Każdy miesiąc przynosi dziesiątki informacji z branży hotelarskiej. W każdym wydaniu HOTELARZA publikujemy po kilkadziesiąt newsów o hotelach, a to i tak nie wszystkie. Staramy się je też hierarchizować, aby Czytelnicy otrzymali od razu informację o ich ważności. Jednak zawsze jest ta pierwsza, najważniejsza, która znajduje się przy „słowie wstępnym” redaktora naczelnego. Wydarzenie miesiąca. 12 najważniejszych wydarzeń roku 2010 w branży hotelarskiej przypominamy obok.
STYCZEŃ
Hilton: nowe hotele i nowe marki
„We Wrocławiu powstanie drugi w Polsce, po Krakowie, 4-gwiazdkowy Hilton Garden Inn. Jeszcze w tym roku w Wawrze pod Warszawą otwarty zostanie hotel konferencyjny nowej marki Doubletree by Hilton. Do 2012 pojawić ma się też kilka obiektów ekonomicznej marki Hampton by Hilton”.
Przedstawiamy ambitne plany sieci Hilton w Polsce, które w dużej mierze miały się zrealizować w 2010 roku. Różnie z tym było – HGI w Krakowie nie ruszył do grudnia, przy HGI we Wrocławiu nawet nie rozpoczęto prac, Hilton we Wrocławiu praktycznie zawieszony, z drugiej strony: ruszył Hilton w Gdańsku, podpisano dwie poważne franczyzy na DoubleTree oraz na HGI w Krakowie, ruszyło się z HGI w Rzeszowie. Na pewno nie można odmówić Hiltonowi, że był najbardziej aktywną siecią hotelarską w Polsce w ostatnich miesiącach.
LUTY
Nowe hotele w Katowicach
„9 marca zostanie otwarty w Katowicach pierwszy w Polsce 4-gwiazdkowy hotel Angelo. Zlokalizowany w centrum miasta obiekt będzie dysponował 203 pokojami i blisko tysiącem mkw. pow. konferencyjnej. Wkrótce w Katowicach pojawić ma się też nowy hotel sieci Best Western”.
Best Western pojawił się we wrześniu. W Chorzowie przy granicy z Katowicami otworzył się 4-gwiazdkowy Arsenał z obiektem o standardzie trzech gwiazdek Bella Notte, tworząc Arsenal Palace Conference & SPA w ramach polskiej sieci Stylehotels. W ten sposób Katowice stały się najdynamiczniej rozwijającym rynkiem hotelarskim w Polsce, ale też najbardziej konkurencyjnym. Trzy nowe obiekty świadczą o tym, że inwestorzy zaczęli doceniać potencjał Górnego Śląska, ale z drugiej strony trzy nowe obiekty walczące o tego samego klienta to duże wyzwanie, o czym przekonuje się np. Kołobrzeg.
MARZEC
Hotele Focus: Cel? Silna polska marka
„Sieć Hotele Focus działająca w Łodzi, Szczecinie i Bydgoszczy chce w ciągu pięciu lat powiększyć swój stan posiadania do ok. 15 obiektów. Zamierza sama je budować, jak też przejmować nieruchomości w dzierżawę lub w zarządzanie. Planuje też stworzyć sieć obiektów afiliowanych przy głównej marce”.
Rok 2010 to był też rok mniejszych polskich sieci, które decydowały się na ekspansje i plany powiększenia swojego stanu posiadania. Przykładem Focus z Bydgoszczy, który podpisał w tej sprawie umowę z Colliers Int., ale też DeSilva, Diament, PUHIT czy nawet Gołębiewski, a pamiętać też trzeba o Qubusie i wchodzącej w 2011 roku „samoobsługowej” marce PURO Hotels, tworzonej przez Skandynawów, którzy wcześniej wymyślili Qubusa.
KWIECIEŃ
Remes na Euro
„6 kwietnia otwarty został w Opalenicy koło Poznania 4-gwiazdkowy hotel Remes Sport & SPA z 58 pokojami i 20 boiskami. Hotel liczy na to, że jako Centrum Pobytowe podczas Euro 2012 będzie gościł reprezentację Niemiec”.
[...]
STYCZEŃ
Hilton: nowe hotele i nowe marki
„We Wrocławiu powstanie drugi w Polsce, po Krakowie, 4-gwiazdkowy Hilton Garden Inn. Jeszcze w tym roku w Wawrze pod Warszawą otwarty zostanie hotel konferencyjny nowej marki Doubletree by Hilton. Do 2012 pojawić ma się też kilka obiektów ekonomicznej marki Hampton by Hilton”.
Przedstawiamy ambitne plany sieci Hilton w Polsce, które w dużej mierze miały się zrealizować w 2010 roku. Różnie z tym było – HGI w Krakowie nie ruszył do grudnia, przy HGI we Wrocławiu nawet nie rozpoczęto prac, Hilton we Wrocławiu praktycznie zawieszony, z drugiej strony: ruszył Hilton w Gdańsku, podpisano dwie poważne franczyzy na DoubleTree oraz na HGI w Krakowie, ruszyło się z HGI w Rzeszowie. Na pewno nie można odmówić Hiltonowi, że był najbardziej aktywną siecią hotelarską w Polsce w ostatnich miesiącach.
LUTY
Nowe hotele w Katowicach
„9 marca zostanie otwarty w Katowicach pierwszy w Polsce 4-gwiazdkowy hotel Angelo. Zlokalizowany w centrum miasta obiekt będzie dysponował 203 pokojami i blisko tysiącem mkw. pow. konferencyjnej. Wkrótce w Katowicach pojawić ma się też nowy hotel sieci Best Western”.
Best Western pojawił się we wrześniu. W Chorzowie przy granicy z Katowicami otworzył się 4-gwiazdkowy Arsenał z obiektem o standardzie trzech gwiazdek Bella Notte, tworząc Arsenal Palace Conference & SPA w ramach polskiej sieci Stylehotels. W ten sposób Katowice stały się najdynamiczniej rozwijającym rynkiem hotelarskim w Polsce, ale też najbardziej konkurencyjnym. Trzy nowe obiekty świadczą o tym, że inwestorzy zaczęli doceniać potencjał Górnego Śląska, ale z drugiej strony trzy nowe obiekty walczące o tego samego klienta to duże wyzwanie, o czym przekonuje się np. Kołobrzeg.
MARZEC
Hotele Focus: Cel? Silna polska marka
„Sieć Hotele Focus działająca w Łodzi, Szczecinie i Bydgoszczy chce w ciągu pięciu lat powiększyć swój stan posiadania do ok. 15 obiektów. Zamierza sama je budować, jak też przejmować nieruchomości w dzierżawę lub w zarządzanie. Planuje też stworzyć sieć obiektów afiliowanych przy głównej marce”.
Rok 2010 to był też rok mniejszych polskich sieci, które decydowały się na ekspansje i plany powiększenia swojego stanu posiadania. Przykładem Focus z Bydgoszczy, który podpisał w tej sprawie umowę z Colliers Int., ale też DeSilva, Diament, PUHIT czy nawet Gołębiewski, a pamiętać też trzeba o Qubusie i wchodzącej w 2011 roku „samoobsługowej” marce PURO Hotels, tworzonej przez Skandynawów, którzy wcześniej wymyślili Qubusa.
KWIECIEŃ
Remes na Euro
„6 kwietnia otwarty został w Opalenicy koło Poznania 4-gwiazdkowy hotel Remes Sport & SPA z 58 pokojami i 20 boiskami. Hotel liczy na to, że jako Centrum Pobytowe podczas Euro 2012 będzie gościł reprezentację Niemiec”.
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz