Autor: Aneta Zadroga
Jest wizytówką ekskluzywnego hotelu. Spełnia wszelkie życzenia i zachcianki gości. Umie odnaleźć się w każdej sytuacji. Praca na tym stanowisku to prestiż, ale też duża odpowiedzialność.
Jak możemy się dowiedzieć w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Krakowie, słowo concierge pochodzi z francuskiego. Tam w średniowieczu mianem „come des cierges” określano osobę odpowiedzialną za utrzymanie palących się świec w zamku przez całą dobę, co oznaczało jednocześnie, iż osoba taka wiedziała wszystko o tym, co się w danych włościach dzieje. Jednocześnie określenie takie przyjęło się używać dla oznaczenia osoby dyskretnej, cierpliwej i skorej do niesienia pomocy innym.
Wszystkie usługi w hotelu
Z upływem czasu concierge zyskiwał nowe obowiązki, aż doszło do tego, że jego głównym zadaniem na dworze było przyjmowanie gości, dbanie o ich potrzeby i spełnianie zachcianek.
Wiek XX przyniósł nową odsłonę zawodu concierge – w szwajcarskich Grand hotelach utworzono stanowisk [...]
Jak możemy się dowiedzieć w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Krakowie, słowo concierge pochodzi z francuskiego. Tam w średniowieczu mianem „come des cierges” określano osobę odpowiedzialną za utrzymanie palących się świec w zamku przez całą dobę, co oznaczało jednocześnie, iż osoba taka wiedziała wszystko o tym, co się w danych włościach dzieje. Jednocześnie określenie takie przyjęło się używać dla oznaczenia osoby dyskretnej, cierpliwej i skorej do niesienia pomocy innym.
Wszystkie usługi w hotelu
Z upływem czasu concierge zyskiwał nowe obowiązki, aż doszło do tego, że jego głównym zadaniem na dworze było przyjmowanie gości, dbanie o ich potrzeby i spełnianie zachcianek.
Wiek XX przyniósł nową odsłonę zawodu concierge – w szwajcarskich Grand hotelach utworzono stanowisk [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz