SIX Payment Services przedstawia aplikację “Paymit” do płatności P2P na szwajcarskim rynku

SIX Payment Services wraz z dwoma szwajcarskimi bankami (Zürcher Kantonalbank oraz UBS) wprowadza na szwajcarski rynek aplikację płatniczą Peer to Peer (P2P). Z Paymit, użytkownicy mogą wykonywać lub odbierać płatności w czasie rzeczywistym przez telefon komórkowy. Proces płatności jest szybki, łatwy w obsłudze i bezpieczny. W ten sposób SIX oraz współpracujące banki oferują wygodną alternatywę dla wciąż popularnych płatności gotówkowych. Dzięki Paymit, SIX Payment Services wspiera banki szwajcarskie w konkurencji z instytucjami niefinansowymi i ich cyfrowymi portfelami. Szwajcarskie banki, wspierane przez SIX, odpowiadając na trendy na rynku płatniczym są zainteresowane poszerzaniem korzyści ekonomicznych. SIX Payment Services bada perspektywy rozwoju Paymit również w innych krajach europejskich. Paymit, nazwa powstała z połączenia słów „Payment” (ang. płatność) i „Transmit” (ang. przesyłać), to pierwsza aplikacja płatnicza Peer to Peer (P2P) w Szwajcarii oparta na otwartym standardzie płatności. Paymit pozwala na wykonywanie oraz odbieranie płatności, niezależnie od tego, czy użytkownik jest klientem Zürcher Kantonalbank, UBS lub innego szwajcarskiego banku. Koncepcja otwartej infrastruktury będzie wspierać szybką popularyzację Paymit. Dla instytucji finansowych, płatności peer-to-peer są doskonałą okazją do wzbogacenia i pogłębienia relacji z dotychczasowymi klientami. Za pośrednictwem P2P i usług mobilnych, banki mogą wypełnić lukę pomiędzy usługami cyfrowymi i tradycyjną bankowością. Oprócz UBS i ZKB, Credit Suisse i Raiffeisen również wyraziły zainteresowanie aplikacją i rozważają jej wdrożenie. Płatności Peer-to-Peer zyskują na popularności Wprowadzając Paymit, SIX odpowiada na nowy trend w branży płatności i otwiera drogę dalszym innowacjom płatniczym dla szwajcarskich instytucji finansowych. Dotychczas w przypadku transakcji o niskiej wartości, korzystano z tzw. cyfrowych portfeli. Rozwiązania takie jak Paypal Venmo i Google Wallet przekroczyły granice tradycyjnego środowiska płatniczego. Paymit jest jedyną aplikacją płatniczą w Szwajcarii, która pobiera środki bezpośrednio z konta bankowego klienta. Użytkownicy aplikacji również otrzymują płatność bezpośrednio na konto i nie muszą otrzymywać kwot w skomplikowany sposób. Poprzez łączenie płatności z produktami bankowymi, ich użyteczność znacznie wzrosła i dobrze pozycjonuje banki w stosunku do innych uczestników rynku. Wygoda - obok bezpieczeństwa i szybkości – jest ważnym atutem usług płatniczych. SMS oraz Whats App są popularne właśnie ze względu na łatwość obsługi. Szeroka, otwarta platforma stworzona przez SIX i szwajcarskie banki zapewni szybką oraz powszechną adaptację na rynku. Obecnie Paymit można wykorzystać do płatności między osobami fizycznymi. W fazie rozwoju jest wdrożenie na terminalach POS, jako metoda płatności w aplikacjach (In-App-Payment) oraz w handlu e-commerce. Celem jest współpraca z szeroką bazą merchantów, którzy pomogą w popularyzacji Paymit. „Jako innowacyjna metoda płatności Peer to Peer, Paymit podkreśla znaczenie SIX Payment Services jako strategicznego partnera technologicznego banków szwajcarskich” – powiedział Pedro Deserrano, szef Marketing & Engineering, SIX Payment Services. „Jednocześnie, SIX gwarantuje, że potrzeby klientów są zaspokojone. Paymit to bezpieczne, proste i szybkie płatności z jednego konta bankowego na inne. W uruchomieniu pilotażowym czas transakcji wynosił 2 sekundy.” Łatwe i bezpieczne płatności za pomocą telefonu komórkowego Korzystanie z aplikacji płatniczej jest możliwe przy użyciu każdego telefonu komórkowego zarejestrowanego w Szwajcarii. Gdy aplikacja jest połączona z produktem bankowym, klient korzysta z niej w znanym sobie środowisku bankowości mobilnej. Użytkownicy mogą zakupić aplikację w App Store i Google Play Store. Aby móc przeprowadzić transakcję, zarówno nadawca, jak i odbiorca muszą zainstalować aplikację chronioną hasłem, która spełnia najwyższe wymagania w zakresie bezpieczeństwa. Ponadto, transakcje są monitorowane pod kątem podejrzanych wzorów zachowań. Limity dotyczące wartości transakcji i przechowywanych kwot przyczyniają się do dalszego zmniejszenia ryzyka. W świetle regulacji przeciwdziałających praniu pieniędzy, roczny obrót dla numeru telefonu komórkowego jest również ograniczony. „SIX wierzy, że transakcje P2P w nadchodzących latach mogą stać się ważnym elementem rynku płatności bezgotówkowych również w Polsce. Sposoby płatności podlegają na naszym rynku dynamicznym zmianom, by odpowiadać na oczekiwania klientów dotyczące szybkości i wygody transakcji. Polacy doceniają innowacje technologiczne, świadczy o tym choćby fakt, że jesteśmy liderem w Europie jeśli chodzi o popularność płatności zbliżeniowych” – powiedział Artur Żymańczyk, Country Manager SIX Payment Services w Polsce.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *