LIPIEC 1980
Gość i Ty. Oddać napiwek w wysokości poczwórnej pensji?
W stałej rubryce „Gość i Ty”, w której redakcja przedstawia praktyczne problemy, z jakimi mogą się spotkać pracownicy hoteli, tym razem taki dylemat sprzed 35 lat. „Portier hotelowy po odprowadzeniu do pokoju »zmęczonego« Szweda otrzymał od niego napiwek w wysokości 100 dolarów [w tamtych czasach średnia pensja wynosiła w Polsce równowartość ok. 25 dolarów – przyp. „Hotelarz” 2015]. Portier przekazał jednak banknot recepcji, wyjaśniając jego posiadanie [akurat – przyp. „H” 2015]. Czy postąpił słusznie”. Odpowiedź dopiero w następnym numerze, ale nie mogąc powstrzymać swojej ciekawości sprawdziliśmy od razu. I oto ona. „Postąpił słusznie. Jak się okazało, gość rano stwierdził, że zgubił gdzieś poprzedniego dnia 100 dolarów. Po wyjaśnieniu, uradowany uczciwością personelu przekazał portierowi suty napiwek”. Mamy nadzieję, że dzisiaj, w 2015 roku, też są tacy portierzy (barmani, kelnerzy, recepcjoniści), którzy dostając napiwek w wysokości 10 tys. zł (obecna równowartość ok. czterech średnich pensji netto) od wyraźnie pijanego gości, zwracają mu go.
LIPIEC 1993
A więc VAT
„A więc VAT wszedł w życie. Pierwsze tygodnie stosowania nowego podatku za nami”, stwierdza „Hotelarz” sprzed 22 lat. Pierwsze wnioski? „Przygotowanie do wdrożenia VAT, mimo intensyfikacji akcji informacyjnej i wyjaśniającej, było wysoce niedost [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz