Ministerstwo Rolnictwa rozpoczyna kampanię promującą agroturystykę

Hity Turystyki Wiejskiej to przedsięwzięcie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, realizowane przy współpracy z Ministerstwem Sportu i Turystyki i Polską Organizacją Turystyczną. Koszt to około 1 mln złotych. Całość sfinansowało Ministerstwo Rolnictwa ze środków unijnych. Projekt "Hity Turystyki Wiejskiej" ma przyczynić się do promocji wiejskich destynacji turystycznych, o specyficznym i niepowtarzalnym wiejskim charakterze, które czerpią z dziedzictwa regionów, prezentują osobliwość polskiej wsi, przy wykorzystaniu bogactwa kulinarnego i potencjału mieszkańców obszarów wiejskich. Polska Agencja Rozwoju Turystyki przeprowadzała analizę istniejących na polskim rynku produktów turystyki wiejskiej oraz dokonała ich selekcji wg potencjału rozwojowego i wizerunkowego. Następnie przeprowadzona została ekspercka. Ostatecznie, na podstawie otrzymanych deklaracji współpracy, do projektu wyłoniono następujące 33 produkty: 1.             Ranczo u Zapotocznego 2.             Gospodarstwo agroturystyczne „Pod Kogutem” 3.             Gospodarstwo agroturystyczne „Agrorelaks” 4.             Babskie Ranczo 5.             Pałac Baborówko 6.             Sudecki Szlak Konny 7.             Agroturystyka nad jeziorem Sopień 8.             Siedlisko „Synowcówka” 9.             Małopolska Wieś dla Dzieci 10.         Mazowieckie Sioło „Julianówka” 11.         Ekozagroda „Jabłoniowy Sad” 12.         Gospodarstwo agroturystyczne „Pod Lipą” 13.         Galeria Wsi Polskiej – gospodarstwo agroturystyczne„Ostoja Dworska” 14.         Kapkazy - Szkoła Wrażliwości 15.         Małopolska Wieś Pachnąca Ziołami 16.         Agroturystyka „Tatarska Jurta” 17.         Gospodarstwo agroturystyczne „Ziołowy Zakątek” 18.         Gospodarstwo agroturystyczne „Trzy Świerki” 19.         Gospodarstwo agroturystyczne „Karczma Kaliska” 20.         Dworek Tradycja 21.         Stawy Milickie S.A. 22.         Osada Karbówko 23.         Pensjonat „Uroczysko Zaborek” 24.         Wczasy w „Rzeczpospolitej Ptasiej” (Biuro TurystykiPrzyrodniczej „Dudek”) 25.         Piątka znad Biebrzy 26.         Gospodarstwo agroturystyczne „Siedem Ogrodów” 27.         Kraina Rumianku (Stowarzyszenie Aktywizacji PolesiaLubelskiego) 28.         Agroturystyka u Kowalowej 29.         Gospodarstwo agroturystyczne „U Flika” 30.         Folwark Zrębice 31.         Agroturystyka „Chlebowa Chata” 32.         Gospodarstwo agroturystyczne „Gród” 33.         Garncarska Wioska Wyselekcjonowane produkty turystyki wiejskiej stanowią kompozycję usług, atrakcji i infrastruktury. Zawierają co najmniej usługi noclegowe, gastronomiczne oraz atrakcje o „wiejskim charakterze”. Wybrane oferty charakteryzują się kompleksowością i zróżnicowaniem, dzięki czemu dają możliwość ciekawego, urozmaiconego spędzania czasu wolnego. Ich charakter jest interaktywny – turyści mogą aktywnie korzystać z wielu atrakcji  o przeróżnej tematyce i uwalniać swoją kreatywność, realizować pasje i hobby. Temat przewodni produktów, zawsze nawiązujący do dziedzictwa obszarów wiejskich, jest bardzo zróżnicowany. Większość z produktów prowadzona jest jako rodzinne przedsięwzięcia. Wśród hitów są również takie, gdzie zastosowano inną formę prowadzenia działalności tj.: przedsiębiorstwa społeczne, sieciowanie produktów, produkt touroperatorski, a także duże i małe przedsiębiorstwa łączące działalność turystyczną z innymi rodzajami aktywności. Marka "Hity Turystyki Wiejskiej" ma się kojarzyć z wysokim standardem i jakością świadczonych usług oraz ciekawą, niezwykle różnorodną ofertą turystyczną. Projekt zakłada promocję uznanych produktów turystyki wiejskiej, które w bogatej ofercie rekreacyjno-wypoczynkowej, staną się „liderami” bardzo mocno oddziałującymi na emocje, świadomość oraz doznania turystów. Kampania skierowana jest głównie do rodzin z dziećmi, osób aktywnych fizycznie i ludzi starszych. Działania promocyjne obejmują nakręcenie i pokazanie na przełomie maja i czerwca w TVP pięciu odcinków programu „Nie ma jak Polska". Przygotowano też wkładkę promocyjną w jednym z ogólnopolskich dzienników, a także wystawę plakatów, która prezentowana będzie podczas wydarzeń plenerowych. Foldery promocyjne w pięciu kategoriach tematycznych, będą wydane w języku polskim, angielskim, francuskim, niemieckim i rosyjskim. Za działania reklamowe poza granicami kraju odpowiedzialne są ośrodki POT.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *