Co hotelarz powinien wiedzieć przystępując do rozmów z dostawcą oprogramowania? Czym różnią się rozwiązania dostępne na rynku? Co sprawia najwięcej kłopotów przy wdrożeniu? Przedstawiciele firm zajmujących się oprogramowaniem dla hotelarstwa odpowiadają na podstawowe pytania, które stawia sobie każdy hotelarz.
CO HOTELARZ POWINIEN WIEDZIEĆ PRZYSTĘPUJĄC DO ROZMÓW Z DOSTAWCĄ ROZWIĄZAŃ INFORMATYCZNYCH I JAK SIĘ POWINIEN DO TEGO PRZYGOTOWAĆ?
BOŻENA SZPYTMA, dyrektor generalny Micros Fidelio Polska, firmy oferującej rozwiązania dla hotelarstwa i gastronomii, które obejmują oprogramowanie, sprzęt, integrację systemów biznesowych, doradztwo i wsparcie techniczne:
Przede wszystkim hotelarz powinien określić swoje oczekiwania dotyczące systemu. Należy również zrobić rozeznanie na rynku odnośnie do dostępnego oprogramowania i opinii, jakie o nim krążą wśród użytkowników systemu. Bardzo ważnym elementem jest dostęp do serwisu. Firma powinna gwarantować serwis 7/24 i najlepiej, jeżeli serwis ten jest prowadzony z biura, a nie na dyżurnym telefonie komórkowym.
JAROSŁAW CZECHOWSKI, dyrektor firmy BH Wandex, specjalizującej si ę w tworzeni u oprogramowania dla recepcji i restauracji :
JAKUB KRAJKA, Project Manager w firmie PMS Labs , zajmującej si ę kompleksową obsługą przedsiębiorstw w zakresie zastosowań technologii informatycznych wspomagających zarządzanie :
Hotelarz powinien odpowiedzieć sobie na pytanie: co chcę osiągnąć? Wydaje się to trywialne, jednak w istocie brak odpowiedzi na to nie pozwoli mu odpowiednio przeprowadzić procesu wyboru dostawcy. Jeżeli celem nadrzędnym jest doskonałość operacyjna, a co za tym idzie wymierne korzyści z wdrożenia danego systemu, j [...]
CO HOTELARZ POWINIEN WIEDZIEĆ PRZYSTĘPUJĄC DO ROZMÓW Z DOSTAWCĄ ROZWIĄZAŃ INFORMATYCZNYCH I JAK SIĘ POWINIEN DO TEGO PRZYGOTOWAĆ?
BOŻENA SZPYTMA, dyrektor generalny Micros Fidelio Polska, firmy oferującej rozwiązania dla hotelarstwa i gastronomii, które obejmują oprogramowanie, sprzęt, integrację systemów biznesowych, doradztwo i wsparcie techniczne:
Przede wszystkim hotelarz powinien określić swoje oczekiwania dotyczące systemu. Należy również zrobić rozeznanie na rynku odnośnie do dostępnego oprogramowania i opinii, jakie o nim krążą wśród użytkowników systemu. Bardzo ważnym elementem jest dostęp do serwisu. Firma powinna gwarantować serwis 7/24 i najlepiej, jeżeli serwis ten jest prowadzony z biura, a nie na dyżurnym telefonie komórkowym.
JAROSŁAW CZECHOWSKI, dyrektor firmy BH Wandex, specjalizującej si ę w tworzeni u oprogramowania dla recepcji i restauracji :
- Poziom „obciążenia” obiektu – przybliżona liczba gości w roku/sezonie oraz związana z tym ilość pozostałych danych (faktury, meldunki, sprzedaże)
- Poziom szczegółowości przechowywanych informacji (np. dane o klientach lub towarach/usługach sprzedawanych w obiekcie)
- Docelowy poziom skomplikowania obsługi programu – dopasowanie do możliwości istniejącego personelu i wymagań („wizji") zamawiającego
- Określenie, w jakim stopniu oprogramowanie ma być rozszerzalne i które elementy oprogramowania będą ewentualnie w przyszłości podlegały modyfikacjom
- Wymagania niefunkcjonalne kluczowe dla kwestii budowy oprogramowania, np. możliwość pracy sieciowej bądź podglądu stanu obiektu ze zdalnej lokalizacji
- Sprecyzowanie, czy system będzie używany w jednej lokalizacji czy może klient posiada np. trzy obiekty i chciałby mieć możliwość centralnego zarządzania/podglądu wszystkich swoich hoteli.
JAKUB KRAJKA, Project Manager w firmie PMS Labs , zajmującej si ę kompleksową obsługą przedsiębiorstw w zakresie zastosowań technologii informatycznych wspomagających zarządzanie :
Hotelarz powinien odpowiedzieć sobie na pytanie: co chcę osiągnąć? Wydaje się to trywialne, jednak w istocie brak odpowiedzi na to nie pozwoli mu odpowiednio przeprowadzić procesu wyboru dostawcy. Jeżeli celem nadrzędnym jest doskonałość operacyjna, a co za tym idzie wymierne korzyści z wdrożenia danego systemu, j [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz