eService, lider technologiczny płatności elektronicznych w Polsce i Europie Centralnej, uruchomił akceptację BLIK już w ponad 50 000 urządzeń akceptacji płatności bezgotówkowych.
BLIK jest nowoczesną metodą płatności, umożliwiającą milionom użytkowników telefonów komórkowych dokonywanie płatności bezgotówkowych w sklepach, wypłacanie telefonem gotówki w bankomatach, dokonywanie płatności w Internecie, jak również wzajemne rozliczenia pomiędzy posiadaczami telefonów (tzw. płatności P2P).
Uruchomienie systemu BLIK na skalę krajową było możliwe właśnie dzięki sieci terminali eService - Spółka jako pierwsza dysponowała niezbędnym zapleczem technologicznym oraz bogatym doświadczeniem w obsłudze płatności mobilnych IKO.
BLIK bez wątpienia jest krokiem milowym w rozwoju płatności mobilnych. Społeczeństwo jest nastawione na rozwój i wręcz domaga się innowacyjnych pomysłów i nietuzinkowych rozwiązań. W życiu młodego pokolenia telefon czy smartfon pełnią bardzo ważną rolę, my zaś poszerzamy funkcjonalność ich urządzeń – telefon zastępuję już nie tylko komputer, ale też portfel. 50 000 terminali pokazuje, iż Spółka doskonale radzi sobie z nowymi projektami i jest otwarta na nowe technologie. Jeszcze kilka miesięcy temu projekty był w fazie zalążkowej. Po czterech miesiącach od uruchomienia usługi połowa terminali eService jest już gotowa na przyjmowanie płatności BLIK. – komentuje Marek Paradowski, Prezes eService.
System płatności mobilnych BLIK są wspierane przez Polski Standard Płatności Sp. z o.o.. Spółka została powołana w celu stworzenia standardu płatności dostępnego dla wszystkich uczestników polskiego rynku bankowego w oparciu o nowy system płatniczy. BLIK został udostępniony w aplikacjach mobilnych sześciu banków założycielskich: Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku oraz PKO Banku Polskiego.
Z chwilą rozpoczęcia procesu wdrażania BLIKA na rynek naszym głównym celem stało się udostępnienie tej formy płatności jak największej liczbie klientów w możliwie najkrótszym czasie. Udało się to osiągnąć m.in. dzięki otwartości, zaangażowaniu i doświadczeniu firmy eService. Cały czas wspólnie pracujemy nad tym, żeby BLIK, poprzez sieć terminali eService, docierał do jeszcze szerszego grona użytkowników. – mówi Grzegorz Długosz, Wiceprezes Polskiego Standardu Płatności.
W najbliższych tygodniach możliwość akceptacji BLIK zostanie dodana do pozostałych urządzeń obsługiwanych przez eService.
Dodatkowych informacji udziela:
Lilija Puzan
+48 666 824 689
lilija.puzan@eservice.com.pl
Informacje podstawowe o Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService Sp. z o.o.
eService z 40% udziałem w rynku płatności elektronicznych jest wiodącym agentem rozliczeniowym w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej. Podstawową działalnością Spółki jest autoryzacja oraz rozliczenie płatności dokonywanych za pomocą wszystkich typów kart płatniczych VISA, MasterCard, Diners Club, Discover i American Express, realizowanych w złotówkach oraz w ponad 20 innych walutach. Dodatkowo eService oferuje takie usługi jak doładowanie telefonów komórkowych, obsługę programów lojalnościowych, obsługę kart podarunkowych, wypłatę gotówki, a sieć akceptacji Spółki liczy ponad 110 tysięcy urządzeń w obrębie całego kraju. eService należy do EVO Payments International oraz PKO Banku Polskiego.
Informacje podstawowe o Polskim Standardzie Płatności i systemie płatności mobilnych BLIK
BLIK - powszechny system płatności mobilnych to projekt Spółki PSP, której udziałowcami jest sześć polskich banków (Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, oferujący usługi również pod marką Orange Finanse, PKO Bank Polski i Inteligo) obejmujących swym zasięgiem ok. 60% wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Początkowo z BLIK skorzystają Klienci banków - założycieli. System jednak został zaplanowany w taki sposób, aby w szybkim czasie, na tych samych warunkach, dołączyły do niego inne krajowe banki i firmy rynku finansowego. Nowi partnerzy, którzy przystąpią do systemu na kolejnych etapach to m.in.: Getin, Eurobank, NeoBank, BNP Paribas Bank Polska, Credit Agricole i Idea Bank.
Premiera BLIK w Polsce stanowi przełomowy moment procesu tworzenia krajowego, powszechnego standardu płatności, wykorzystującego nowoczesne technologie. Otwartość na współpracę z innymi instytucjami finansowymi na równych zasadach daje perspektywę błyskawicznego rozwoju i ustawicznego powiększania sieci akceptacji płatności telefonem, co jest gwarantem szerokiej gamy możliwości oferowanych użytkownikom.
Dodatkowych informacji udziela:
Jacek Klukowski
jacek.klukowski@polskistandardplatnosci.pl
A ile jest aktualnie tych terminali? Wszyscy je mają? Głównie to eservice, czy coś innego?