Portal rezerwacyjny Hotel.Info przeanalizował ponad 6 milionów ocen gości z różnych krajów i sporządził ranking najlepszych baz hotelowych. Najlepszymi hotelami w Europie mogą pochwalić się Słowacja, Polska i Bułgaria. Prym wśród europejskich stolic wiedzie zaś Warszawa.
Centrum Warszawy
W Polsce pod względem zadowolenia gości na 1. miejscu wśród miast znalazły się Warszawa i Gdańsk, które zdobyły po 8,37 pkt. (na maks. 10,0 pkt.). „Hotelarstwo w obu tych miastach wyróżnia się przede wszystkim bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości usług, znakomitą obsługą i uprzejmym personelem” – wyjaśnia Jörg Malang, CPO w Hotel Info.
Lublin uplasował się na 3. miejscu z wynikiem 8,35 pkt. W pierwszej piątce najlepszych polskich miast znalazła się również Łódź (8,27) i – Kraków (8,11). Do czołówki nie udało się jednak wejść Poznaniowi, który osiągnął wynik 8,08 pkt.
Zadowolenie gości hotelowych: oceny największych miast w Polsce*
Warszawa triumfuje również w Europie
Od zagranicznych gości hotelowych Warszawa otrzymała 8,37 pkt. i wygrała tym samym ranking stolic europejskich. Bratysława (8,23) i Sofia (8,13) zajęły kolejno 2. i 3. miejsce.
Najmniej zadowoleni byli odwiedzający Londyn – ta milionowa metropolia zajęła ostatnie miejsce z wynikiem zaledwie 7,12 pkt. Także Kopenhaga (7,19), Paryż (7,20) i Amsterdam (7,22) nie zachwyciły podróżujących.
Zadowolenie gości hotelowych: 10 stolic europejskich najlepszych pod względem hotelarstwa*
Polskie hotele na 2. miejscu w Europie
Jak wynika z zestawienia państw europejskich goście są bardzo zadowoleni z pobytów w polskich hotelach. Polska (8,19) uplasowała się na 2. miejscu, zaraz za Słowacją (8,22), wyprzedzając Bułgarię (8,08). Znacznie mniej usatysfakcjonowani byli klienci dokonujący rezerwacji w Belgii (7,41), Wielkiej Brytanii (7,39) i Danii (7,18).
Zadowolenie gości hotelowych: 10 najlepszych krajów w Europie*
* Goście oceniają hotel zarezerwowany przez stronę www.hotel.info po wyjeździe w skali punktowej (od 0 do 10 punktów). Do punktacji łącznej zalicza się takie kryteria, jak jakość pokoju, uprzejma obsługa, czystość, hałas, stosunek ceny do jakości, oferta sportowa i spa oraz śniadania i usługi gastronomiczne. W rankingu wartości zostały zaokrąglone do drugiego miejsca po przecinku.
gratulacje!