Autor: Rafał Szubstarski
W nowoczesnym hotelarstwie coraz większe znaczenie ogrywa na nowo definiowany segment lifestyle, którego grupą docelową jest pokolenie tzw. millenialsów, czyli ludzi wchodzących w dorosłość w XXI wieku. Pokolenie to staje się najważniejszą, bo wkrótce największą, grupą gości hotelowych. W odpowiedzi na ich oczekiwania zmienia się branża hotelarska. Główny akcent przenosi się z tworzenia jak najbardziej kameralnej, domowej atmosfery zgodnie z dotychczasowym mottem hotelarstwa „home away from home”, na tworzenie „miejsc społecznych”, opartych na wielofunkcyjnych publicznych przestrzeniach i otwartych na lokalne społeczności.
Nowe pokolenie, nazywane też generacją Y, digital czy też „podłączonych” (plugged-in), ma wpływ na wszystkie kategorie hoteli: od luksusowych do niskokosztowych. I we wszystkich kategoriach widać zmiany, które mają zaspokoić oczekiwania tej grupy, opisywane jako potrzeba unikatowego przeżycia opartego na oryginalności, autentyczności, designie i kulturowej wymianie doświadczeń.
Lifestyle’owe to już nie butikowe
Koncept hoteli lifestyle ewoluował na przestrzeni ostatnich 20 lat, bo jego podstawową cechą jest dopasowanie do ciągle zmieniających się oczekiwań i wymagań gości. Wcześniej pojęcie Lifestyle Hotels było pokrewne i często używane wymiennie z pojęciem Boutique Hotels. Jednak ostatnio ich definicje się rozeszły. Hotele butikowe związane są bardziej z kategorią luksusu opartego na indywidualnie projektowanych, ale klasycznych meblach, najlepszych tkaninach, ciepłej kolorystyce, wyrafinowanym stylu i kameralnej atmosferze. Hotele lifestyle’owe również jeszcze do niedawna były synonimem hoteli luksusowych (chociaż w ostatnich latach pojęcie to zaczęło się odnosić również do hoteli niższych kategorii), ale różnica polega na tym, że ich estetyka utrzymana jest w bardziej nowoczesnym, minimalistycznym stylu, opierając się na oryginalnym designie i architekturze oraz zaawansowanych rozwiązaniach technologicznych, stanowiących często element wystroju wnętrz. Nowa definicja hoteli typu lifestyle opiera się na trzech pojęciach: kreatywność, innowacyjność, relacje społeczne. Zmiany te są wynikają z tego, że satysfakcja gości nie jest już oparta wyłącznie na zapewnieniu im wysokiego poziomu komfortu, jak to było jeszcze do niedawna. Obecnie hotelarze muszą skupić się na zrozumieniu socjo- i psychograficznych cech charakteryzujących nowe pokolenie gości. Wprawdzie podstawą przemysłu hotelarskiego zawsze było i jest reag [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz