Modnie, funkcjonalnie i czysto

Autor: Anna Patoleta
Geometryczne kształty, minimalistyczna forma, kolorystyka dopasowana do charakteru hotelu, zacieranie granicy dzielącej ją od pokoju – to główne trendy panujące obecnie w projektowaniu i wyposażaniu hotelowych łazienek. Przestają one być już jedynie ciasnym dodatkiem do pokoju, a stają się jego równoprawną częścią estetyczną.
Łazienka należy do strefy najbardziej prywatnej ze wszystkich pomieszczeń, w związku z tym podlega też najbardziej subiektywnej ocenie gościa. Dlatego kluczową sprawą dla każdego hotelu jest, aby była ona jak najbardziej pozytywna. Można to osiągnąć jedynie przez stworzenie w niej klimatu domowej łazienki, gdzie właściciel mieszkania do jej wyposażenia przykłada nie mniejszą wagę (i przeznacza na to nie mniejszy budżet) niż do wyposażenia i zaaranżowania pokoi. Cały czas można jeszcze natknąć się na hotele, i to nawet 3-gwiazdkowe, w których jest ona ciasną „klatką” o powierzchni dwóch metrów kwadratowych, wyłożoną najtańszymi płytkami PCV, z chybotliwą umywalką, zaciekami na ścianach, malutkim lustrem z plastikową półeczką i czymś w rodzaju ceraty zawieszonym przy prysznicu. Jednak czas takich obiektów na szczęście nieubłaganie mija. Po prostu goście przestają w takich obiektach nocować (albo właściciel w końcu decyduje się na ich remont). których często korzysta się nawet nie po to, aby zarezerwować nocleg, ale żeby poznać opinie o hotelu, hotele takie nie mają szans utrzymać się na rynku. A opinie dotyczące stanu łazienki należą do najczęstszych (i najczęściej branych pod uwagę przy wyborze hotelu). Dlatego akurat w tej kwestii nie warto oszczędzać na wyposażeniu czy zwlekać z remontem.
Jak powiększyć łazienkę Łazienka z założenia jest stosunkowo niewielką przestrzenią w porównaniu z pokojem (choć i to się zmienia w nowoczesnych hotelach czy obiektach SPA, gdzie na tę część przeznacza się coraz więcej miejsca „w pokoju”, czasami nawet kosztem części sypialnej). Jednak można ją optycznie powiększyć za pomocą kilku prostych rozwiązań, dzięki którym wygląda ona na bardziej przestronną i komfortową. Najprostsze jest zamontowanie jak największego lustra nad umywalką, które zwielokrotni przestrzeń. Pomoże też zastosowanie jasnych, pastelowych kolorów na ścianach oraz białych elementów wyposażenia (umywalka, toaleta, półki), które pod wpływem oświetlenia dodatkowo sprawią wrażenie bardziej przestronnego miejsca. Z kolei kabina prysznicowa wypełniona przezroczystym szkłem i z jak najmniejszą ilością aluminiowych profili da efekt większej przestrzeni niż jest w rzeczywistości. Również wpuszczenie miski ustępowej w ścianę spowoduje, że zyska się więcej miejsca (i ułatwi sprzątanie). Obecnie w wyposażeniu łazienki modne są czyste, geometryczne kształty i proste, ascetyczne f [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *