Autor: Adam Pilczuk
Inwestor, który zdecydował się wybudować hotel, najczęściej zaciąga na ten cel kredyt inwestycyjny. Idąc do banku przygotujmy się, że po takiej wizycie otrzymamy dość pokaźną listę dokumentów do przygotowania.
Jeżeli przedsiębiorca powołuje spółkę celową do przeprowadzenia finansowania, a później do zarządzania obiektem hotelowym, bank będzie oczekiwał od niego dokumentów istniejącej spółki-matki i dokumentów założycielskich spółki-córki. Zacznijmy od dokumentów służących do identyfikacji klienta.
DOKUMENTY SŁUŻĄCE DO IDENTYFIKACJI KLIENTA
1. Zaświadczenie o nadaniu numeru REGON.
2. Zaświadczenie o nadaniu numeru NIP.
3. Dokumenty własności, zawarte umowy najmu lub dzierżawy dotyczące miejsca prowadzenia działalności.
4. Zaświadczenia o niezaleganiu z ZUS.
5. Zaświadczenia o niezaleganiu z US.
6. Opinie banków, w których klient posiada rachunki, kredytu.
DOKUMENTY ZALEŻNE OD SPECYFIKI KLIENTA
Klient będący przedsiębiorcą prowadzącym uproszczoną sprawozdawczość:
1. aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (nie starsze niż trzy miesiące) – w przypadku spółek cywilnych każdego ze wspólników,
2. umowa spółki – w przypadku spółki cywilnej, NIP, Regon,
3. roczne oraz bieżące zestawienie przychodów i kosztów, na podstawie podatkowej księgi przychodów i rozchodów,
4. roczne deklaracje podatkowe.
Klient będący przedsiębiorcą prowadzącym pełną sprawozdawczość:
1. akt założycielski spółki (w formie aktu notarialnego – sp. z o.o. , komandytowa, komandytowo-akcyjna, bądź pisemna umowa – w pozostałych przypadkach),
2. aktualny wyciąg z KRS,
3. uchwała wspólników zezwalająca na rozporządzanie prawem lub zaciąganie zobowiązania do świadczenia o wartości dwukrotnie przewyższającej wysokość kapitału zakładowego, chyba że umowa spółki st [...]
Jeżeli przedsiębiorca powołuje spółkę celową do przeprowadzenia finansowania, a później do zarządzania obiektem hotelowym, bank będzie oczekiwał od niego dokumentów istniejącej spółki-matki i dokumentów założycielskich spółki-córki. Zacznijmy od dokumentów służących do identyfikacji klienta.
DOKUMENTY SŁUŻĄCE DO IDENTYFIKACJI KLIENTA
1. Zaświadczenie o nadaniu numeru REGON.
2. Zaświadczenie o nadaniu numeru NIP.
3. Dokumenty własności, zawarte umowy najmu lub dzierżawy dotyczące miejsca prowadzenia działalności.
4. Zaświadczenia o niezaleganiu z ZUS.
5. Zaświadczenia o niezaleganiu z US.
6. Opinie banków, w których klient posiada rachunki, kredytu.
DOKUMENTY ZALEŻNE OD SPECYFIKI KLIENTA
Klient będący przedsiębiorcą prowadzącym uproszczoną sprawozdawczość:
1. aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (nie starsze niż trzy miesiące) – w przypadku spółek cywilnych każdego ze wspólników,
2. umowa spółki – w przypadku spółki cywilnej, NIP, Regon,
3. roczne oraz bieżące zestawienie przychodów i kosztów, na podstawie podatkowej księgi przychodów i rozchodów,
4. roczne deklaracje podatkowe.
Klient będący przedsiębiorcą prowadzącym pełną sprawozdawczość:
1. akt założycielski spółki (w formie aktu notarialnego – sp. z o.o. , komandytowa, komandytowo-akcyjna, bądź pisemna umowa – w pozostałych przypadkach),
2. aktualny wyciąg z KRS,
3. uchwała wspólników zezwalająca na rozporządzanie prawem lub zaciąganie zobowiązania do świadczenia o wartości dwukrotnie przewyższającej wysokość kapitału zakładowego, chyba że umowa spółki st [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz