Hotel ratuje życie – czyli o ratownictwie medycznym w obiektach hotelarskich

Autor: Jarosław Rasiński
Hotelarze robią wszystko, aby każdy gość czuł się w ich obiektach jak najlepiej i jak najbardziej komfortowo, ale muszą także zadbać o to, aby czuł się jak najbezpieczniej. Systemy pożarowe dbają o bezpieczeństwo, gdy wybuchnie ogień, jednak w przypadku zdarzeń związanych z ratownictwem medycznym (zasłabnięcie, zawał, złamanie itp.) żadnych systemów nie ma. W takim wypadku, który może zdarzyć się w każdej chwili, system nie powiadomi automatycznie odpowiednich służb, tu musi zadziałać czynnik ludzki w postaci dobrze wyszkolonego pracownika. Prawo nakazuje, aby w każdym obiekcie znajdowali się pracownicy przeszkoleni z zasad udzielania pierwszej pomocy, ale nie określa ich liczby. Biorąc pod uwagę zmianową specyfikę czasu pracy w hotelarstwie, powinno być ich jak najwięcej, a przede wszystkim tę wiedzę i umiejętności powinny posiadać osoby pełniące dyżur manager on duty, ponieważ to one reprezentują wszystkie wartości hotelu. Co robić!? W obiekcie zawsze powinna być chociaż jedna osoba, która jest w stanie udzielić pomocy w sposób profesjonalny, posiadająca wszechstronną wiedzę i umiejętności w tym zakresie. Nie da się ich zdobyć w ramach krótkiego i szybkiego szkolenia, którego jedynym celem jest zdobycie certyfikatu. Celem jest zdobycie umiejętności, które pomogą w ratowaniu zdrowia i życia ludzkiego! Takie szkolenie, prowadzone przez zweryfikowanego fachowca, musi być [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *