Autor: Rafał Słowik
Autor jest twórcą pierwszego
polskiego programu inwestycyjnego
„LI VE SPA ”, który definiuje założenia
inwestycyjne dla wszystkich
rodzajów obiektów SPA
Wielu hotelowych inwestorów myślących o stworzeniu w swoim obiekcie SPA zadaje sobie pytanie: od czego zacząć planowanie?, co powinno być w tym SPA, a czego nie musi?, ile urządzeń?, jaka powierzchnia?, jakie zabiegi?, jakie kosmetyki? Dzięki znalezieniu odpowiedzi na te pytania mogą oni uniknąć wielu błędów podczas kolejnych etapów inwestycji.
Najlepszym sposobem na profesjonalne zaplanowanie hotelowego SPA jest stworzenie odpowiedniego Programu SPA, w którym określone zostaną: liczba usług, ich rodzaj, procedury zabiegowe, ceny, sposób obsługi klienta, zapotrzebowanie na profesjonalną kadrę, indywidualne cechy dla danej inwestycji (np. program zabiegów związany z naturalnymi bogactwami fauny i flory w miejscu inwestycji) itp. Dzięki temu będzie można w razie potrzeby na bieżąco, ale świadomie, dokonywać zmian w poszczególnych obszarach takiego opracowania. Ma to znaczenie zwłaszcza przy inwestycjach rozłożonych w długim okresie.
Żeby uniknąć tysięcy pytań
Definiowanie, programowanie, adaptacja oraz planowanie to słowa, które w dużej części wypełniają pojęcie Programu SPA. Stworzenie takiego programu pomoże inwestorowi w profesjonalny sposób określić jego potrzeby poprzez przewidywanie niezbędnych rozwiązań. Program SPA to menu, w którego skład wchodzi zestaw reguł, procedur, etykiet, zależności oraz informacji decydujących o ostatecznym kształcie inwestycji. Jednocześnie określone zostają wytyczne dla większości etapów procesu inwestycyjnego związanego ze SPA. To właśnie to opracowanie odpowiada na szereg podstawowych pytań oraz wątpliwości związanych z wyborem właściwych rozwiązań. Kiedy przychodzi do etapu projektowania architektoniczno-budowlanego, mamy gotowy schemat tego, co chcemy osiągnąć. Projektanci nie muszą zadawać tysięcy pytań o to, gdzie co ma stać, gdzie ma być woda, czy nie można przenieść jakiegoś pomieszczenia w inne miejsce itp. Wcześniej zdefiniowany program określa szereg rozwiązań architektoniczno-marketingowych, które są niezbędne, by osiągnąć założone cele. Np. dokładnie określamy liczbę i wielkość wszystkich stref SPA w zależności od faktycznych potrzeb hotelu. Eliminujemy w ten sposób wiele przeszkód pośrednich i bezpo [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz