Autor: Robert Węglarz
Zagadnienia związane z planowaniem polityki personalnej w hotelu oraz koniecznością prowadzenia poprawnego procesu rekrutacji często są pomijane. A przecież źle przeprowadzona rekrutacja to wymierne koszty poniesione przez hotel, nie rzadko sięgające tysięcy zł, a także koszty ukryte (często niepoliczalne) związane z utratą klientów w wyniku złej obsługi i spadkiem efektywności pracy (w tym czasie szkolimy nowego pracownika).
Kontynuując tematykę poruszą w majowym artykule o wyzwaniach kadrowych w hotelarstwie, chciałbym zwrócić uwagę na znaczenie właściwego wprowadzenia nowego pracownika do organizacji, a także istotę skutecznego motywowania oraz znaczenia szkoleń i rozmów ewaluacyjnych.
Przekazanie wszelkich informacji
Kiedy odbędziemy już z kandydatem drugą rozmowę kwalifikacyjną, w której powinien uczestniczyć również kierownik działu (późniejszy bezpośredni przełożony kandydata) i podejmiemy wspólną z nim decyzje o zatrudnieniu, należy przekazać kandydatowi wszelkie informacje dotyczące:
• zakresu obowiązków i kompetencji, jakie będą mu powierzone na danym stanowisku,
• godzinach pracy,
• regulaminie pracy i innych obowiązujących przepisach wewnętrznych,
• terminie rozpoczęcia przez niego pracy,
• ustalenia okresu próbnego,
• wysokości wynagrodzenia i przysługujących dodatkach,
• zwyczajach jakie panują w całej firmie oraz jego zespole,
• rotacji personelu (jeżeli występuje),
• jasno określonych oczekiwanych zachowań i postaw, także tych niepożądanych.
Szczególnie ważne są trzy ostatnie punkty, ponieważ mają one dać kandydatowi obraz panującej kultury organizacyjnej i obowiązujących w niej zasad. Im więcej otwartości i szczerości w stosunku do kandydata, tym lepiej dla szefa i dla firmy. Należy pamiętać, że jeżeli nie zrobi tego przełożony przed rozpoczęciem pracy, zrobią to sami pracownicy „nowego” kolegi, przedstawiając mu swoją i tylko swoją wersję wydarzeń (nie tylko bardzo subiektywną, ale często też mocno przekoloryzowaną).
Wzajemny szacunek
Wprowadzenie do firmy powinno rozpocząć się od przekazania podstawowych informacji dotyczących zarysu historii firmy i jej struktury funkcjonowania, założonych celach i zad [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz