 hoteli, które są aktualnie w budowie. Zgodnie z założeniami realizowanej strategii zarządzania aktywami i rozwoju, większość z nich (11) będzie działała na podstawie umów franczyzy lub o zarządzanie. Orbis jest jedynym licencjodawcą wszystkich marek hotelowych AccorHotels w krajach regionu i zamierza nadal monitorować możliwości ekspansji. W celu zwiększania rentowności, planuje również realizować sukcesywny wykup wybranych hoteli, które aktualnie dzierżawi. „W nadchodzących kwartałach spodziewamy się utrzymania pozytywnych warunków wspomagających dalszy rozwój branży hotelarskiej, co sprzyjać będzie Orbisowi na drodze do dalszego wzrostu. Nie dostrzegamy żadnych sygnałów spowolnienia gospodarczego w regionie, wręcz przeciwnie, państwa Europy Wschodniej odnotowują największą dynamikę wzrostu w Europie. W związku z powyższym, przyspieszamy publikację naszej prognozy EBITDA dla całego 2015 r. w przedziale 310-320 mln zł. Wierzymy, że jest to odpowiedź na oczekiwania rynku i potwierdzenie przejrzystości naszej polityki informacyjnej. Jesteśmy głęboko przekonani, że nasze strategiczne cele będą równie skutecznie osiągane w najbliższych latach.” – powiedział Gilles Clavie, prezes Orbis. Wyniki finansowe i operacyjne Grupy Orbis


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *